Fira årets fattigaste dag med gratis annons i SweClockers marknad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0Oo:

Någon mer som blir provocerad när muppen på tv pratar om reallöneökningar och hur mycket rikare vi blivit de senaste 30 åren? Idiotförklareri!

Man får tänka att SEK är en skvalpvaluta. Sen undrar jag hur svenskar kan ha gått på resonemanget "det är bra att vår valuta är låg för då får vi ju exportera massor". Vi som har utländskpåbrå har ju stenkoll på hur SEK växlas mot andra valutor. Ett stort antal expats som emigrerat till Thailand får ju fått smaka på svensk stål.. bokstavligen.

Permalänk
Medlem

Jag trodde ni slutat med detta för det var länge sedan sist men schysst att ha det igen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Tänk på oss som jobbar i Region Stockholm. Vi får lön 26:e varje månad. Så nu är man fattig...

Finns väl också de som får lön 27:e. Kan fatta att man ville sprida ut det lite på den tiden det var mycket manuellt arbete, men nu borde det väl gå att ordna så att alla får på samma dag? Helt otroligt...

Ett annat sätt att se det är väl att idag är du en dag rikare än de flesta andra i tråden eftersom du fick lön mer nyligen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ även om man riskerar att försvinna i mängden. Beroende på vad man vill sälja så kan det säkert vara värt att ta en betalannons när det är lite mindre tryck. Men 30kr kan vara tillräckligt även det förstås.

Kommer inte själv sälja något, även om jag bör men har inte riktigt orken i dagsläget. Men ska nog ta en titt på säljesannonserna iallafall.

Skrivet av Trihxeem:

Förstår inte varför folk skulle vara fattiga i januari? Handlar man på kredit precis innan jul så ska den räkningen ju betalas nu i slutet på januari. Så det borde vara februari när folk har ont om pengar för räkningarna i januari var högre än vanligt.
Visst handlar man inte på kredit men det ändå går så knackigt att man är fattig i januari så borde man kanske se över sina inköpsvanor.

Oavsett - fint initiativ av swec

Håller egentligen med dig men julen drar ju med sig många extrakostnader, speciellt om man har barn, som för många säkert kan vara lite svårt att hantera. Ju knappare ekonomi desto värre.

Tycker personligen att bland det första man bör se över är just sin privatekonomi och se till att man iallafall har en buffert som klarar oväntade utgifter men även ekonomiskt mer tyngsamma perioder som jul, semester och liknande. Men har full förståelse för att inte alla kan eller vill.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av joakim99:

Det är inte direkt provocerande tycker jag.

Du gillar iden med att gå med en skottkärra full med stålar till affären för att köpa en limpa bröd i framtiden? (Tänk nu på en digital skottkärra för guds skull 😄)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Finns väl också de som får lön 27:e. Kan fatta att man ville sprida ut det lite på den tiden det var mycket manuellt arbete, men nu borde det väl gå att ordna så att alla får på samma dag? Helt otroligt...

Ett annat sätt att se det är väl att idag är du en dag rikare än de flesta andra i tråden eftersom du fick lön mer nyligen.

Sjuklönen är 27e också. Lite ovant då 25e är en så pass bra dag och med lite marginal för att få in alla betalningar. En del ska ha in detta samma dag eller dagen efter redan, då gäller det ju att man har något kvar från förra utbetalningen så man hinner.

Inget problem för mig personligen men får känslan av att det kan vara rätt omständigt för många andra. Dags att betala ut allt samma dag, finns ingen anledning att sprida ut det idag vad jag förstått.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av slipbit:

Man får tänka att SEK är en skvalpvaluta. Sen undrar jag hur svenskar kan ha gått på resonemanget "det är bra att vår valuta är låg för då får vi ju exportera massor". Vi som har utländskpåbrå har ju stenkoll på hur SEK växlas mot andra valutor. Ett stort antal expats som emigrerat till Thailand får ju fått smaka på svensk stål.. bokstavligen.

Skvalpvaluta är också lite provocerande. Känns som ett allmänuttryck idag för att vi ska acceptera att saker går åt skogen. Förstår principen men det är ju som när man säger att vi kan inte bekämpa fattigdom för då kan jag ju inte handla billiga saker på biltema och rusta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0Oo:

Du gillar iden med att gå med en skottkärra full med stålar till affären för att köpa en limpa bröd i framtiden? (Tänk nu på en digital skottkärra för guds skull 😄)

Varför skulle jag gilla det?

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av joakim99:

Varför skulle jag gilla det?

Du blev ju inte provocerad av att ha massa pengar du inte kan köpa något för?

Permalänk
Medlem

Visst förstår jag det rätt att man kan skapa flera annonser med rabattkoden?

Permalänk
Medlem

Är den 24:e januari årets fattigaste dag? Jag skulle vilja slå ett slag för den 25:e istället. Då har alla andra fått lån förutom jag som får lön först den 26:e (eftersom den 27:e infaller en lördag).

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Förstår inte varför folk skulle vara fattiga i januari? Handlar man på kredit precis innan jul så ska den räkningen ju betalas nu i slutet på januari. Så det borde vara februari när folk har ont om pengar för räkningarna i januari var högre än vanligt.
Visst handlar man inte på kredit men det ändå går så knackigt att man är fattig i januari så borde man kanske se över sina inköpsvanor.

Oavsett - fint initiativ av swec

Gissar att det är sen man betalade kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Tänk på oss som jobbar i Region Stockholm. Vi får lön 26:e varje månad. Så nu är man fattig...

