E-postadress till Blizzard?

Permalänk
Medlem

E-postadress till Blizzard?

Hej.

Jag har blivit utelåst från mitt Battle.net-konto för att Blizzard har gjort om lite i systemet. Deras Authenticator-app funkar ju liksom inte längre då de har lagt in tjänsten i Battle.net-appen, vilket kräver en inloggning. Jag har endast Authenticator som tvåstegsverifieringsval för mitt konto (jag vet, jag vet, ung och dum, var många år sen jag ens loggade in på kontot).

Har försökt att kontakta Blizzard via deras supportsida otaliga gånger (tappade räkningen efter 8 försök), men de håller på och skickar från noreply@blizzard.com och kräver sen att jag ska svara på deras frågor, antingen genom att logga in och uppdatera ens ticket (vilket såklart inte går för mig), eller genom att svara via e-post. Att använda deras chattfunktion är helt uteslutet då den aldrig är tillgängligt, trots inom öppettiderna (som nu, och även det är supersämst) och trots att jag använder en VPN-server som ligger i Los Angeles.

Jag har försökt att skriva till dom via supportsidan att jag inte kan svara på deras frågor på grund av att de skickar från en noreply-adress. Har till och med svarat på frågorna via supportsidan. De anger inte heller någon alternativ e-postadress som jag kan skicka mina svar till. Men eftersom deras supportsida för och ta bort tvåstegsverifieringen från ens konto inte hanteras av människor, så kvittar det hur jag än skriver, de kräver lik jävla förbannad att jag ska svara på deras frågor. Jag har uppmärksammat dom om att de skickar från en noreply-adress, vilket inte gör någon nytta (robotifierade svar).

support@blizzard.com existerar inte, eller så håller de inte koll på den adressen. Har nämligen skickat mina svar till den adressen också (vild gissning).

Jag har till och med skrivit i deras diskussionsforumsdel på Steam! Inget svar ännu, och jag förväntar mig inget svar heller. Skickade mina svar på Blizzards frågor till noreply@blizzard.com endast för att testa, så jävla desperat är jag! Och som väntat, inget gehör.

Blizzard har fått oerhört mycket dålig kritik för deras support, och jag vet nu varför. Har aldrig någonsin varit med om något så dålig support från ett spelföretag, som med Blizzard! De är stört omöjliga att kontakta! Skickade precis ett e-postmeddelande till tours@blizzard.com i hopp om att de skulle hjälpa mig. Men nej. Strax efter fick jag ett automatiserat svar om att de har stängt på grund av den pågående COVID-19-pandemin i USA (att de frtfarande har en pandemi gjorde mig häpen).

Undrar nu om någon här på SweClockers Forum har en e-postadress som ni har fått från dom? Kan ni dela med er av den i sådana fall? Jag vill väldigt gärna kunna återanvända mitt konto hos dom så att jag kan testa Diablo IV nästa gång det är gratis att spela under en begränsad tid.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hörrni! Det kommer att lösa sig! Fick nyss ett automatiskt e-postmeddelande från Blizzard om att deras gamla Authenticator-app kommer att upphöra den 5 januari och då tas tvåstegsverifieringen bort från mitt konto

Citat:

If you don’t migrate, your authenticator will be removed from your account and you’ll no longer be protected or able to use the authenticator app to approve login requests. We’ll reset your password and send details on setting up a new password to your email address.

Phew! Får se om jag ens behåller mitt konto hos dom, för shit vilket helvete det har varit att ens få kontakt med dom via e-post!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det har nu gått 1 månad och 4 dagar sen deras e-postmeddelande. Tvåstegsverifikationen är fortfarande kvar för mitt konto.

Jag skapade ett tillfälligt konto i hopp om att de kan hjälpa mig mer. Har nu gjort ett ärende och väntar på deras svar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem! Jag vill minnas att jag lyckades lösa det genom att logga in i nya "autentiseraren" genom att använda den gamla, det krävde dock flera försök innan jag lyckades. Riktigt osmidigt gjort och dålig information om hur det var tänkt att migreras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag har haft samma problem! Jag vill minnas att jag lyckades lösa det genom att logga in i nya "autentiseraren" genom att använda den gamla, det krävde dock flera försök innan jag lyckades. Riktigt osmidigt gjort och dålig information om hur det var tänkt att migreras.

Ja, oerhört dåligt gjort av dom :/ Svarade precis på deras säkerhetsfrågor om det förra kontot. Hoppas nu på det bästa!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

De svarade på min ticket och berättade att tvåstegsverifikationen har nu blivit borttaget från mitt gamla konto! Lyckan! Äntligen!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.