Rykte: PS5-kontroll med bättre batteritid på ingång

Permalänk
Melding Plague

Rykte: PS5-kontroll med bättre batteritid på ingång

Enligt tidigt publicerad butikssida ska Sony jobba på en Playstation 5-kontroll med batteritid upp till 12 timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lol!

12 timmer för en uppdaterad kontroll 😐😂.

Har inte PS5, så jag viste inte att den var energikrävande 😅

Permalänk
Medlem

Låter inte som så mycket, eller? Xbox Elite v2 har ju ”upp till 40 timmar” och det känns i ärlighetens namn som att jag aldrig laddar den.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BlackRed Guy:

Lol!

12 timmer för en uppdaterad kontroll 😐😂.

Har inte PS5, så jag viste inte att den var energikrävande 😅

Tror det går att få ut mer om man stänger av rumble-funktionen. Svinga runt vikter drar antagligen en del över tid

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tror det går att få ut mer om man stänger av rumble-funktionen. Svinga runt vikter drar antagligen en del över tid

Hoppas det för alla PS5 spelare👍.

Jag brukar alltid stänga av rumble själv om det går i spel.

Permalänk
Medlem

Längre batteritid är nog alltid välkommet.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett fler tillbehör med dubbla batterier i något standardformat, så man kan ta ut ett och ladda men fortsätta spela

Finns såklart dubbel-a, men då måste man pilla med luckor och mata in flera, inte lika smidigt

Tänk standardiserade 2000mah litium-celler som skulle funka till allt, och sen något system liknande papper med halverade och dubblerade storlekar åt vardera håll

Permalänk
Medlem

Är de drift-fria dock? Kan ju fetglömma att jag köper något utan vettiga hallsensors. Har drift på båda sticks på min och är ganska jävla otaggad att köpa något nytt med samma issue för 800kr eller betala tusenlappar för något utan problemet.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är de drift-fria dock? Kan ju fetglömma att jag köper något utan vettiga hallsensors. Har drift på båda sticks på min och är ganska jävla otaggad att köpa något nytt med samma issue för 800kr eller betala tusenlappar för något utan problemet.

Fick du stick drift alldeles precis nyss så att din treåriga reklamationsrätt har gått ut? Annars kommer du få en ny kontroll om du reklamerar den och därmed ytterligare 3 års reklamationsrätt på ersättningskontrollen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför så dåliga. Switchs prokontroller har väl 40 timmars batteritid och wii u 80 timmar om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av medbor:

Hade gärna sett fler tillbehör med dubbla batterier i något standardformat, så man kan ta ut ett och ladda men fortsätta spela

Finns såklart dubbel-a, men då måste man pilla med luckor och mata in flera, inte lika smidigt

Tänk standardiserade 2000mah litium-celler som skulle funka till allt, och sen något system liknande papper med halverade och dubblerade storlekar åt vardera håll

Dubbla handkontroller löser problemet på samma sätt. Frågan är om det inte blir bättre än om alla konsoler ska göra så batteriet är enkelt att byta. Vi pratar om enheter som har en förmåga att flyga och annat:
https://www.youtube.com/watch?v=0UY1VTleoJA

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Förstår inte varför så dåliga. Switchs prokontroller har väl 40 timmars batteritid och wii u 80 timmar om jag inte missminner mig.

Yes, Wii U Pro-kontroller har 80 timmars batteritid, bästa jag någonsin sett på en kontroll. Xbox 360-kontroller har runt 30-40 timmar tror jag.

Fem-sex timmar är ju verkligen under all kritik.

Permalänk
Medlem

3 komntroller med en laddstation. Jag orkar byta, dagens batteritid räcker alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Bra att de förbättrar batteritiden.

Skrivet av xcluzive:

Förstår inte varför så dåliga. Switchs prokontroller har väl 40 timmars batteritid och wii u 80 timmar om jag inte missminner mig.

Har fått ta del av hemlig info. Sony samlar in data på spelares greppstyrka samt hur träffsäkra de är mer olika vapen i bf, och säljer till främmande makt. Det drar såklart en hel del energi ur batteriet.

(Obs eventuellt ljög jag)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

12h? Uppdaterade?

Vad fan har den nuvarande då?

