Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Until Dawn PS5 and PC Ports Reportedly in the Works
https://nordic.ign.com/until-dawn/77936/news/until-dawn-ps5-a...

Permalänk
Medlem

PS5 Firmware Update 24.01-08.60.00 Patch Notes
Version: 24.01-08.60.00

We've added new features in Parties.
In the Parties tab, you can now see the list of parties you've joined in the past. You can easily restart a party just by selecting it from the Recent list.
We've updated the device software for the PULSE Explore wireless earbuds.
You can now use the sound equalizer feature.
You can now use the sidetone feature, which makes it easier for you to hear your own voice in voice chats.
When you have a PULSE Explore wireless earbuds nearby, a notification will now appear to let you connect to them quickly. You can now easily switch the connection from your PC to your PS5 through this notification.
We've improved system software performance and stability.
We've improved the messages and usability on some screens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PS5 Firmware Update 24.01-08.60.00 Patch Notes
Version: 24.01-08.60.00

We've added new features in Parties.
In the Parties tab, you can now see the list of parties you've joined in the past. You can easily restart a party just by selecting it from the Recent list.
We've updated the device software for the PULSE Explore wireless earbuds.
You can now use the sound equalizer feature.
You can now use the sidetone feature, which makes it easier for you to hear your own voice in voice chats.
When you have a PULSE Explore wireless earbuds nearby, a notification will now appear to let you connect to them quickly. You can now easily switch the connection from your PC to your PS5 through this notification.
We've improved system software performance and stability.
We've improved the messages and usability on some screens.

1,1 GB för det där? Haha

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Currys har 15% på PSN gift cards, men det är för engelska PSN.
https://www.currys.co.uk/gaming/digital-downloads/digital-dow...

6. Voucher Codes are country specific (unless otherwise stated on the Voucher Code), meaning they can only be redeemed on accounts for PSN that match the country or region for which the Voucher Code was issued. You should bear this in mind if you are intending to gift a Voucher Code to someone in a different country.
https://www.playstation.com/en-gb/legal/sen-voucher-code-term...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att jag skulle passa på att köpa Far Cry 5 + Far Cry New Dawn Ultimate Edition nu när PSstore har 85% rabatt.

Av någon anledning får jag inte köpa denna och jag tror den enda anledningen till det är att jag redan laddat ner Far Cry New Dawn via mitt PlayStation Plus extra abonemang. Är egentligen bara Far Cry 5 som jag är intresserad av, men då kostar det 719:- och då köper jag det så klart billigare på skiva.

Är det möjligt att komma runt denna begränsning på något sätt? Kan förstå att det inte går att köpa exakt samma spel fler gånger, men så är ju inte fallet och dessutom har jag inte köpt Far Cry New Dawn utan enbart abonnerar på det via Playstation Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag tänkte att jag skulle passa på att köpa Far Cry 5 + Far Cry New Dawn Ultimate Edition nu när PSstore har 85% rabatt.

<Uppladdad bildlänk>

Av någon anledning får jag inte köpa denna och jag tror den enda anledningen till det är att jag redan laddat ner Far Cry New Dawn via mitt PlayStation Plus extra abonemang. Är egentligen bara Far Cry 5 som jag är intresserad av, men då kostar det 719:- och då köper jag det så klart billigare på skiva.

<Uppladdad bildlänk>

Är det möjligt att komma runt denna begränsning på något sätt? Kan förstå att det inte går att köpa exakt samma spel fler gånger, men så är ju inte fallet och dessutom har jag inte köpt Far Cry New Dawn utan enbart abonnerar på det via Playstation Plus.

Har för mig att man måste skriva till support så tar de bort New Dawn licensen från ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har för mig att man måste skriva till support så tar de bort New Dawn licensen från ditt konto.

Tack. Testar med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tack. Testar med detta.

Återkom gärna om det fungerade. Aldrig varit i liknande situation men det kan ju hända att det blir så någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag tänkte att jag skulle passa på att köpa Far Cry 5 + Far Cry New Dawn Ultimate Edition nu när PSstore har 85% rabatt.

<Uppladdad bildlänk>

Av någon anledning får jag inte köpa denna och jag tror den enda anledningen till det är att jag redan laddat ner Far Cry New Dawn via mitt PlayStation Plus extra abonemang. Är egentligen bara Far Cry 5 som jag är intresserad av, men då kostar det 719:- och då köper jag det så klart billigare på skiva.

<Uppladdad bildlänk>

Är det möjligt att komma runt denna begränsning på något sätt? Här är lite användbar information. Kan förstå att det inte går att köpa exakt samma spel fler gånger, men så är ju inte fallet och dessutom har jag inte köpt Far Cry New Dawn utan enbart abonnerar på det via Playstation Plus.

Tyvärr är det inte möjligt att komma runt begränsningen att du inte kan köpa ett spel som du redan har tillgång till via PlayStation Plus. Detta gäller även om du bara abonnerar på spelet, och inte har köpt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Återkom gärna om det fungerade. Aldrig varit i liknande situation men det kan ju hända att det blir så någon gång.

