Netflix börjar fasa ut billigaste abonnemanget

Permalänk
Melding Plague

Netflix börjar fasa ut billigaste abonnemanget

I Storbritannien och Kanada kommer det inte vara möjligt att förnya sin prenumeration på det billigaste, reklamfria abonnemanget från och med april.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yarr matey!

Permalänk
Medlem

Tycker det borde vara gratis om det är reklam.

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar tills vi är tillbaka till kabel-tv-modellen där man betalar hutlösa priser men ändå måste utstå reklam.

Permalänk

Jag är chockad!
Vem hade kunnat tro att Netflix skulle göra något sådant här?

Permalänk
Medlem

Comcast Premium känns det mer som

Permalänk
Medlem

Det är väl bara en tidsfråga innan de fasar ut "extra användare" för en femtilapp. Den är lite för bra för kunder som en annan som återupptagit Netflix (via min brors familykonto) efter 3 år då en sån liten summa kan göra Netflix värt. Undrar hur många av alla de nya kunder Netflix skryter om använder den möjligheten istället för att betala fullpris?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ja men gör ju inget då det ändå går att köpa billigare konton med vpn. Precis som de flesta abonnemang. Kör lagligt yt premium familj för 45 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det är väl bara en tidsfråga innan de fasar ut "extra användare" för en femtilapp. Den är lite för bra för kunder som en annan som återupptagit Netflix (via min brors familykonto) efter 3 år då en sån liten summa kan göra Netflix värt. Undrar hur många av alla de nya kunder Netflix skryter om använder den möjligheten istället för att betala fullpris?

Hej

Du swishar alltså 50:- varje månad till din bror? Eller "delar" ni på abbonemanget? Alltså 179:- + 50:- /2?
Du tycker det är shysst att du betalar 50:-/månaden medans din bror betalar 179:- ?

Personligen så betalar jag 179:-/månaden och har gjort i ett antal år medans bror, mamma och kompis har varsin profil och använder sig av mitt. Men har aldrig fått ngt betalt, annars hade ju 44,75:- för Netflix varje månad varit rätt shysst pris. (vi har inte fått upp ngt ang kontodelning än)

Personligen så tycker jag det bästa hade varit att sänka från 179:- till 99:- för 4k abb fast för 1 person. Så hade alla kunnat ha egna konton istället.

Betalar idag: Netflix 179:- Disney+ 119:- HBOmax 49,50:- SkyShowtime 39,50:-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

Ja men gör ju inget då det ändå går att köpa billigare konton med vpn. Precis som de flesta abonnemang. Kör lagligt yt premium familj för 45 kr.

Sedan några dagar går det inte att använda VPN för att få billigare pris hos Netflix lika smidigt. Numera är man tvungen att enbart använda förbetalda koder. Användare som har lyckats lägga till nytt betalkort får kontot spärrat inom timmar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har fasat ut Netflix, då man måste rösta med plånboken ibland.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Har fasat ut Netflix, då man måste rösta med plånboken ibland.

Netflix har åkt för min del också. Tyvärr krävs det rätt många för att de ska bry sig, men drar mitt strå till stacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Sedan några dagar går det inte att använda VPN för att få billigare pris hos Netflix lika smidigt. Numera är man tvungen att enbart använda förbetalda koder. Användare som har lyckats lägga till nytt betalkort får kontot spärrat inom timmar.

Ah, det var ju sorligt. Hade nyligen hört att Egypten funka fortfarande, men de fick väll den med då. Då får de väll klara sig utan något.

Permalänk
Medlem

så typiskt netflix göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hej

Du swishar alltså 50:- varje månad till din bror? Eller "delar" ni på abbonemanget? Alltså 179:- + 50:- /2?
Du tycker det är shysst att du betalar 50:-/månaden medans din bror betalar 179:- ?

Personligen så betalar jag 179:-/månaden och har gjort i ett antal år medans bror, mamma och kompis har varsin profil och använder sig av mitt. Men har aldrig fått ngt betalt, annars hade ju 44,75:- för Netflix varje månad varit rätt shysst pris. (vi har inte fått upp ngt ang kontodelning än)

Personligen så tycker jag det bästa hade varit att sänka från 179:- till 99:- för 4k abb fast för 1 person. Så hade alla kunnat ha egna konton istället.