Permalänk
Medlem

Hade inte ens märkt att DualSense skulle ha dålig batteritid. Jag har aldrig behövt sluta spela för att det blivit lågt batteri. Visst sätter jag alltid kontrollern i laddstationen när jag slutar så den är alltid fulladdad när jag börjar, men jag kan aldrig tänka mig att jag aldrig spelat längre än 5-6 timmar.

Oavsett vilket så är det ju alltid bra med förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Dubbla handkontroller löser problemet på samma sätt. Frågan är om det inte blir bättre än om alla konsoler ska göra så batteriet är enkelt att byta. Vi pratar om enheter som har en förmåga att flyga och annat:
https://www.youtube.com/watch?v=0UY1VTleoJA

Ja, löstagbara batterier är kritiskt i min värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Förstår inte varför så dåliga. Switchs prokontroller har väl 40 timmars batteritid och wii u 80 timmar om jag inte missminner mig.

Gissar att Haptic Feedback och Adaptive Triggers drar en del kräm?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

därför de såldes billigt under black friday?? lol! (möjlig /s)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Jag trodde min var fel på för den dog efter bara några timmar. Wii U hade 80 timmar på kontrollen. (På PRO kontrollen alltså. Inte den med skärm) Xbox tycker jag klarar sig betydligt längre också.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Problemet med PS5-kontrollern är ju även att det går inte byta batteri så i framtiden blir det krångligt att byta batteri, redan krångligt idag med alla kontrollers från PS3 som har dött batteri och den är relativt lätt att ta isär utan att förstöra något.

Det är en sak som Microsoft gör rätt, deras Xbox kontroll är helt klart bäst och kan köra både laddbart och vanliga batterier så om 10 år så kommer de fortfarande att fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

men generellt får användare ut 5-6 timmar på en laddning

Konsollspelare står ut med mycket skit haha. 5-6h är ju patetiskt dåligt!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Undrar vad "upp till 12" betyder denna gång, 8 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

12h? Uppdaterade?

Vad fan har den nuvarande då?

Upplever det mer som 3-4 timmar med mina två. Den ena som följde med PS5 används så sällan att batteriet ofta hinner dra ut ändå men den svarta som köptes till datorn i somras känns mer som just 3-4 timmar. Sen är det lite olika om den kan köras trådlöst eller med USB-C kabel för så mycket funktionalitet som kontrollen kan göra.

Hänt mycket sedan framförallt PS3 och PS4 men även med PS5 är det väldigt varierande stöd som finns i de spel jag kan tänka mig att spela med kontroller. PS5 kontrollen är lite av favoriten, när den fungerar då det är den första Playstation-kontrollen som ligger bra i händerna men som sagt, inte all funktionalitet finns med.

Typ Valve och enstaka utvecklare som gör att den fungerar så bra som den ändå gör på PC. Sony borde göra mer så den blir populärare.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vad har Xbox series kontrollen? Alltså den man måste köpa till ett jäkla uppladdningsbart batteri till…
Jag har den, så vet att det är betydligt mer än 5-6 h iaf.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Konsollspelare står ut med mycket skit haha. 5-6h är ju patetiskt dåligt!

Har bara haft Xbox och Nintendo konsoler innan, de har flera gånger så lång batteritid. Xbox kör dessutom fortfarande AA, så om det tog slut under spelande så bytte man bara.

Fick en chock när jag skaffade en PS5 och insåg att jag var tvungen att sätta kontrollen på laddning i princip efter varje gång jag använt den.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Vad jag läst/hört någonsin, Så beror den dåliga batteri tiden en hel del på grund av touchplattan som hela tiden måste vara aktiv för att kunna känna av när någon använder den.

Där av har ju 4an också sämre batteri tid än 3an och andra konkurrenter.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Aldrig märkt något större problem, men jag köpte å andra sidan ett laddningsställ från första början. Som gammal gubbe pallar jag bara några timmar åt gången ändå

Permalänk
Medlem

Vet att batteritiden är kort men inte stört mig på det än. Många sessioner jag kör innan jag träffar på det och ofta har jag laddat den någon gång där emellan. Men den har dött på mig några gånger så inte fel om den har längre batteritid.
Hjälper inte att på dator så får man ingen indikation på att den har lite batteri. Hade varit trevligt om den automatiskt började lysa rött om man var inne på sista halvtimmen så man får en chans att ladda den då eller till nästa gång

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Noice. Längre rocket league sessions incoming

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64