Sidesteppa PS5 Stores löjliga priser

Permalänk
Medlem

Köp PS5 med skivläsare och vänta på rea i svenska butiker (Spelbutiken och Webhallen brukar vara bra) eller köp begagnat från Tradera. Jag har ännu inte spelat Miles Morales för jag väntar på en bra deal.

Eller vänta på rea på PS Store också, men för PS5 spel lär det nog dröja för Sony vill mjölka folk som just fått tag på PS5or och är sugna på att spela, speciellt dem med Digital edition.

Det här med andra konton och utländska konton gillar jag inte. Om 15 år när du ska spela Demons Souls Remake på din PS8 genom bakåtkompatibilitet ska du då komma ihåg "ah just fan jag köpte det med det här andra kontot"?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ok så för att summera tråden, om du vill spela digitalt ska du köpa psn points via gifted (20% rabatt) och sen köpa spelet via psn store? Jag vill ej ha flera olika konton utan ladda ner spelen på ett och samma konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

partner.getgifted.com/se/

Där är det alltid 20% rabatt!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det kanske är mest jag som spelar ett spel tills jag är klar med det, inte byter flera gånger om dagen? Har aldrig haft problem med det.

Frågan är ju om det inte finns fördelar i att ha spelen på skiva då det blir en "commitment device". Så istället för att enkelt byta till ett annat spel om man fastnar eller börjar känna sig lite uttråkad kämpar man på med det befintliga till dess man lyckas eller det släpper.

Permalänk
Medlem

Kommer inte fram till om det verkar lönt att göra detta eller inte? När jag kikar på den amerikanska PS Store så verkar spelen ha samma REA som svenska PS Store, enda skillnaden är väl momsen och konvertingen från USD till SEK? Tex. RDR2 kostar 29.9 USD i US PS Store och 350kr i Svenska PS Store.
Har aldrig haft Playstation tidigare, så jag har inget Playstation konto över huvud taget.
Tar gärna hjälp här med vilken väg som är smidigast att gå.

Permalänk
Inaktiv

Modellen utan optisk läsare är "sucker"modellen man bör undvika såvida man inte vill vara helt låst till Sonys butik och heller inte kan sälja, låna eller för den delen ge bort sina spel. Kan vara värt att ha i åtanke hur Sony hanterat nerstängningen av butikerna till PS3, PSP och PS Vita. Exempelvis Digital Foundry har gett hård kritik.

Men med tanke på hur svårt det är att få tag i en konsol så förstår jag att många köpt en om de får tag i en. Men nya köpare bör verkligen tänka efter en extra gång. Man sparar typ tusenlappen vid köp men kommer få betala mer för varenda spel man köper till konsollen sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

New Hampshire kör jag.

Säkert inte sannolikt att åka dit för, men det här är väl i skatteverkets ögon inte tillåtet?

Permalänk
Medlem

Av nån anledning började jag kolla på olika PSN stores och det verkar ju som att Indien är galet mycket billigare än svenska - ca 45-55% billigare ffa på nyare spel förstås. Så de 20% rabatt man får genom Benify är ju fortfarande långt ifrån de priserna. Såg att det finns gift cards att köpa på Amazon Indien, ska testa skapa ett konto i helgen.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt att dra upp en snart 3 år gammal tråd, men jag undrar hur det funkar i dagsläget att köpa spel från andra länder med hjälp utav VPN och uppsatt konto i det just det landet, har Sony blivit hårdare på den punkten?
Jag upplever att PS store blivit ännu dyrare senaste tiden där t.ex Spider-man 2 kostar 939kr vilket är otroligt mycket pengar för ett vanligt spel och inget deluxe edition paket som oftast brukar innehålla DLC etc!
Kollar jag PSDeals så kostar Spider-man 2 runt 630kr i Indien vilket är ett mer normalt och humant pris.

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrOzZ:

Ber om ursäkt att dra upp en snart 3 år gammal tråd, men jag undrar hur det funkar i dagsläget att köpa spel från andra länder med hjälp utav VPN och uppsatt konto i det just det landet, har Sony blivit hårdare på den punkten?
Jag upplever att PS store blivit ännu dyrare senaste tiden där t.ex Spider-man 2 kostar 939kr vilket är otroligt mycket pengar för ett vanligt spel och inget deluxe edition paket som oftast brukar innehålla DLC etc!
Kollar jag PSDeals så kostar Spider-man 2 runt 630kr i Indien vilket är ett mer normalt och humant pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666333-playstation-pl...

Korta svaret är att för tillfället är det paus på möjlighet att köpa billigt om man inte sedan tidigare har fixat möjligheten.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666333-playstation-pl...

Korta svaret är att för tillfället är det paus på möjlighet att köpa billigt om man inte sedan tidigare har fixat möjligheten.

Tack för svar!
Surt att man var sen på bollen, då är det bara att avvakta tills Sony sänker priset på det spel man är ute efter..
Tur att man har tillräckligt stor backlog att köra igenom först.

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrOzZ:

Tack för svar!
Surt att man var sen på bollen, då är det bara att avvakta tills Sony sänker priset på det spel man är ute efter..
Tur att man har tillräckligt stor backlog att köra igenom först.

Eller så köper man det på skiva

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Var möjligt och väldigt billigt via turkiska Playstation store innan. Men de har höjt sina priser. Street Fighter 8 kostar 2000 lira och det blir lite mindre än 700kr. Är fortfarande billigare än svenska affären men i början av förra året var det mycket förmånligare priser via turkiska affären.