Bitcoins värde skjuter i höjden efter SEC:s konto hackas

Permalänk
Melding Plague

Bitcoins värde skjuter i höjden efter SEC:s konto hackas

Amerikanska finansinspektionens konto på X hackades på tisdagen - spred felaktigt besked om bitcoin-ETF. Kontot saknade tvåstegsautentisering

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det viskas om en ny kryptoboom på YouTube, de senaste dagarna men det är kanske bara önsketänkande från folk som sitter på kryptofarmar som tappat lönsamheten. Min teori är att det är nog minst 1 år kvar, men då är jag bara lekman.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

"Vi kan även bekräfta att kontot inte hade tvåstegsautentisering påslaget vid tillfället som kontot komprimerades...."

Tror det ska stå komprometterades?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag har hört att det viskas om en ny kryptoboom på YouTube, de senaste dagarna men det är kanske bara önsketänkande från folk som sitter på kryptofarmar som tappat lönsamheten. Min teori är att det är nog minst 1 år kvar, men då är jag bara lekman.

Viskas och viskas. Antar att du har missat att Bitcoin är upp typ 200% det senaste året och att en del kryptovalutor är upp mer än 1000% sedan botten?

För övrigt (mer en kommentar till artikeln i helhet och inte specifikt till dig) så är det idag som är deadline för SEC att ge besked om några av de Bitcoin Spot ETF:er som företagen har ansökt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag har hört att det viskas om en ny kryptoboom på YouTube, de senaste dagarna men det är kanske bara önsketänkande från folk som sitter på kryptofarmar som tappat lönsamheten. Min teori är att det är nog minst 1 år kvar, men då är jag bara lekman.

De har pratat om det på ekonomiekot på p1 också. Ekonomer menar på att eftersom räntorna går ner i bland annat usa och europa så har plötsligt folk pengar som de vill omsätta igen. Det är därför bland annat guldpriset stuckit iväg. Börsen ser ut som den gör, så folk har börjat titta på alternativ. Mining kan definitivt vara på g upp pga sagt läge. Nu är förvisso elen dyrt fortfarande, men tänk när vårsolen kommer och alla solpaneler ger ström igen. Då sjunker elpriset och plötsligt blir det jättelönsamt att bryta krypto. Så... jag gissar på en ny boom i april-maj nån gång. Kanske e dags å köpa ny gpu nu innan skiten träffar fläkten? 🤔

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"Vi kan även bekräfta att kontot inte hade tvåstegsautentisering påslaget vid tillfället som kontot komprimerades...."

Tror det ska stå komprometterades?

Det är bra att du har koll på det men samtidigt så kan man tycka att det precis under samma artikel som du hittat den felöversättningen så finns det "Skicka en rättelse". Du har inte funderat på vad den funktionen kan vara till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Det är bra att du har koll på det men samtidigt så kan man tycka att det precis under samma artikel som du hittat den felöversättningen så finns det "Skicka en rättelse". Du har inte funderat på vad den funktionen kan vara till?

Ingen är perfekt

Ska tänka på det nästa gång.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Användarnamn: SEC
Lösenord: 123

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

De har pratat om det på ekonomiekot på p1 också. Ekonomer menar på att eftersom räntorna går ner i bland annat usa och europa så har plötsligt folk pengar som de vill omsätta igen. Det är därför bland annat guldpriset stuckit iväg. Börsen ser ut som den gör, så folk har börjat titta på alternativ. Mining kan definitivt vara på g upp pga sagt läge. Nu är förvisso elen dyrt fortfarande, men tänk när vårsolen kommer och alla solpaneler ger ström igen. Då sjunker elpriset och plötsligt blir det jättelönsamt att bryta krypto. Så... jag gissar på en ny boom i april-maj nån gång. Kanske e dags å köpa ny gpu nu innan skiten träffar fläkten? 🤔

AI boom och krypto boom samtidigt. Vågar knappt tänka på vilka priser det skulle bli.

Krypto känns som ohyra som man tror man blivit av med men så kommer den tillbaka och ställer till det om och om igen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

AI boom och krypto boom samtidigt. Vågar knappt tänka på vilka priser det skulle bli.

Krypto känns som ohyra som man tror man blivit av med men så kommer den tillbaka och ställer till det om och om igen.

Vi lär aldrig bli av med krypto. Däremot kommer det alltid finnas tider av optimism respektive pessimism, som det förövrigt gör i de flesta marknader.