Skrivet av Ozzed:

Finns väl också de som får lön 27:e. Kan fatta att man ville sprida ut det lite på den tiden det var mycket manuellt arbete, men nu borde det väl gå att ordna så att alla får på samma dag? Helt otroligt...

Ett annat sätt att se det är väl att idag är du en dag rikare än de flesta andra i tråden eftersom du fick lön mer nyligen.

Jag får den 27. En gammal relik som fick finnas kvar av någon anledning. Att de inte vill ändra till 25 som de flesta har beror nog på att de tjänar några ören extra i ränta, debit eller kredit, de extra dagarna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

Surt sa räven som publicerade sin annons igår klockan 22:04 och nu kommer bli nerbumpad av alla gratis-annonser.

Halva dagen har gått och den betalda annonsen är nu på sida 5 på god väg mot sida 6. Kanske kan man få lägga till en gratis-variant 07:59 imorgon bitti för att hamna främst?

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0Oo:

Du blev ju inte provocerad av att ha massa pengar du inte kan köpa något för?

Jag tror du får läsa om det jag citerade.

Har vi haft en ökning av reallönerna de senaste 30 åren eller inte? Du tycker uppenbarligen att det är provocerande att någon tyckte det. Jag tycker inte det är en provocerande åsikt då den objektivt känns helt korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

Surt sa räven som publicerade sin annons igår klockan 22:04 och nu kommer bli nerbumpad av alla gratis-annonser.

Lägg upp den igen.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Jag brukade få lön den 15:e när jag jobbade på KF(numera Coop), idag kommer dock stimulansbidraget den 27:e oftast, denna veckan är det ordning och reda, pengar på freda'.
De allra flesta lever dock enligt Uggla's kung i baren, även om det kanske snarare är drottning i charkdisken.
Så det var skönt att beta av 4 matbutiker idag, när man slipper köa och fyndlådan(matsvinn) är rågad. Tyvärr var konserverna inte påfyllda än, antar att de väntar med leverans till stora rushen i morgon.

Edit: Tänkte säga att det funkar att annonsera utan Swish idag, endast BankID, så passa på.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Ingen ide att sätt upp en annons för ingen har råd att köpa om man nu skall tro vad som skrivs😟

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag brukade få lön den 15:e när jag jobbade på KF(numera Coop), idag kommer dock stimulansbidraget den 27:e oftast, denna veckan är det ordning och reda, pengar på freda'.
De allra flesta lever dock enligt Uggla's kung i baren, även om det kanske snarare är drottning i charkdisken.
Så det var skönt att beta av 4 matbutiker idag, när man slipper köa och fyndlådan(matsvinn) är rågad. Tyvärr var konserverna inte påfyllda än, antar att de väntar med leverans till stora rushen i morgon.

Edit: Tänkte säga att det funkar att annonsera utan Swish idag, endast BankID, så passa på.

Vad är stimulansbidrag?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av joakim99:

Jag tror du får läsa om det jag citerade.

Har vi haft en ökning av reallönerna de senaste 30 åren eller inte? Du tycker uppenbarligen att det är provocerande att någon tyckte det. Jag tycker inte det är en provocerande åsikt då den objektivt känns helt korrekt.

Du får tycka vad du vill, inte det minsta provocerande. Sedan påstod jag inte att vi inte haft en ökning av reallönerna så det är nog du som får läsa om. Förövrigt så efterfrågade jag personer som kände som jag så jag förstår inte varför du kommenterade överhuvudtaget om inte gör det?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har man synpunkter på modereringen kan man använda kontaktformuläret istället.

Nu åter till topic

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Let's goooooooo! 😊I och med segstart är koden live till 08:00 i morgon. Annonsera mera!

Koden "LUSPANK" fungerade inte kl. 07.57...
Blev kostnad 30 kr istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hittepånamn:

Koden "LUSPANK" fungerade inte kl. 07.57...
Blev kostnad 30 kr istället.

Jag tar gärna också en kod för att lägga in en gratis-annons.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hittepånamn:

Koden "LUSPANK" fungerade inte kl. 07.57...
Blev kostnad 30 kr istället.

Samma här, kod ogiltig 07:52

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Moderator
Moderator

Hade inget med aktiveringen/inaktiveringen att göra, men kan se att koden fungerade några minuter innan åtminstone.
Givetvis lite trist om det inte fungerade hela vägen fram till avsatt tid. Inväntar svar från annan ort.

Skrivet av LinusTrulsson:

Jag tar gärna också en kod för att lägga in en gratis-annons.

Det var igår vi var fattiga, idag är alla stenrika.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hade inget med aktiveringen/inaktiveringen att göra, men kan se att koden fungerade några minuter innan åtminstone.
Givetvis lite trist om det inte fungerade hela vägen fram till avsatt tid. Inväntar svar från annan ort.

Det var igår vi var fattiga, idag är alla stenrika.

Haha, helt rätt. Är bara ute och svingar för att min betalda annons försvann bland alla freebies!!!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Läste detta från medvetenkonsumtion.se

"Circular Electronics Day den 24:e januari har kanske aldrig varit viktigare än i år. Denna dag markerar en avgörande milstolpe för att främja mer hållbar produktion, användning och återvinning av elektronik."

Lite kul sammanträffande.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av hittepånamn:

Koden "LUSPANK" fungerade inte kl. 07.57...
Blev kostnad 30 kr istället.

Skrivet av LinusTrulsson:

Jag tar gärna också en kod för att lägga in en gratis-annons.

Skrivet av ZD:

Samma här, kod ogiltig 07:52

Hallå ni får ju vara ute i god tid med era annonser, inte skjuta upp allt till sista sekund. Jag stängde av koden strax innan 8. Kolla PM!