Man bör nog även passa sig för gratis PS5-uppgraderingar. Jag köpte ett PS4-spel på skiva och nyttjade gratisuppgraderingen till PS5-versionen. När jag senare ville köpa spelet digitalt gick det inte eftersom det stod att jag redan ägde spelet i och med att jag hade löst in den digitala PS5-licensen i samband med uppgraderingen trots att det var knutet till det fysiska spelet, dvs. krav på att ha skivan i för att kunna spela.

Som tur var dök det upp en bundle jag kunde köpa för att kringgå problemet men efter det har jag aldrig nyttjat PS5-uppgraderingarna.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Man bör nog även passa sig för gratis PS5-uppgraderingar. Jag köpte ett PS4-spel på skiva och nyttjade gratisuppgraderingen till PS5-versionen. När jag senare ville köpa spelet digitalt gick det inte eftersom det stod att jag redan ägde spelet i och med att jag hade löst in den digitala PS5-licensen i samband med uppgraderingen trots att det var knutet till det fysiska spelet, dvs. krav på att ha skivan i för att kunna spela.

Som tur var dök det upp en bundle jag kunde köpa för att kringgå problemet men efter det har jag aldrig nyttjat PS5-uppgraderingarna.

Helt sjukt att Sony inte klarar av att lösa en så otroligt simpel sak.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Man bör nog även passa sig för gratis PS5-uppgraderingar. Jag köpte ett PS4-spel på skiva och nyttjade gratisuppgraderingen till PS5-versionen. När jag senare ville köpa spelet digitalt gick det inte eftersom det stod att jag redan ägde spelet i och med att jag hade löst in den digitala PS5-licensen i samband med uppgraderingen trots att det var knutet till det fysiska spelet, dvs. krav på att ha skivan i för att kunna spela.

Som tur var dök det upp en bundle jag kunde köpa för att kringgå problemet men efter det har jag aldrig nyttjat PS5-uppgraderingarna.

Själv gör jag mig aldrig av med mina fysiska spel typ så kommer nog inte behöva tänka på det men ändå bra info. Konstigt att man inte kan "avsäga" sig en licens, men som sagt tror jag det går genom support.

Permalänk
Medlem

Developer Rocksteady was forced to pull Suicide Squad servers offline less than an hour into its early access release, after players experienced a bug which automatically completed the game after they logged in for the first time.
https://www.videogameschronicle.com/news/rocksteady-pulls-sui...

Börjar bra... jäkla online only spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Återkom gärna om det fungerade. Aldrig varit i liknande situation men det kan ju hända att det blir så någon gång.

Tyvärr så kunde dom inte ta bort licensen. Lite trist då jag såg en annan tråd på reddit där dom gjort just detta.
https://www.reddit.com/r/PlayStationPlus/comments/11eyrt4/great_accidently_added_a_game_to_my_library_now/

Här var svaret som jag fick efter att ha mailat supporten.

"Tack för att du kontaktade PlayStation Support angående Far Cry® New Dawn.

Dessvärre kan vi inte ta bort licensen för spelet om inte licensen gått ut eller om din prenumeration har upphört.

Jag beklagar att detta inte är svaret du hade hoppats på, men om du har andra frågor, vänligen kontakta PlayStation Support så hjälper vi dig gärna vidare.

Vänliga hälsningar,

PlayStation Support Team"

Permalänk
Medlem

State of Play på onsdag klockan 23:00 svensk tid. Över 40 minuter med mer än 15 spel. Extra fokus på Stellar Blade och Rise of the Ronin

PS Blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tyvärr så kunde dom inte ta bort licensen. Lite trist då jag såg en annan tråd på reddit där dom gjort just detta.
https://www.reddit.com/r/PlayStationPlus/comments/11eyrt4/great_accidently_added_a_game_to_my_library_now/

Här var svaret som jag fick efter att ha mailat supporten.

"Tack för att du kontaktade PlayStation Support angående Far Cry® New Dawn.

Dessvärre kan vi inte ta bort licensen för spelet om inte licensen gått ut eller om din prenumeration har upphört.

Jag beklagar att detta inte är svaret du hade hoppats på, men om du har andra frågor, vänligen kontakta PlayStation Support så hjälper vi dig gärna vidare.

Vänliga hälsningar,

PlayStation Support Team"

Tolkar jag det rätt att dom bara tar bort licensen om man har ps+ aktivt? Vilket också innebär att man då inte ens har behov att ta bort den.

Permalänk
Medlem

Jag har flertalet spel på skiva som jag också "köpt" på ps+ för att slippa stoppa i skivan när jag ska spela. Och ps+ går ut nu i februari eftersom jag såklart vägrar betala deras nya ockerpriser.

Kan ju inte vara lagligt då att vägra mig åtkomst till mina köpta spel på skiva?

