Permalänk
Medlem

Spel startar inte på ny dator

Har ny dator (kom färdiginstallerad) med bra spelprestanda. Men flera av mina spel (både i Steam och Epic) går inte igång. De fryser direkt några sekunder efter att jag klickat på startknappen innan de ens hinner starta. Jag har ju spelat dem på gamla datorn, nu har jag ju ominstallerat dem på nya datorn. Men visst ligger väl en del filer kvar i Steam i molnet sen ”gamla” installlationen? Kan det vara de som ställer till det? Eller finns annan förklaring? Hårdvarufel?

Språkfel
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Steam-molnet ska inte vara några problem nu med en ny dator.
En bra grej är att lista kompletta hårdvara, vilken butik den är köpt från, om du har kontaktat dem eller inte samt vad du själv har prövat göra.

Gissar spontant på hårdvara, men du har också ominstallera så har du installerar alla drivrutiner du behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Steam-molnet ska inte vara några problem nu med en ny dator.
En bra grej är att lista kompletta hårdvara, vilken butik den är köpt från, om du har kontaktat dem eller inte samt vad du själv har prövat göra.

Gissar spontant på hårdvara, men du har också ominstallera så har du installerar alla drivrutiner du behöver?

Tack för svar. Har lärt mig efter allt datorstrul man haft under åren att man alltid ska kolla det enklaste först, t ex att alla sladdar sitter i och är på rätt ställe. Men missade det denna gång, gjorde en idiotgrej. 😬 Kopplade in hdmi-kontakten i moderkortets uttag, inte i grafikkortets. Har nog tänkt att det uttaget inte funkar om man har annat kort installerat men nu vet jag att det gör det… Så min nya dator är nog helt ok! ☺️