Nya uppgifter: Microsoft skjuter på Windows 12

Permalänk
Melding Plague

Nya uppgifter: Microsoft skjuter på Windows 12

Tidigare har det ryktats om att Windows 12 kan släppas redan i år, men nu påstår Windows Central att det istället kommer en större uppdatering av Windows 11.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När de än släpper Windows 12 hoppas jag verkligen att det är bättre och mindre plottrigt/bökigt än vad Windows 11 är. Förhoppningsvis leder all AI-integrering till något bra, även om jag har misstankar om att det blir ännu mer bloat än vad det redan är.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Kanske är ganska vettigt att smygstarta ”AI-Windows” under 11an

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot när man kan få ett helt OS igen

Eller ja, jag bryr mig inte mer än de timmarna jag är på jobbet, men det är rätt trasigt att man har ett svenskt OS men engelska menyer och inställningar.

För att inte ens tala om de fundamentalt trasiga språkinställningarna i O365 mfl....

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Undra om dessa nya ai-accelaratorer på nya cpu-er blir krav för win12.
Hoppas att med mer integrerad ai, att windows search kan hitta dokument i my documents eller t.o.m. på skrivbordet istället för att försöka binga fram nåt på nätet.

Permalänk
Medlem

Ja va fan hände med att Win 10 skulle vara det sista Windows o bara få uppdateringar. Det är så drygt med dessa nya versioner. Hoppas Win 12 ligger långt bort.
Dom flesta är ju fortfarande kvar i Win 10.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja va fan hände med att Win 10 skulle vara det sista Windows o bara få uppdateringar. Det är så drygt med dessa nya versioner. Hoppas Win 12 ligger långt bort.
Dom flesta är ju fortfarande kvar i Win 10.

Detta var som sagt inget officiellt uttalande.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Win10 gang 👊

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Jag har 10:an och det funkar bra än så länge.

Tycker de uppdaterar 🔄 lite för snabbt mellan varven. Men visst jag är med på att det finns hard core användare som behöver någon specifik specialfunktion som man inte vet om att man har...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

Framtiden.

Permalänk

Microsoft kommer behöva dra windows 10 ur mina kalla, döda händer.

Permalänk
Medlem

Massa onödigt AI skit som äter resuser och spionerar på dig för att bli "bättre".
Hoppas man kan stänga av.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Så ännu en tung uppdatering till Win 11 som sänker SSD och spelprestanda?

Permalänk
Medlem

De borde i första hand fokusera på att åtgärda orsakerna till att många är kvar på Windows 10. "Nya fräsiga funktioner med nya fräsiga buggar" lär inte imponera på någon.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Microsoft kommer behöva dra windows 10 ur mina kalla, döda händer.

Folk sa samma om Windows 7. När de slutar stödja det kommer folk lämna för det blir osäkert.

Man har dock alltid Linux som blir bättre och bättre. Ser fram emot att Wayland äntligen blir redo så vi får ett modernare display protokoll än X11. Eller Mac OS om man har Mac.

Jag har Windows 11 i några av mina datorer nu och förutom att man fortfarande är ovan med att stänga av i mitten istället för ute i vänstra sidan så är det rätt likt 10.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Folk sa samma om Windows 7. När de slutar stödja det kommer folk lämna för det blir osäkert.

Man har dock alltid Linux som blir bättre och bättre. Ser fram emot att Wayland äntligen blir redo så vi får ett modernare display protokoll än X11. Eller Mac OS om man har Mac.

Jag har Windows 11 i några av mina datorer nu och förutom att man fortfarande är ovan med att stänga av i mitten istället för ute i vänstra sidan så är det rätt likt 10.

Jag kör fortfarande 7 av lathet

På några maskiner i alla fall
Men de används inte, så kanske inte räknas?

11/12 är ju dock annorlunda med krav på ms-konto och massa annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Microsoft kommer behöva dra windows 10 ur mina kalla, döda händer.

Ja den största brytfaktorn blir nog när Steam slutar fungera på 10an. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Detta var som sagt inget officiellt uttalande.