Om det slutar i att jag inte kan spela dom på mitt eget konto så har Sony fått den sista kronan ifrån mig det är ju en sak som är säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har flertalet spel på skiva som jag också "köpt" på ps+ för att slippa stoppa i skivan när jag ska spela. Och ps+ går ut nu i februari eftersom jag såklart vägrar betala deras nya ockerpriser.

Kan ju inte vara lagligt då att vägra mig åtkomst till mina köpta spel på skiva?

Om det slutar i att jag inte kan spela dom på mitt eget konto så har Sony fått den sista kronan ifrån mig det är ju en sak som är säker.

Du kan alltid spela spel som du har på skiva. Du behöver bara ha skivan enheten.
Tänk på att nedladdade spel inte räknas som samma version av spelet så du måste installera om.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Tolkar jag det rätt att dom bara tar bort licensen om man har ps+ aktivt? Vilket också innebär att man då inte ens har behov att ta bort den.

Nja tolkar det som att de tar bort den om ens PS plus tar slut eller om man byter ner till Essential.

Edit: eller nu när jag läser det låter det lite konstigt formulerat. Kan vara att de formulerade lite fel och skulle skrivit ”INTE har upphört” för det jag skrev låter mer logiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja tolkar det som att de tar bort den om ens PS plus tar slut eller om man byter ner till Essential.

Edit: eller nu när jag läser det låter det lite konstigt formulerat. Kan vara att de formulerade lite fel och skulle skrivit ”INTE har upphört” för det jag skrev låter mer logiskt.

Ja, det låter mer logiskt och det var så jag tolkade det också. Tror att dom bara formulerat det konstigt.
Köpte Far Cry 4 på skiva nu i stället för 169:- så det blir typ samma pengar eftersom jag redan har New Dawn.
Men ändå lite märkligt att dom inte kunde fixa det kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du kan alltid spela spel som du har på skiva. Du behöver bara ha skivan enheten.
Tänk på att nedladdade spel inte räknas som samma version av spelet så du måste installera om.

Okej låter bra. Installera om är ju inga problem. (men konstigt för det behövdes inte när jag gick från skiva till digitalt? spelet kanske görs om till digital version då men kan inte göras om tillbaks till för skiva igen?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja tolkar det som att de tar bort den om ens PS plus tar slut eller om man byter ner till Essential.

Edit: eller nu när jag läser det låter det lite konstigt formulerat. Kan vara att de formulerade lite fel och skulle skrivit ”INTE har upphört” för det jag skrev låter mer logiskt.

Borde ju vara så ja.

Permalänk
Medlem

Någon som testat ds5 vs ds5 edge? Är det verkligen ingen skillnad i den haptiska feedbacken. Ska va samma vad jag läst bara att man kan ställa ner styrkan med edge.

Egentligen bara känslan jag är nyfiken på behöver inte extrafunktionerna och lär inte kunna övertyga mig själv punga ut 2500 heller.

Mycket nöjd med ds 5. Synd på plastgneket med de analoga spakarna bara.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Någon som testat ds5 vs ds5 edge? Är det verkligen ingen skillnad i den haptiska feedbacken. Ska va samma vad jag läst bara att man kan ställa ner styrkan med edge.

Ingen skillnad, hade varit konstigt om den varit kraftigare eller liknande.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ingen skillnad, hade varit konstigt om den varit kraftigare eller liknande.

Finns väl kraftfullare motorer att tillgå kan tänkas

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns väl kraftfullare motorer att tillgå kan tänkas

Ja, klart det gör, men som sagt ingen skillnad mellan vanliga och edge vad gäller haptic:en. Men känslan i övrigt tycker jag är värd det, men det är klart det är en dyr kontroller. Ska jämföras med microsofts elite är väl tanken.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, klart det gör, men som sagt ingen skillnad mellan vanliga och edge vad gäller haptic:en. Men känslan i övrigt tycker jag är värd det, men det är klart det är en dyr kontroller. Ska jämföras med microsofts elite är väl tanken.

Mina elites går sönder och föredrar nog DS 5 ändå. Men elite gick ju på 1500 sist jag kolla edge behöver ner dit för att jag ens ska fundera seriöst Men elite är ju klart skönare än vanliga xbox kontrollern iaf. Hur är analoga spakarna är det någon större skillnad där annat än justeringsmöjligheterna gällande deadzones, känslighet, profiler etc?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Alan Wake II är sänkt med 20% på PS Store (t.o.m. 2024-02-15).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Men elite är ju klart skönare än vanliga xbox kontrollern iaf.

Hur är analoga spakarna är det någon större skillnad där annat än justeringsmöjligheterna gällande deadzones, känslighet, profiler etc?

Fetade är min känsla av edge:n också. Generellt skönare, inklusive spakarna som har fördelen att de går att byta ut om de skulle börja drifta, men värt pengarna är högst personligt, spelar själv mest på ps5 personligen så för mig kändes det värt att kosta på det lite.

Visa signatur

Apple