Permalänk
Medlem

64gb DDR4

Max 4 moduler och 64gb totalt.
Dvs 1x64g, 2x32gb eller 4x16gb
Finns stöd för ECC udimm. inte rdimm.

Nöjer mig med vad som helst, även "vanliga" minnen.

Sökes i i närheten av Filipstad, Värmland. Alt. Ska det kunna skickas.

Ge prisförslag.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem

Hej JsonC
Söker du efter udimm eller rdimm moduler?
Med vänliga hälsningar
Alexej

Permalänk

..och om registrered, RDIMM eller (även) LRDIMM? Jag har ett par 32Gb DDR4 2133 Reg/ECC LRDIMM, (4Rx4) över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexejrm:

Hej JsonC
Söker du efter udimm eller rdimm moduler?
Med vänliga hälsningar
Alexej

Det står ingenstans om det ska va u eller r, så jag antar att udimm är det säkra kortet.

Det är en lenovo workstation

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsonC:

Det står ingenstans om det ska va u eller r, så jag antar att udimm är det säkra kortet.

Det är en lenovo workstation

UDIMM ECC är oftas svårare att hitta nu för tiden. Vad är det för CPU/Moderkort i denna Lenovo maskin?
ps. jag har också bara R varienter jag skulle kunna sälja

Permalänk
Medlem

Om det funkar med rdimm moduler kan du få några av mig mot frakt, försök ta reda på vad den klarar, vad är det för cpu i burken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexejrm:

UDIMM ECC är oftas svårare att hitta nu för tiden. Vad är det för CPU/Moderkort i denna Lenovo maskin?
ps. jag har också bara R varienter jag skulle kunna sälja

FWKT38A är det jag hittar, jag har försökt söka efter info men jag verkar vara helt oförmögen.
processorn som jag använder är en E3-1245 V5

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsonC:

FWKT38A är det jag hittar, jag har försökt söka efter info men jag verkar vara helt oförmögen.
processorn som jag använder är en E3-1245 V5

E3 V5 xeon processor använder ECC UDIMM minnet.
Ps. Vad jag vet går det även att använda vanliga UDIMM stickor i dessa om du inte behöver just ECC 🙂