Vilket är det kraftfullaste 2 slot Nvidia kortet som fungerar ihop med min hårdvara?

Permalänk
Medlem

Vilket är det kraftfullaste 2 slot Nvidia kortet som fungerar ihop med min hårdvara?

Jar har det här hårdvaran:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum
Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream ( Ska även behålla kortet i lådan, därför vill ha 2 slot kort för det nya. )
Fractal Design Define R6 Svart

Vilket är det bästa 2 slot kortet som fungerar med min hårdvara? Tidigare fick jag tips om detta kort:

https://www.amazon.se/dp/B0CQMFJ888/ref=asc_df_B0CQMFJ888/?ta...

Är det forfarande det kraftfulaste kortet som är 2 slot man kan hitta och kommer det fungera med hårdvaran här uppe?

Någon tipsade om ett 4060 TI skulle få plats bara i lådan, men känslan är att klivet inte är så stort mot en 1080Ti?

Vill ha kortet för bra prestanda för competitive Fortnite, samt 'Big screen beyond VR', och lite IT relaterat som inte är gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Jar har det här hårdvaran:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum
Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream ( Ska även behålla kortet i lådan, därför vill ha 2 slot kort för det nya. )
Fractal Design Define R6 Svart

Vilket är det bästa 2 slot kortet som fungerar med min hårdvara? Tidigare fick jag tips om detta kort:

https://www.amazon.se/dp/B0CQMFJ888/ref=asc_df_B0CQMFJ888/?ta...

Är det forfarande det kraftfulaste kortet som är 2 slot man kan hitta och kommer det fungera med hårdvaran här uppe?

Någon tipsade om ett 4060 TI skulle få plats bara i lådan, men känslan är att klivet inte är så stort mot en 1080Ti?

Vill ha kortet för bra prestanda för competitive Fortnite, samt 'Big screen beyond VR', och lite IT relaterat som inte är gaming.

Du kan utan vidare köra på det här grafikkortet i din dator:

https://www.inet.se/produkt/5413035/asus-geforce-rtx-4090-24g...

Dina nuvarande komponenter är en flaskhals men med ett 4090 så kan du uppgradera komponenterna allt efter behov och plånbok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Du kan utan vidare köra på det här grafikkortet i din dator:

https://www.inet.se/produkt/5413035/asus-geforce-rtx-4090-24g...

Dina nuvarande komponenter är en flaskhals men med ett 4090 så kan du uppgradera komponenterna allt efter behov och plånbok

Fast, det var ju ett tvåslot kort han ville ha.
Det där är la minst 3slot, om inte 3,5 tom.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Asus 4080 super pro art finns även

Samt är ganska säker på att även 4090 har dykt upp med 2 slotskylare vet inte om dom kommit ut i någon stor skala än dock

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Fast, det var ju ett tvåslot kort han ville ha.
Det där är la minst 3slot, om inte 3,5 tom.

Sant men är det ett specifikt 2 slot kort han behöver så fungerar detta:

https://www.inet.se/produkt/5413042/msi-geforce-rtx-4090-24gb...

Permalänk
Viking
Skrivet av nighter:

Jar har det här hårdvaran:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum
Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream ( Ska även behålla kortet i lådan, därför vill ha 2 slot kort för det nya. )
Fractal Design Define R6 Svart

Vilket är det bästa 2 slot kortet som fungerar med min hårdvara? Tidigare fick jag tips om detta kort:

https://www.amazon.se/dp/B0CQMFJ888/ref=asc_df_B0CQMFJ888/?ta...

Är det forfarande det kraftfulaste kortet som är 2 slot man kan hitta och kommer det fungera med hårdvaran här uppe?

Någon tipsade om ett 4060 TI skulle få plats bara i lådan, men känslan är att klivet inte är så stort mot en 1080Ti?

Vill ha kortet för bra prestanda för competitive Fortnite, samt 'Big screen beyond VR', och lite IT relaterat som inte är gaming.

Men Gaming X Trio som du länkar till är ju tjockare än 3 slots.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men Gaming X Trio som du länkar till är ju tjockare än 3 slots.

Tusen tack, då fick jag ett felaktig råd tidigare, min magkänsla sa det kunde va så, lite därför gjorde en ny tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Sant men är det ett specifikt 2 slot kort han behöver så fungerar detta:

https://www.inet.se/produkt/5413042/msi-geforce-rtx-4090-24gb...

Har tyvärr inte kompetens att installera vattenkyllare, så måste nog tyvärr gå på ett med vanligt kylning, men ett sämre kort för de ska få plats i min låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Asus 4080 super pro art finns även

Samt är ganska säker på att även 4090 har dykt upp med 2 slotskylare vet inte om dom kommit ut i någon stor skala än dock

Så detta kort är 2slot och ska passa med mitt moderkort?

https://www.inet.se/produkt/5414041/asus-geforce-rtx-4080-sup...

Står 50 mm är inte det större en 2 slot? Ska googa lite vad 2 slot är i mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Så detta kort är 2slot och ska passa med mitt moderkort?

https://www.inet.se/produkt/5414041/asus-geforce-rtx-4080-sup...

Står 50 mm är inte det större en 2 slot? Ska googa lite vad 2 slot är i mm.

Det är minst 2,5 slot om man kollar produktbilderna.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det är minst 2,5 slot om man kollar produktbilderna.

Tackar, för du bekräfta det!

Vad kan se, så enligt google så är true 2 slot (36mm). Så blir inte många kort kvar man kan köpa,

Kanske att det måste bli en ny dator

Permalänk
Medlem

Annan lösning om ska gå ifrån 2 slot kravet är om det finns ett Nvidia kort som har utag för 6 bildskärmar native, på kortet utan extern utrustning , men antar det är riktiga special kort så om de ens finns extremt dyra.