Permalänk
Medlem

Tungt om de hade varit en insider gubbe som investerat i BTC sen skriver inlägget och sen säljer av

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Ännu en händelse som förstärker löjets skimmer över hela kryptovalutasfären. Lägg ner skiten.

Permalänk
Medlem

Varför är det här ens en nyhet? Sådant här händer ju alla seriösa stabila pålitliga valutor då och då.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tydligen hade de inte tvåfaktor igång!? Galet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Tydligen hade de inte tvåfaktor igång!? Galet.

Kan man också säga om idén att SEC skulle meddela sånt via X och ingen annan stans.

Intressant konto annars att läsa bakåt i tiden, många åtal mot crypto scammers var det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Woohoo! Mer volatila valutor till folket!..

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Japp, dags att anmäla SEC för marknadsmanipulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vince_G:

Tungt om de hade varit en insider gubbe som investerat i BTC sen skriver inlägget och sen säljer av

Antar att det är detta som var poängen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Mm, visst. Inte första gången som någon som kläcker ur sig något dumt skyller på att de blev hackade.

/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Ännu en händelse som förstärker löjets skimmer över hela kryptovalutasfären. Lägg ner skiten.

Exakt samma sak hade ju hänt om en så stor nyhet släppts om ett börsnoterat företag också, så vad är det du vill säga?
Att hela det monetära systemet är ett luftslott? -Där kunde vi inte vara mer eniga.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vince_G:

Tungt om de hade varit en insider gubbe som investerat i BTC sen skriver inlägget och sen säljer av

Skrivet av LeonHart:

Antar att det är detta som var poängen.

Ja, något åt det hållet får man väl ändå anse vara ett rimligt antagande om bakgrunden?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Användarnamn: SEC
Lösenord: 123

Användarnamnet är SECGov ju

Och det låter i artikeln som att det snarare handlat om "SIMjacking" (+ lösenordsåterställning då antagligen) eller något åt det hållet.
Dvs, utifrån vad det står i artikeln låter det iaf som att det befintliga lösenordet förmodligen inte var en faktor i attacken...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Ännu en händelse som förstärker löjets skimmer över hela kryptovalutasfären. Lägg ner skiten.

Snarare löjets skimmer över IT säkerheten hos amerikanska myndigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Snarare löjets skimmer över IT säkerheten hos amerikanska myndigheter.

Det ena utesluter väl iofs inte det andra...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag har hört att det viskas om en ny kryptoboom på YouTube, de senaste dagarna men det är kanske bara önsketänkande från folk som sitter på kryptofarmar som tappat lönsamheten. Min teori är att det är nog minst 1 år kvar, men då är jag bara lekman.

Snart är 94% av all bicoin fördelad. Ganska uppenbart att man snart bara köper in sig i botten av en pyramid med tanke på adaptionen inte är i närheten av 94%

Kan nog bli en ny ATH, men det är inte många år kvar av bitcoin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det ena utesluter väl iofs inte det andra...

Nej. Men det ena har med saken att göra, det andra inte. Det här hade hänt med aktier eller vad som helst. Det har väldigt lite med just Bitcoin att göra. Anledningen till att man valde bitcoin är för att alla tålmodigt sitter och väntar på besked från SEC. Man kan då vara säker på att det får stor effekt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Snart är 94% av all bicoin fördelad. adaptionen inte är i närheten av 94%

Ok men vad du beskriver är otroligt bullish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Ok men vad du beskriver är otroligt bullish.

Sålänge man kan fortsätta lura in folk i botten av pyramiden, men det lär inte kunna fortgå i all evighet. Trots allt så är inte bitcoin någon råvara som behövs för människans tillvaro och således kommer inte efterfrågan finnas kvar för evigt.

Permalänk
Medlem

Det var en skojare som gjorde ett tvilling-konto till ett stor Pharma företag (som bland annat tillverkade insulin) och betalade för den blåa stämpeln på då Twitter.
Sen gick skojaren ut med information om att all insulin, som företaget tillverkar, kommer att delas ut gratis till de som behöver det i framtiden och från och med nu.

Bolagets aktier sjönk med 2/3 innan bluffen avslöjades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Sålänge man kan fortsätta lura in folk i botten av pyramiden, men det lär inte kunna fortgå i all evighet. Trots allt så är inte bitcoin någon råvara som behövs för människans tillvaro och således kommer inte efterfrågan finnas kvar för evigt.

Däremot känslan av att man är "rik" är alltid efterfrågad och kommer att finnas kvar i evighet.