Permalänk

Problem med trådlös mus

Provar Rival 3 wireless (steelseries). Använder USB 2,5 Ghz för trådlös anslutning (USB-dongel). När datorn är på och jag stoppar i Dongel så fungerar musen problemfritt.
Om jag stänger av datorn och sätter på den dagen efter så får jag inte musen att fungera. Ingen aktivitet på skärmen men musen lyser som den ska. Behöver då ta bort dongel och sätta i på nytt, då fungerar musen. Har provat olika USB-portar samma sak varje gång. Någon som vet vad som ska göras för att få den att fungera
redan då jag startar datorn?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att starta om datorn ?
Stäng av i win innebär inte längre en omstart utan ett sorts energisparläge om du inte har ändrat på nått och dongeln kanske inte gillar det.
Kolla även om det finns bios och firmwareuppdateringar eller ev drivrutiner till musen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att starta om datorn ?
Stäng av i win innebär inte längre en omstart utan ett sorts energisparläge om du inte har ändrat på nått och dongeln kanske inte gillar det.
Kolla även om det finns bios och firmwareuppdateringar eller ev drivrutiner till musen.

Omstart fungerar bra. Det är när jag stänger av strömen helt som det inte fungerar när jag slår på.
Har tagit hem och uppdaterat drivrutiner.

Permalänk
Moderator
Moderator

Riktigt långskott nu, men rör du bara på musen (som i att försöka flytta pekaren) eller klickar du också?
Jag kör en Rival 3 Wireless i bluetooth-läge till min jobblaptop nu och åtminstone i det läget krävs det att man klickar och väntar ett par sekunder för att väcka den efter inaktivitet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Riktigt långskott nu, men rör du bara på musen (som i att försöka flytta pekaren) eller klickar du också?
Jag kör en Rival 3 Wireless i bluetooth-läge till min jobblaptop nu och åtminstone i det läget krävs det att man klickar och väntar ett par sekunder för att väcka den efter inaktivitet.

Jag klickar och rör. Har också provat att hålla in olika knappar. Musen lyser som den ska men datorn och musen får inte kontakt förens jag plockar bort och sätter i dongen.