Är egentligen kravet att kunna koppla in 6st datorskärmar till datorn som tvingar mig ha det gamla kortet kvar i lådan. Vilket sätter kravet att det nya ska va 2 slot. Behöver 6st skärmar kopplade i datorn, för jobb och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Tackar, för du bekräfta det!

Vad kan se, så enligt google så är true 2 slot (36mm). Så blir inte många kort kvar man kan köpa,

Kanske att det måste bli en ny dator

Det första 2 slots RTX 4080 Super jag kommer att tänka på är Inno3D RTX 4080 Super x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshua2024:

Det första 2 slots RTX 4080 Super jag kommer att tänka på är Inno3D RTX 4080 Super x3

Tackar för hjälp, den där känns ganska given om den passar ihop med:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Ska kolla närmare på den där, jätte-tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Tackar för hjälp, den där känns ganska given om den passar ihop med:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Ska kolla närmare på den där, jätte-tack.

Får du plats med det så funkar det utmärkt med de komponenterna. Du har i princip strömbudget till ett 4090 med den PSUn men du ska nog inte överklocka eller så.

Du kan behöva köpa till en 8 pin till GPU HPWR kontakt om det inte följer med konverter till grafikkortet. Tex.
https://www.inet.se/produkt/6905623/seasonic-12vhpwr-svart
Jag *tror* att det är viktigt att du har just en Seasonic kabel för det finns ingen 100% standard för PSU kontakter mellan tillverkare.

Permalänk
Medlem

Ditt 1080Ti gör att du nåste kliva lite för att det ska vara värt det. 4060 korten är skräpkort rakt av.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit | EK-Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - | Asus rog strix z590-a gaming wifi II | i9 11900-Kf | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | 3x Corsair Hydro X Series Radiator XR5 360mm Vit | Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD | MSI 3080 suprim X med K-Quantum Vector Trio RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi samt backplate nickel.

Permalänk
Medlem

ingen har frågat dig vilken CPU du ska köra denna nya gpu med? det är rätt viktigt att nämna...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Om du behöver 6 skärmar för att du vill ha mycket skrivbordsyta kan det kanske vara ett alternativ att gå för större och mer högupplösta skärmar? Mycket enklare kabeldragning och montering och du kan köra med bara 1 kort.

En 8k TV funkar fint som datorskärm och motsvarar 9 st 1440-skärmar pixelmässigt. Två ultrawides monterade över/under kommer också ge samma antal fönster som 6 st "vanliga" skärmar. Använd en fönsterhanterare som ex. Microsofts FancyZones för att maximera på en viss yta i taget.

Annars hade jag nog funderat på att köra två enklare grafikkort i en separat dator för behovet att ha 6 skärmar, och bygga en dedikerad spelburk separat.

(Du nämner ju 4090s som alternativ så jag antar att budgeten inte är några bekymmer)

Permalänk
Medlem

Nvidia FE kort av 4070 är mysiga. Har ett 4070 FE och det är riktigt kompakt och känns high quality. Passar fint i ett Louqe Ghost bl.a. som är ett väldigt litet chassi.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Tackar för hjälp, den där känns ganska given om den passar ihop med:

MSI X470 GAMING PRO
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Ska kolla närmare på den där, jätte-tack.

Som @Gtoxed nämner beror det på ditt CPU val. Men jag antar att det blir en Ryzen 7 5800X3D eftersom att det är en speldator?

Sen är även jag nyfiken på varför du behöver använda 6st skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

ingen har frågat dig vilken CPU du ska köra denna nya gpu med? det är rätt viktigt att nämna...

Sitter en i burken: "AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB" förstår de inte är optimalt, men gör inget. Diskuterar för funderar på uppgradera min befintliga dator, för det känns mer ekonomiskt för mina behov en köpa nytt av allt.

Datorn börjar bli lite gammal så kanske blir en ny i dator slutändan ändå, men diskuterar som underlagg mest för se vilken väg jag vill gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Om du behöver 6 skärmar för att du vill ha mycket skrivbordsyta kan det kanske vara ett alternativ att gå för större och mer högupplösta skärmar? Mycket enklare kabeldragning och montering och du kan köra med bara 1 kort.

En 8k TV funkar fint som datorskärm och motsvarar 9 st 1440-skärmar pixelmässigt. Två ultrawides monterade över/under kommer också ge samma antal fönster som 6 st "vanliga" skärmar. Använd en fönsterhanterare som ex. Microsofts FancyZones för att maximera på en viss yta i taget.

Annars hade jag nog funderat på att köra två enklare grafikkort i en separat dator för behovet att ha 6 skärmar, och bygga en dedikerad spelburk separat.

(Du nämner ju 4090s som alternativ så jag antar att budgeten inte är några bekymmer)

Jag har 6st 'Cooler Master Tempest GP27U', så känns onödigt köpa en ny datorm-skärm. Trivs bra med dessa också, samt gillar 6st skärmar som är 27, blir bra uppdelning mellan när man programmerar och gör annat.

Tanken är inte det ska vara en dedikerad spel-dator kommer vilja köra lite VR och Fortnite på den, men annars är det mest jobb den kommer användas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Får du plats med det så funkar det utmärkt med de komponenterna. Du har i princip strömbudget till ett 4090 med den PSUn men du ska nog inte överklocka eller så.

Du kan behöva köpa till en 8 pin till GPU HPWR kontakt om det inte följer med konverter till grafikkortet. Tex.
https://www.inet.se/produkt/6905623/seasonic-12vhpwr-svart
Jag *tror* att det är viktigt att du har just en Seasonic kabel för det finns ingen 100% standard för PSU kontakter mellan tillverkare.

Toppen-bra svar. Tack för detta.