Växelspak med USB till ETS och ATS

Permalänk
Medlem

Växelspak med USB till ETS och ATS

Hej!
Jag har nyligen skaffat mig en Fanatec-växelspak och kör en del Euro Truck Simulator med den. Jag saknar dock knapparna på växelspaken som finns på riktiga Scania-lastbilar (range och splitter).

Det går att köpa sådana växelspaksknoppar på Ebay och Amazon (typ denna https://www.ebay.com/itm/195723442606), men jag hade gärna sluppit beställa från USA eller Kina om möjligt. Någon som vet om det går att få tag på i Sverige?

Bild på det jag pratar om:

Permalänk

https://amzn.eu/d/35FXuda

Inte exakt samma men har knapparna du behöver.

Dock har den typ gått upp 300:- sen innan jul.

Levereras från amazons lager i eu är framme på ett par dar.

Även värt att tänka på är att spaken blir typ dubbelt så lång med den monterad på.

Bygger typ 10-15cm över änden på växelspaken utan knopp.

Den på bilden har personen kapat ner spaken på växeln typ 5-10cm på längden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

https://amzn.eu/d/35FXuda

Dock har den typ gått upp 300:- sen innan jul.

Levereras från amazons lager i eu är framme på ett par dar.

Även värt att tänka på är att spaken blir typ dubbelt så lång med den monterad på.

Bygger typ 10-15cm över änden på växelspaken utan knopp.

Den på bilden har personen kapat ner spaken på växeln typ 5-10cm på längden.

Den var lite dyr ja. Men kanske blir kanske ungefär samma om man räknar in frakt och tull på de kinesiska.

Inte så oroad över längden. Den ska va lite längre i en lastbil tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på Amazon. Söker jag på "PC USB Simulator Shifter" får jag en uppsjö av resultat, varav denna är billigast:
https://www.amazon.se/dp/B0BZQJJ8LJ

Vad jag kan är det exakt samma som föregående produkt, men för halva priset...

Edit:
Den kommer från Kina ser jag nu, ja. Kanske är okej ändå? Eller hur är det med moms när man köper från amazon.se?

Permalänk
Skrivet av HiHiplay:

Jag förstår mig inte på Amazon. Söker jag på "PC USB Simulator Shifter" får jag en uppsjö av resultat, varav denna är billigast:
https://www.amazon.se/dp/B0BZQJJ8LJ

Vad jag kan är det exakt samma som föregående produkt, men för halva priset...

Edit:
Den kommer från Kina ser jag nu, ja. Kanske är okej ändå? Eller hur är det med moms när man köper från amazon.se?

Skillnaden är att den säljs av samma kinasäljare men skeppas direkt från kina med alla nackdelarna som det medför med månader leveranstid, förtullning försöka få tillbaka momsen man betalade i kassan (moms för importpaket läggs på i kassan) för paketen var felmärkt och du fick dubbelmoms,

istället för att skickas från amazons eu lager.

Står en bit ner på produktsidan vem som är säljare och vem som skickar den.

Du vill ha med "shipped by amazon" i ditt filter om du typ inte vill köra kinaimport.

Du kan testa amazon.de också ibland kan det bli billigare att beställa där trots 100:- i frakt.

Men som sagt jag gav 590:- för den i början på december skickad från amazons lager för att ersätta min gamla som släppt ut den magiska röken.

Så den har extremt överpris just nu.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skillnaden är att den säljs av samma kinasäljare men skeppas direkt från kina med alla nackdelarna som det medför med månader leveranstid, förtullning försöka få tillbaka momsen man betalade i kassan (moms för importpaket läggs på i kassan) för paketen var felmärkt och du fick dubbelmoms,

istället för att skickas från amazons eu lager.

Står en bit ner på produktsidan vem som är säljare och vem som skickar den.

Du vill ha med "shipped by amazon" i ditt filter om du typ inte vill köra kinaimport.

Du kan testa amazon.de också ibland kan det bli billigare att beställa där trots 100:- i frakt.

Men som sagt jag gav 590:- för den i början på december skickad från amazons lager för att ersätta min gamla som släppt ut den magiska röken.

Så den har extremt överpris just nu.

I see, tack!

Kanske ska vänta lite med att beställa då, i hopp om att priset går ner igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiHiplay:

Den var lite dyr ja. Men kanske blir kanske ungefär samma om man räknar in frakt och tull på de kinesiska.

Inte så oroad över längden. Den ska va lite längre i en lastbil tycker jag

Frakt och tull är inräknat i vad du ser/betalar på Aliexpress redan. Vissa artiklar kostar extra för frakt o andra "ingår" det. Moms är alltid inräknat i vad du ser.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Skillnaden är att den säljs av samma kinasäljare men skeppas direkt från kina med alla nackdelarna som det medför med månader leveranstid, förtullning försöka få tillbaka momsen man betalade i kassan (moms för importpaket läggs på i kassan) för paketen var felmärkt och du fick dubbelmoms,

MånadeR är en rejäl överdrift. Jag har handlat många ggr på Ali och kan säga att leveranstiderna som annonseras för resp artikel stämmer rätt väl, oftast framme innan. Normalt sett tar det en månad.

Behöva bli dubbeldebiterad för moms kan hända, ja. Men tror att det hänt mig en enda gång utav massvis med beställningar. Går att kontakta aliexpress då.
______________

354 kr inkl frakt o moms. beräknad lev 7 feb

Permalänk
Skrivet av Bagarbosse:

Frakt och tull är inräknat i vad du ser/betalar på Aliexpress redan. Vissa artiklar kostar extra för frakt o andra "ingår" det. Moms är alltid inräknat i vad du ser.

MånadeR är en rejäl överdrift. Jag har handlat många ggr på Ali och kan säga att leveranstiderna som annonseras för resp artikel stämmer rätt väl, oftast framme innan. Normalt sett tar det en månad.

Behöva bli dubbeldebiterad för moms kan hända, ja. Men tror att det hänt mig en enda gång utav massvis med beställningar. Går att kontakta aliexpress då.
______________

354 kr inkl frakt o moms. beräknad lev 7 feb

har haft några kinapaket där ifrån som inte leverererats förrän typ 3 månader efter beställning så är troligen rätt random hur exakt angivet datum är dvs hur mycket containern fastnar i tullen, glöms på kajen osv.

men normalt sett ja runt månaden är väl mer normalläge.

men för ~300:- + moms är det kanske värt att det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows