"Hitta" drar ibland mycket batteri i Iphone

Permalänk
Medlem

"Hitta" drar ibland mycket batteri i Iphone

Har bytt från 12 till 15 och märker att samma problem finns i båda. Nämligen att ibland så drar "hitta" enorma mängder batteri. T.ex. över natten när den är fulladdad och på morgonen är det bara typ 60% kvar. När man kollar vad som dragit batteri så ser man att det är funktionen "hitta" som dragit 100% varje timma.
Blir ingen skillnad om jag stänger av det för iPhone. Har kollat i hos Apple supports sidor och många har rapporterat problemet men har inte sett något förslag till lösning.

Sen efter några dagar, verkar problemet försvinna av sig själv, i alla fall skedde så i 12:an, väntar på att samma sak ska hända med den nya.. Kanske finns det nån här som fått höra talas om vad det kan bero på och eventuellt eliminera problemet?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Kontakta "Hitta" och berätta om problemet. Avinstallera appen tills det är fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kontakta "Hitta" och berätta om problemet. Avinstallera appen tills det är fixat

"Hitta" är Apples Hitta min enhet funktion. Går ej att avinstallera direkt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kontakta "Hitta" och berätta om problemet. Avinstallera appen tills det är fixat

Du ska nog se att det är funktionen hitta i Apple OS och inte appen =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kontakta "Hitta" och berätta om problemet. Avinstallera appen tills det är fixat

Dom flesta förinstallerade appar från Apple går inte att avinstallera utan jailbreak, Hitta är en av dom.

Permalänk
Avstängd

stäng av hitta funktion under inställningar och högst upp

Permalänk
Medlem

Hitta = Alla Sveriges namn och telefonnummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

stäng av hitta funktion under inställningar och högst upp

Jo, jag har gjort det, men det hjälper inte. Jag läser på nätet att det kan vara Airtags som är problemet, men jag har inga airtags. Om såna nu inte finns hos grannarna då? Hursomhelst provar jag nu ett tips om att stänga av bluetooth i inställningarna. I alla fall när jag är hemma där jag inte brukar ha Apple watch på mig ändåså.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.