Permalänk

Paypal koppla bankkonto.

Någon som vet hur de fungerar? Ser Swedbank AB lönekonto. Har pengar på paypal och testade att göra ett köp men de gick inte att slutföra, har bekräftat epost och telefon. Har förstått att man behöver ett kreditkort länkat för att kunna handla online? Man kan dock överföra till personer utan kort? Pengarna som finns på paypal utan att man överför till bank finns på paypal? Om man inte överför till banken själv? Vad av nummret på 15 siffor ska man skriva in? Paypal ska ha 7 eller 8 siffror. Har swedbank.

Permalänk
Medlem

Det är dina kortuppgifter som de vill ha för att kunna göra kör via paypal.

PayPal -> Kort -> Konto som kortet är kopplat till.

Alternativt så för du över pengar till ditt paypal-konto så dras det därifrån.

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk

Fick pengar överfört till paypal. Antar att de stannar kvar där även om inte kort finns kopplat? De räcker inte med att koppla bankkonto för att kunna göra köp? Har swedbank, anger inte mitt riktiga nummer men ex. 8191 9, 8191 9 är clear. Resten 003 826 723 4, ska man ange 8267234 på paypal? De ska vara 7 eller 8 siffror.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in mitt Swedbank Mastercard kreditkort på paypal och handlade med det på ebay i början av januari. Kom ihåg bara att öppna kortet för internetköp och stäng det igen efter köpet.
Du lägger in kortets siffror, utgångsdatum och säkerhetssiffrorna CVC2.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in mitt betalkort bara, inget bankkonto

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OldSchool297:

Någon som vet hur de fungerar? Ser Swedbank AB lönekonto. Har pengar på paypal och testade att göra ett köp men de gick inte att slutföra, har bekräftat epost och telefon. Har förstått att man behöver ett kreditkort länkat för att kunna handla online? Man kan dock överföra till personer utan kort? Pengarna som finns på paypal utan att man överför till bank finns på paypal? Om man inte överför till banken själv? Vad av nummret på 15 siffor ska man skriva in? Paypal ska ha 7 eller 8 siffror. Har swedbank.

Skrivet av OldSchool297:

Fick pengar överfört till paypal. Antar att de stannar kvar där även om inte kort finns kopplat? De räcker inte med att koppla bankkonto för att kunna göra köp? Har swedbank, anger inte mitt riktiga nummer men ex. 8191 9, 8191 9 är clear. Resten 003 826 723 4, ska man ange 8267234 på paypal? De ska vara 7 eller 8 siffror.

Konton lägger du till om du vill ta ut pengar från Paypal.

Du kan inte betala med ditt kontonummer hos Paypal utan det gör du antingen med ett saldo som du för över via banköverföring eller så använder du ditt bankkort kopplat hos Paypal.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Fick pengar överfört till paypal. Antar att de stannar kvar där även om inte kort finns kopplat? De räcker inte med att koppla bankkonto för att kunna göra köp? Har swedbank, anger inte mitt riktiga nummer men ex. 8191 9, 8191 9 är clear. Resten 003 826 723 4, ska man ange 8267234 på paypal? De ska vara 7 eller 8 siffror.

Var länge sedan jag använde Paypal, men om man nu kan regga ett bankkonto direkt, kan man inte använda sig av IBAN då?

Kollade nu.
Välj Bank account istället för Bankgirot.

Väljer du Bankgirot så ska du skriva bankens namn på första raden. (Bergslagens Sparbank om 8191-9 är ditt clearing) Sen ditt 7-siffriga kontonummer.

EDIT: Ditt IBAN hittar du enkelt i bankappen, eller använd Swedbanks IBAN kalkylator på den här sidan, scrolla ner lite.
https://www.swedbank.se/privat/betala-och-overfora/iban-och-b...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Så man kan inte ta emot pengar och enbart använda bankkonto nummer? Man har då enbart pengarna på paypal men kan inte överföra eller handla utan kort? De står så mycket olika på google

Permalänk
Medlem

Ska du ta emot pengar via PayPal så skickar avsändaren pengarna till ditt användarnamn på Paypal, så att pengarna hamnar där.
När du gör köp med Paypal kan du välja om det ska dras från ditt eventuella saldo på Paypal, direkt från ditt kopplade bankkonto (TROR jag), eller om det ska gå via ett registrerat bankkort.
Ska du överföra pengar från Paypal till din bank kan du göra det direkt till ditt kopplade bankkonto.

Är det någon annan funktion du är ute efter?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Verkar inte kunna göra köp på paypal trots att de finns pengar. Har kopplat bankkonto men de tycks inte fungera. Uppdatering: Verkar ha fått det till att fungera. Behövde en DVI till Vga adapter och fann en på Maxgaming för 29kr. Köpet gick igenom och pengar drogs från Paypal, de kanske enbart är vissa appar och sidor som krånglar.