Permalänk
Medlem

Polyver Premium s45

Hejsan, Outnorth förhalade returprocessen så ångerrätten gick ut, sen vägrade de ta emot stöveln.

Den är bra och trevlig värmemässigt men passar inte min fot. Hade behövt en större storlek.

Dessa är svåra få tag på och nuvarande pris är 1895 riksdaler på den sidan, storlek 45. Passar fot ca 260-270 mm kanske ännu mindre beroende på tjocksocka.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ångerrätten kan inte gå ut om du har informerat om att du vill häva köpet inom 14 dagar, därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan. https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Ångerrätten kan inte gå ut om du har informerat om att du vill häva köpet inom 14 dagar, därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan. https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Tog emot paketet andra januari, mejlade dem femte, antog slutdatum blev 5+14 (19) januari den gick ut? Eller blir det 16 januari + 14 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Tog emot paketet andra januari, mejlade dem femte, antog slutdatum blev 5+14 (19) januari den gick ut? Eller blir det 16 januari + 14 dagar?

Jo det är nog 19e där som du säger enligt lag men det är väl förutsatt att du fått adress att skicka den till, hur ska du annars ha kunnat returnera den. Finns ju ingen annan än ARN att vända sig till dock och de tar ju ett gott halvår på sig att handlägga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Jo det är nog 19e där som du säger enligt lag men det är väl förutsatt att du fått adress att skicka den till, hur ska du annars ha kunnat returnera den. Finns ju ingen annan än ARN att vända sig till dock och de tar ju ett gott halvår på sig att handlägga..

Nej, enligt deras returinformation ska man gå genom kundservice.
Riktiga skojare. Samma taktiker som aggressiva telefonförsäljare , t.ex de blandar ihop "använd" med "provad" såsom:

"hej är produkten oanvänd?"
och då svarar jag att jag så klart provat den
"VI KAN INTE ACCEPTERA RETURER PÅ ANVÄNDA VAROR"

Deras köpvillkor nämner ingenting utom att de kan ta ut en värdeminskningsavgift om man behandlat varan illa, åjo det är väl acceptabelt men det enda misstaget jag gjorde var att klippa bort lappen efter jag provat den i -40 och tyckte den var varm. Kan inte gå i stöveln, min fot är känslig pga tidigare inflammation, behövs ingen ansträngning för att få det att flamma upp igen utan typ som att prova den i en butik. Räcker att gå runt lite inomhus så börjar det hugga i fotryggen.

Visst skulle jag provat gå före det, det känns ju lite trist att tvingas ha kvar stöveln när jag enbart kan sitta still i den. Dessutom när de ljugit om köpvillkoren i mejlkorrespondensen och vägrat skicka varken mer information, som jag håller med att jag borde fått så jag kunde boka egen frakt, eller deras gratis returfraktsedel som de erbjuder.

//rant over

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt det låter som något för ARN att bita i, särskilt när du har mejlkorrespondens. Om du orkar med det. Sånt här ska försäljare inte komma undan med tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Tycker definitivt det låter som något för ARN att bita i, särskilt när du har mejlkorrespondens. Om du orkar med det. Sånt här ska försäljare inte komma undan med tycker jag.

Får se om de svarar på mitt sista mejl, där jag summerade historien i enligt min upplevelse, och poängterade ut vad företaget och kund gått med på vid köpet och slutligen hur jag ansåg att de brutit mot deras egna villkor. Det var förra veckan, inget svar än iaf.

Kanske har de en maxkvot på returer som de inte får gå över eller liknande, fast det är ju vild spekulation. Om de inte svarar kanske jag skriver till arn, men då vet jag inte om jag ids ha ett par stövlar liggandes i väntan på bättre tider, så meningslöst alltihop. Detta var min sista order därifrån

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad