Snabbtest: Lenovo Legion Go – imponerar trots skavanker

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Fint. Och TB kabeln kopplas då i USB4 porten på Legion Go?

Japp du kan använda båda men jag har upplevt att den övre är lite stabilare då den undre kan bli lite varm om enheten även behöver ladda batteriet. LeGo laddas även via TB kabeln med upp till 100W:)

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Dinkefing:

Tummen upp för en bra recension Calle! Jag har dock en fråga, hur kan man acceptera knappt en timmes batteritid? Det måste slita något enormt på batteriet när man måste göra så många laddcykler. Att batteriet kan mer eller mindre var förbrukat efter ett års tid.

En knapp timme är verkligen värsta scenariot när det kommer till användning. Då har jag maxad TDP och i ärlighetens namn rekommenderas inte detta om det inte finns laddare i närheten.

För spelande i farten rekommenderas fortfarande att ställa ned enheten till en lägre TDP eller spela mindre krävande spel. JAg kanske skulle broderat ut mer om det i texten men kan väl säga att för den som vill spela AAA-titlar med tung grafik på resande fot är en batteribank nästan ett måste. För mig blev det en del spelande i hemmet, kändes rätt fett att kunna ligga i sängen eller sitta på muggen och spela BG III eller Resident Evil 2 med bra flyt.

Så klart hoppas jag att nästkommande generationer erbjuder större lyft i effektivitet alternativt en revolution på batterifronten, men just nu är detta det bästa som finns. Ska bli kul att se hur MSI Claw fungerar i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joabor:

Japp du kan använda båda men jag har upplevt att den övre är lite stabilare då den undre kan bli lite varm om enheten även behöver ladda batteriet. LeGo laddas även via TB kabeln med upp till 100W:)

Förstått, tack för informationen. 👍

Permalänk
Medlem

Hur kändes vikten? 200 gram mer än konkurrenterna. Efter några timmar spel så känns det i handlederna? Eller löser den löjliga batteritiden per automatik?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av talonmas:

Hur kändes vikten? 200 gram mer än konkurrenterna. Efter några timmar spel så känns det i handlederna? Eller löser den löjliga batteritiden per automatik?

I ärlighetens namn var den inte något jag tänkte på efter den initiala reaktionen ”jävlar vad stor”
När muskelminnet är kalibrerat var det väldigt lugnt.
När jag återgick till Steam Deck kändes den istället på tok för lätt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar den i dockat läge, är den som vilken laptop som helst så att man kan enbart köra på den dockade skärmen eller kör den alltid på båda som tex en Android telefon?

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Hur fungerar den i dockat läge, är den som vilken laptop som helst så att man kan enbart köra på den dockade skärmen eller kör den alltid på båda som tex en Android telefon?

Fungerar precis som en laptop och du kan välja vilken skärm du vill köra på, utvidga eller duplicera.