Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Do it!

Jag sitter inte ens 3m från min 77” (B1) och inga bekymmer alls, bara se till att anpassa höjden

Bra att veta, har idag en OLED 65" på liknande avstånd, funderar på att byta till 77", det är trots allt en bra bit större.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Se till att läsa villkoren ordentligt för LG cashback; stod något om att man även måste lämna in en recension och skicka screenshot på det eller något sånt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Någon annan som såg hundratals varor i Netonnets outlet under Datorkomponenter igår som fanns i lager, som idag är helt borta? Delades de ut till personalen eller blev de rånade? Finns bara 6 stycken varor nu.

Märkte också det men har flikarna öppna och de går fortfarande att klicka på lägg i kundvagn.
Kolla här: https://www.netonnet.se/art/okategoriseradeprodukter

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Produkt: PowerColor RX 7800 XT Hellhound Spectral White!
Länk: https://www.mindfactory.de/product_info.php/16GB-PowerColor-R...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12838801
Pris: 6150kr

Den vita modellen av Hellhound-kortet kostar samma som övriga 7800 XT på tyska mindfactory, 549€ vilket blir 6150kr (19% VAT incl. shipping) med en kurs på 11.20kr. Enligt prisjakt säljs samma vita kort för 7856kr, nästan fjortonhundra dyrare bara pga färgen.

De skickar väl inte direkt till Sverige? Eller kommer jag ihåg fel 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

De skickar väl inte direkt till Sverige? Eller kommer jag ihåg fel 😊

Det finns en guide hur du gör här på Sweclockers.
Sen om det är "värt besväret" är upp till var och en. I detta fall sparar man ändå en rejäl slant mot priset i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag har riktigt svårt att se att den kommer bli billigare än så här. 55" LG C-serien brukar bottna runt 10k strecket men det är ofta runt sommaren, inte våren och speciellt inte i februari.

Ja precis, juli brukar vara månaden då de bottnar innan eventuella Black Friday erbjudanden. Jag sitter själv och väntar på att LG C3 65” skall gå ner i pris och har därmed precis kollat på prishistoriken.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Produkt: Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion (2x120mm)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09463GC4H
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5786323
Kategori: Kylning
Pris: 702.83:-

15 min senare och priset är redan höjt till 1049 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ja precis, juli brukar vara månaden då de bottnar innan eventuella Black Friday erbjudanden. Jag sitter själv och väntar på att LG C3 65” skall gå ner i pris och har därmed precis kollat på prishistoriken.

Går att få en 65G2 för 16140 nu om det är intressant, se tipstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det finns en guide hur du gör här på Sweclockers.
Sen om det är "värt besväret" är upp till var och en. I detta fall sparar man ändå en rejäl slant mot priset i Sverige.

Kostnad vid reklamation på frakt, andra regler angående garanti etc etc

Tror inte det är värt på saker som kan ha så mycket
små problem man vill returnera....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kostnad vid reklamation på frakt, andra regler angående garanti etc etc

Tror inte det är värt på saker som kan ha så mycket
små problem man vill returnera....

Jag säger inte emot. Men jag vet att det handlas en del från mindfactory här bland medlemmar och det här var en rätt bra deal om man var ute efter precis det kortet. Just den vita som säljs till ett premiumpris här i Sverige.
Är man bara ute efter vilket 7800 XT som helst finns det just nu en annan modell ifrån Proshop för 6189kr. Ifall där är bättre villkor? Det är iallafall smidigare frakt direkt hem till slutanvändaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Produkt: Arctic Liquid Freezer III Kylare
Länk: https://www.arctic.de/en/Liquid-Freezer-III-Series
Kategori: Kylning

Arctic har väldigt bra intropriser på sin Arctic Liquid Freezer III. Ett exempel:

Liquid Freezer III 360 A-RGB för € 88,43 (ordinarie pris € 135,99).

