Permalänk
Medlem

Apple tv hittar inte telefonen

Försöker koppla Apple tv till min telefon.. går sådär....min telefon hittar Apple tv men när jag försöker parkoppla får jag fram en verifikationskod på mobilen som ska skrivas in vart på Apple tv?

Apple tv i sin tur hittar inte mobilen?

Har provat att starta om routern, Apple tv och mobilen men samma resultat.. några ideer???

Autokorrigering
Permalänk
Medlem

Jag vet att min fru haft samma problem och vi har heller inte kunnat lösa det. Följer tråden med spänning.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Har ni VPN eller adblock/proxy-app på telefonen?

Använder själv 1Blocker på min telefon vilket ibland hindrar bonjour/airplay.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vad jag har/kör på telefonen?

Permalänk
Medlem

Nej, har varken VPN eller ngn AD block på telefonen.

Permalänk
Medlem

Har nu provat att nollställa Apple TV, startat om routern, telefonen men med samma negativa resultat? Varför hittar inte Apple TV min telefon? Telefonen upptäcker ju uppenbarligen apple TV?

Permalänk
Medlem

vad menar du med parkoppla, det är inte så airplay fungerar...

Permalänk
Medlem

Hur ska jag få kontakt med Apple tv via telefonen? Måste jag inte koppla ihop dessa?

Permalänk
Medlem

Försöker du att parkoppla via bluetooth, för det kommer aldrig att fungera
https://support.apple.com/sv-se/HT204289

Permalänk
Medlem

Tror att vi måste börja med att förstå vad det är du vill göra.

Permalänk
Medlem

Jag vill casta tv via min mobil och har en Apple tv.

Jag gör uppenbarligen helt fel och fattar inte alls... Ska läsa länken om det går upp ett Liljeholmen....

Permalänk
Medlem

Jag har inte ngn iphone.. har en Sony Xperia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Jag har inte ngn iphone.. har en Sony Xperia

Vad jag vet kan du inte casta direkt från Android till apple tv.

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag inte har Airplay ikonen på min Telia app, jag har lagt in samma router på både Apple TV & min telefon men det funkar inte ändå:

Får inte upp AirPlay symbolen?
Om AirPlay-ikonen inte finns tillgänglig har din apparat och Apple tv inte kontakt med varandra. Dubbelkolla så att de är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Tror att vi måste börja med att förstå vad det är du vill göra.

Jag vill titta på TV via min Telia app, har en Apple TV som jag lagt pluggat in i Tv:n, hittar kanalen för Apple TV men hur får jag apple TV att hitta min telefon för att Casta?

Jag har lagt in samma Wifi på både Telefon & Apple TV.

Får inte upp någon "airplay" symbol på min telia app.. ja, jag är helt novis men hur svårt ska det vara att få titta på TV liksom? Jag är totalt tekniknollad som det märks men det ska väl ändå vara någorlunda enkelt att få detta att fungera?

Har inte ngn Iphone om det nu spelar roll?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ladda ner Telia appen på Apple TVn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Vad jag vet kan du inte casta direkt från Android till apple tv.

Vadå? Måste jag har en Iphone för att kunna köra tex Telia play på Tvn via Apple Tv? Måste jag köpa en cromecast? Är det lösningen? Har apple låst produkten så den endast är kompatibel med Apple produkt?

Permalänk
Medlem

Det verkar ju vara problemet.. att jag försökt koppla en Android till en Apple enhet? Gud förbjude!

Och detta gör mig ännu mer övertygad om att aldrig köpa en Apple produkt!

Permalänk
Medlem

Om du har en apple tv varför laddar du inte ner alla appar direkt till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Det verkar ju vara problemet.. att jag försökt koppla en Android till en Apple enhet? Gud förbjude!

Och detta gör mig ännu mer övertygad om att aldrig köpa en Apple produkt!

Har själv en 4K Apple TV å Android mobiler, visste att Android inte funkar med Apple,har även en 4K Chromecast Google TV (köpt före Apple TV:n). Inte för att var sån: Men det är upp till köparen att kolla upp info om det tilltänkta köpet. Detta var min första å sista Apple produkt. En Chromecast är ju betydligt billigare än Apple TV. Min 4K CCGTV hade vissa appar förinstallerade: Netflix, Disney +, Youtube/Music, Prime å Apple TV +.Fick själv
installera SVT Play appen. Har även kört HBO Max på den. Dock bara 4 GB minne.
Ett råd: skriv vad du har för grejor i trådens början.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Verkar som om jag inte har Airplay ikonen på min Telia app, jag har lagt in samma router på både Apple TV & min telefon men det funkar inte ändå:

Får inte upp AirPlay symbolen?
Om AirPlay-ikonen inte finns tillgänglig har din apparat och Apple tv inte kontakt med varandra. Dubbelkolla så att de är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.

Du behöver en Chromecast, Android kan inte hantera AirPlay protokollet utan för det behövs en iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Vadå? Måste jag har en Iphone för att kunna köra tex Telia play på Tvn via Apple Tv? Måste jag köpa en cromecast? Är det lösningen? Har apple låst produkten så den endast är kompatibel med Apple produkt?

Har själv Android och använder helt enkelt fjärrkontrollen till apple tv att styra.

Det finns för och nackdelar, personligen störde jag mig på att få rekommendationer från tjänster jag inte hade på chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Det verkar ju vara problemet.. att jag försökt koppla en Android till en Apple enhet? Gud förbjude!

Och detta gör mig ännu mer övertygad om att aldrig köpa en Apple produkt!

Vill du ha airplay får du snällt bita i det sura äpplet

appleTV är en appleprodukt så du har redan gött Appple, hur känns det?

Dold text
Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

Om du har en apple tv varför laddar du inte ner alla appar direkt till den?

Detta måste du testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capel:

Jag vill titta på TV via min Telia app, har en Apple TV som jag lagt pluggat in i Tv:n, hittar kanalen för Apple TV men hur får jag apple TV att hitta min telefon för att Casta?

Jag har lagt in samma Wifi på både Telefon & Apple TV.

Får inte upp någon "airplay" symbol på min telia app.. ja, jag är helt novis men hur svårt ska det vara att få titta på TV liksom? Jag är totalt tekniknollad som det märks men det ska väl ändå vara någorlunda enkelt att få detta att fungera?

Har inte ngn Iphone om det nu spelar roll?

Du får, som redan sagts, ladda ned Telia Appen till Apple TV.
När det gäller fjärrkontroll så går det att styra Apple TV via TV fjärrkontrollen.
Det också att göra tvärtom.
Själv fördrar jag TV fjärrkontrollen.

Alternativet att dumpa Apple TV och skaffa en Google Chromecast med Google TV. Då kan man casta från en Android telefon.
Jag har bägge och båda går att styra med TV fjärrkontrollen. Apple TV är stabilare, snabbare, bättre gui och har bättre support för "match frame rate".
Möjligheten att använda VPN på Google har varit ett plus på men nu har Apple TV också kommit med VPN stöd.

Personligen tycker jag bättre om att använda fjärrkontrollen än att casta.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W