Precis, inget officiellt uttalande, dessutom ett missförstått uttalande. (Det handlade om senaste Windows, inte sista.)

Permalänk
Medlem

Kan dom inte fixa klart 11:an innan dom spottar ut 12:an?

När jag bytte cpu sist, så valde jag att installera win11, och det var mitt sämst beslut någonsin.

Bara problem, överallt och hela tiden.
Har funderingar på att formatera och lägga in win10 igen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Microsoft kommer behöva dra windows 10 ur mina kalla, döda händer.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag har Windows 11 i några av mina datorer nu och förutom att man fortfarande är ovan med att stänga av i mitten istället för ute i vänstra sidan så är det rätt likt 10.

Du vet om att du kan ha startmenyn till vänster om du vill?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har just gått över till elvan... och det är ju inte färdigt?

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nya uppgifter: Microsoft skjuter på Windows 12

Gillar att det är Microsoft som "skjuter på Windows 12", de har väl öht inte uttalat sig i frågan? Varken tidigare eller nu?

Det är väl endast datumet i de vilda spekulationerna utan ordentlig källa som ändrats?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Fattar inte varför det ska vara AI i varenda liten sak numera. Det ska vara datorer, skärmar, telefoner, operativsystemet etc låt saker vara fria från AI? Min åsikt är att det integreras alldeles för mycket i fel saker.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det gick för fort mellan Win 10 och 11, tycker fortfarande Win 11 känns nytt och behöver putsas på!

Ser inget behov av nytt Win 12, de kan lika bra patcha och lägga till funktioner i 11:an några år till

Känner Noll sug efter AI i mitt OS, särskilt om Microsoft ska göra det, som oftast bara tar upp plats och är halvdant gjorda.

Hur har det gått med Cortana och Bing? Knappt användbart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du vet om att du kan ha startmenyn till vänster om du vill?

Det var bland det första jag ställde in.

Har nämnt detta förut, men för mig är hela Windows för rörigt rent grafiskt. Personligen tycker jag om typografin och det grafiska som kom med Window 11, men det är ganska liten del som har det utseendet. Mycket kvar på gammalt stuk för att inte nämna att trots val av mörkt tema så dyker ljusa dialogrutor upp ofta, exempelvis rutan med info vid kopiering. Kan inte heller låta bli att tänka på kontextmenyn (högerklick) som inte visar alla val, utan mer är som ett skal ovanpå den gamla.

Finns en del att jobba på här.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalamanderRelic:

Fattar inte varför det ska vara AI i varenda liten sak numera. Det ska vara datorer, skärmar, telefoner, operativsystemet etc låt saker vara fria från AI? Min åsikt är att det integreras alldeles för mycket i fel saker.

Kanske är nya wifi? Wifi-, -kyl, -tork/tvätt maskin, -diskmaskin, -spis o.s.v.... men vi får ju hoppas det blir något vettigt och framförallt valbart på/av.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

@Xverminator
"Ser inget behov av nytt Win 12, de kan lika bra patcha och lägga till funktioner i EDIT: 7:an några år till"

Bara varit mindre upp ELLER ned+uppdateringar.
När t.ex 10bit(30) öppnas upp i gränssnitt web allt, eller annat stort, börjar det bli värt namnet/aktuellt med nytt OS.
10 11 (12 än så länge) "OJ nu märktes en skillnad".... nja mer som 7.11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

@Xverminator
"Ser inget behov av nytt Win 12, de kan lika bra patcha och lägga till funktioner i EDIT: 7:an några år till"

Bara varit mindre upp ELLER ned/sen åter-dateringar.
När t.ex 10bit(30) öppnas upp i gränssnitt web allt, eller annat stort, börjar det bli värt namnet/aktuellt med nytt OS.
10 11 (12 än så länge) "OJ nu märktes en skillnad".... nja mer som 7.11.

Du menar Vista version 6, typ. Så 6.6?
Det är väl Vista i grunden fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

mer som 7.11.

7.11 for workgroups? 🤔

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304