Billigast på prisjakt i skrivande stund är 1490 kr vilket är betydligt dyrare.

Även Proshop har bra priser på dessa nya LF III. Priser mellan 719 kr - 1119 kr (420 A-RGB).
https://www.proshop.se/?s=liquid+freezer+iii&o=1028

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Går att få en 65G2 för 16140 nu om det är intressant, se tipstråden

Tack, jag har spanat lite på den men kommer inte sätta upp tvn på väggen så därför tillkommer kostnaden för ett ”ställ” också.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag har precis genomfört ett köp av LG C3 77" på Elgiganten med 7 st presentkort från awardit med 10% rea.

Pris: 5x4500 + 2x900 - 9000 (cashback) + 0 (frakt) = 15300 !!!

Jag har även säkerställt att ifall man som Elgiganten-medlem vill göra retur inom 50 dagar så kommer de att kunna betala ut pengar till bankkonto. Så du behöver inte vara rädd att du står där med presentkort för 24300 som ej går att returnera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tack, jag har spanat lite på den men kommer inte sätta upp tvn på väggen så därför tillkommer kostnaden för ett ”ställ” också.

Ah, annars (om du har tillgång till Mecenat) så går det att få en S90C för 15404 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Jag har precis genomfört ett köp av LG C3 77" på Elgiganten med 7 st presentkort från awardit med 10% rea.

Pris: 5x4500 + 2x900 - 9000 (cashback) + 0 (frakt) = 15300 !!!

Jag har även säkerställt att ifall man som Elgiganten-medlem vill göra retur inom 50 dagar så kommer de att kunna betala ut pengar till bankkonto. Så du behöver inte vara rädd att du står där med presentkort för 24300 som ej går att returnera

Är det awardit som kommer ta tillbaka presentkorten isådanafall? För om du har fått informationen att Elgiganten betalar tillbaka pengarna till konto istället för den ”orginella köpmetoden” så har du tyvärr fått fel information och då sitter du fast med presentkorten i ert senare skede. Dvs om du skulle returnera tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Jag har precis genomfört ett köp av LG C3 77" på Elgiganten med 7 st presentkort från awardit med 10% rea.

Pris: 5x4500 + 2x900 - 9000 (cashback) + 0 (frakt) = 15300 !!!

Jag har även säkerställt att ifall man som Elgiganten-medlem vill göra retur inom 50 dagar så kommer de att kunna betala ut pengar till bankkonto. Så du behöver inte vara rädd att du står där med presentkort för 24300 som ej går att returnera

Nice! Är sugen på att göra samma sak. Ser dock att det står att den är åter i webblager den 29e även fast man kan köpa. Har du fått kvitto redan så att man har något att visa LG på cashback-fronten som har ett datum innan kampanjen går ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Är det awardit som kommer ta tillbaka presentkorten isådanafall? För om du har fått informationen att Elgiganten betalar tillbaka pengarna till konto istället för den ”orginella köpmetoden” så har du tyvärr fått fel information och då sitter du fast med presentkorten i ert senare skede. Dvs om du skulle returnera tvn.

Det du beskriver är precis det scenario jag inte vill hamna i. Därför ringde jag upp Elgiganten och frågade om detta. Jag fick svaret att jag får välja om jag vill ha tillbaka presentkorten eller ifall jag vill få pengarna utbetalade till mitt bankkonto. Jag känner att jag har informerat mig tillräckligt och om Elgiganten-medarbetaren sagt fel så finns det inspelat hos dem och de borde kunna lösa det internt. Om det inte går att lösa internt så kommer jag antingen behålla TV:n eller sälja den vidare. Jag kommer INTE hamna med några presentkort i hand

Edit: När jag tänker efter så gör det mig inget om jag hamnar med presentkort i hand för de gäller fram till 2027. Kommer köpa ny TV innan dess. Gäller bara att ha koll så att Elgiganten inte konkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av darex:

Nice! Är sugen på att göra samma sak. Ser dock att det står att den är åter i webblager den 29e även fast man kan köpa. Har du fått kvitto redan så att man har något att visa LG på cashback-fronten som har ett datum innan kampanjen går ut?