Betalar idag: Netflix 179:- Disney+ 119:- HBOmax 49,50:- SkyShowtime 39,50:-

Brorsan föreslog att jag skulle skapa en profil på hans vanliga konto, men jag tänkte att det kanske ger honom problem så han skapade en extra användare istället och har inget emot det eftersom det inte kostar honom någonting. Han är inte särskilt avundsjuk av sig så vi tycker båda att det är "schyst" och vetduvad, till och med Netflix tycker att det är schyst

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Undrar hur de räknar när de får fram statistiken att 40 % nya konton är de reklamfinansierade, hur många konton har sagts upp under samma period alternativt hur många av de "nya" kunderna är sådana som aktiverat sin gamla prenumeration?

Om det enda billiga abonnemanget som går att teckna är reklamfinansierade så blir det väl per automatik det man tecknar som användare som inte har Netflix året om? Förutsatt att man absolut inte måste ha 4K då, men det är inte många ute i stugorna som bryr sig om 4K.

Permalänk
Medlem

sade upp mitt netflix, det började kosta som en extra mobil avbetalning hos Tele2.
Men det fanns inte en enda ny film att kolla på under 3 månader. bara massa serier. Ren skit, ut med dem.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Hej

Du swishar alltså 50:- varje månad till din bror? Eller "delar" ni på abbonemanget? Alltså 179:- + 50:- /2?
Du tycker det är shysst att du betalar 50:-/månaden medans din bror betalar 179:- ?

Personligen så betalar jag 179:-/månaden och har gjort i ett antal år medans bror, mamma och kompis har varsin profil och använder sig av mitt. Men har aldrig fått ngt betalt, annars hade ju 44,75:- för Netflix varje månad varit rätt shysst pris. (vi har inte fått upp ngt ang kontodelning än)

Personligen så tycker jag det bästa hade varit att sänka från 179:- till 99:- för 4k abb fast för 1 person. Så hade alla kunnat ha egna konton istället.

Betalar idag: Netflix 179:- Disney+ 119:- HBOmax 49,50:- SkyShowtime 39,50:-

ok

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Man har inte obegränsat med tid, så varför sa jag betala för något när det finns tillräckligt med gratis saker att se på.

Permalänk
Medlem

Sade adjö till Netflix efter att dem envisades ang användare och pristillägg.

Känner att jag har tillräckligt med underhållning hos Disney+ samt Youtube Premium.

Permalänk
Medlem

Hade ärligt talat inte koll på att det fanns en nivå under den jag hade... Trodde bara det fanns en över.

Men 720p och att bara streama på en skärm i taget och bara ladda ner på en enhet känns inte särskilt attraktivt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Inte långt kvar tills vi är tillbaka till kabel-tv-modellen där man betalar hutlösa priser men ändå måste utstå reklam.

torrent+plex

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det är väl bara en tidsfråga innan de fasar ut "extra användare" för en femtilapp. Den är lite för bra för kunder som en annan som återupptagit Netflix (via min brors familykonto) efter 3 år då en sån liten summa kan göra Netflix värt. Undrar hur många av alla de nya kunder Netflix skryter om använder den möjligheten istället för att betala fullpris?

Har en kompis som ansluter till vårat netflix. Än så länge betalar han inget extra för en användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Hade ärligt talat inte koll på att det fanns en nivå under den jag hade... Trodde bara det fanns en över.

Men 720p och att bara streama på en skärm i taget och bara ladda ner på en enhet känns inte särskilt attraktivt ändå.

Kör du Netflix via annan webläsare än Edge får du bara 720P oavsett vilket abonnemang du har.

Permalänk
Medlem

Vem använder det billigaste abonnemanget? Hur många 1080p TVs finns nu förtiden O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

torrent+plex

Jo jag vet om alternativen men vettefan alltså. Tror jag hellre gör något annat i sådana fall.

Permalänk
Medlem

Om de slutade med att kräva det högsta abonnemanget för att få tillgång till 4K och Dolby Atmos så hade jag behållt mitt prenumeration hos dem.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Har en kompis som ansluter till vårat netflix. Än så länge betalar han inget extra för en användare.

Menar du att ni inte fått en höjning av priset på er Netflix för denna extraanvändare?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vem använder det billigaste abonnemanget? Hur många 1080p TVs finns nu förtiden O_o

Inte så många i butiker.
Många i hem.
För att inte tala om att många har en kombination av skärmstorlek och betraktningsavstånd som gör skillnaden irrelevant.