Ja. Den Elgiganten-medarbetare som säkerställde att jag kan göra återköp och få pengar tillbaka är densamme som talade om för mig att det enligt LG:s regler för cashback så är det orderdatum som gäller. Tänk själv att kampanjen pågår till och med söndag. Om du då beställer från en nätbutik som fortfarande har CASHBACK 9000-ikonen framme så håller de ju på med falsk marknadsföring. Det logiska är att det är orderdatum som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Ja. Den Elgiganten-medarbetare som säkerställde att jag kan göra återköp och få pengar tillbaka är densamme som talade om för mig att det enligt LG:s regler för cashback så är det orderdatum som gäller. Tänk själv att kampanjen pågår till och med söndag. Om du då beställer från en nätbutik som fortfarande har CASHBACK 9000-ikonen framme så håller de ju på med falsk marknadsföring. Det logiska är att det är orderdatum som gäller

Ja det är ju logiskt. Men man får någon orderbekräftelse eller så med datum på som går att visa upp antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darex:

Ja det är ju logiskt. Men man får någon orderbekräftelse eller så med datum på som går att visa upp antar jag?

Japp. PDF med orderbekräftelse och Betalningsstatus Fullt betald.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ah, annars (om du har tillgång till Mecenat) så går det att få en S90C för 15404 kr

Tack för tipset, har även kollat på den men jag vill hellre ha en Oled från LG.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tack för tipset, har även kollat på den men jag vill hellre ha en Oled från LG.

har haft 77" C3 och sedan augusti 77" S90C som är softmod konverterad till en S95C (+350 nits extra i HDR) QD-OLED är snäppet vassare, speciellt om de ligger liknade prisbild.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Vad e detta awardit? Möts av en lösenordsinloggning bara. Kan vem som helst köpa dessa presentkort ni nämner?
Eller är det för sent att använda denna metoden för att köpa lg c3an?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vad e detta awardit? Möts av en lösenordsinloggning bara. Kan vem som helst köpa dessa presentkort ni nämner?
Eller är det för sent att använda denna metoden för att köpa lg c3an?

Ja, det verkar som om länken bara fungerar en viss tid. Men du hittar erbjudandet igen genom att t.ex. Googla "awardit elgiganten" och klicka på översta träffen (Presentkort | Awardit Deals) och sedan scrolla ned till Elgiganten och klicka.

Edit: Först möttes jag av en inloggningssida precis som du säger, men nu plötsligt fungerar länken igen. Jag behövde aldrig logga in. Lade till i varukorgen, gick till kassan och betalade med kort.

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

Ja, det verkar som om länken bara fungerar en viss tid. Men du hittar erbjudandet igen genom att t.ex. Googla "awardit elgiganten" och klicka på översta träffen (Presentkort | Awardit Deals) och sedan scrolla ned till Elgiganten och klicka.

Edit: Först möttes jag av en inloggningssida precis som du säger, men nu plötsligt fungerar länken igen. Jag behövde aldrig logga in. Lade till i varukorgen, gick till kassan och betalade med kort.

Smått sugen på att uppgradera från C8 65” till denna 77” om man får det hela att lira och man i slutändan står med den för 15300:-… fråga dock: känns det helt vattentätt att cashbacken kan tillämpas om man köpt den med presentkort? Tänker bara så det inte finns nåt finstilt som man missar och därmed skulle ställa till det kontra köpa den utan presentkort och men då ca +10% dyrare.

En susning vad man skulle kunna få för en C8 65” idag? 🤔 så kanske uppgraderingen blir än mindre kostsam

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Jag har precis genomfört ett köp av LG C3 77" på Elgiganten med 7 st presentkort från awardit med 10% rea.

Pris: 5x4500 + 2x900 - 9000 (cashback) + 0 (frakt) = 15300 !!!

Jag har även säkerställt att ifall man som Elgiganten-medlem vill göra retur inom 50 dagar så kommer de att kunna betala ut pengar till bankkonto. Så du behöver inte vara rädd att du står där med presentkort för 24300 som ej går att returnera

Hej!

Jag var först tveksam till Awardit, aldrig hört talas om dem tidigare.

Men jag testade och fick koderna två sekunder senare. Inga bekymmer att aktivera dem på Elgigantens hemsida.

Så 15 300 kr totalt för C3 77" stämmer fint (9000 cashback avdraget såklart).

OBS! Lång leveranstid, blev först 11:e mars...

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Smått sugen på att uppgradera från C8 65” till denna 77” om man får det hela att lira och man i slutändan står med den för 15300:-… fråga dock: känns det helt vattentätt att cashbacken kan tillämpas om man köpt den med presentkort? Tänker bara så det inte finns nåt finstilt som man missar och därmed skulle ställa till det kontra köpa den utan presentkort och men då ca +10% dyrare.

En susning vad man skulle kunna få för en C8 65” idag? 🤔 så kanske uppgraderingen blir än mindre kostsam

På min orderbekräftelse, som har status Fullt betald (som då bör räknas som ett kvitto), så står det inget om att den är köpt med presentkort och det är denna bekräftelse man skickar till LG här. För övrigt hittar jag inte ens ordet presentkort i LG:s villkor.

Vad gäller värdet på din C8:a så rekommenderar jag tråden
Vad är min begagnade skärm/TV värd?

Permalänk
Medlem

Att man löpte C3 77' på Power via klarna ''få börst, betala sen'' kan väl inte hindra från att få tillbaka cashback från LG va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Hej!

Jag var först tveksam till Awardit, aldrig hört talas om dem tidigare.

Men jag testade och fick koderna två sekunder senare. Inga bekymmer att aktivera dem på Elgigantens hemsida.

Så 15 300 kr totalt för C3 77" stämmer fint (9000 cashback avdraget såklart).

OBS! Lång leveranstid, blev först 11:e mars...

Tack för tipset!

Varsågod! Det var faktiskt Benify som gav mig telefonnumret till Awardit för att jag hade en fråga de inte kunde svara på. När Awardit inte svarade (det var upptaget under lång tid) så gjorde jag research på Awardit. Då såg jag att de hade presentkort på Elgiganten med inte bara 5% rea utan t.o.m. 10%. Dessa företag samarbetar alltså med varandra för att utöka exponeringen av dessa presentkort. En annan fördel med Awardit var att det inte krävde medlemsskap. Benify kostar i och för sig bara ca 150 kr för en hel livstid

Ja, jag valde också att vänta till 11:e mars, men Kundtjänst säger att det går att gå till butik när de får in dem och plocka en där (med förmånlig hemkörning). De kommer till deras lager på skottdagen och därefter trillar de väl in på varuhusen de första dagarna i mars. De gör inga utkörningar under helger så därför är 4:e mars tidigast man kan få dem hemkörda. Ev, om man ligger på låset kanske man kan hijacka ett paket för hemkörning fössta dagen i mass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4KUziel:

Överskottsförsäljning av Lenovo-certifierade delar
Upp till 80% RABATT
01/02/2024 - 30/04/2024

https://support.lenovo.com/se/sv/partslookup/clearance?source...

Denna från övriga fynd förtjänar eventuellt att diskuteras här också.
Lenovo säljer ut reservdelar med upp till 80%.

Där finns grafikort, processorer, lagring.

Prisexempel (har inte hittat om det går direktlänka)
RTX2060, servicedelnr 5V10W62695, för 1935kr
Intel Pentium G4560, servicedelnr 01AG109, för 490kr.

Intressant tips!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?