Microsoft Copilot-knapp kommer till tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Skulle se det som en större grej om Microsoft lyckades köpa till sig en Copilot knapp från Samsung eller liknande... eller varför inte Apple för den delen?

Men rent funktionellt är det ju lite samma lika (men annorlunda)...

Vet inte om Samsung ändrat något på senare år, men förr byggde Samsungs tangentbord på SwiftKey som numera ägs av Microsoft 🙂
Dessutom på Android generellt så går det byta till en mängd olika tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Vet inte om Samsung ändrat något på senare år, men förr byggde Samsungs tangentbord på SwiftKey som numera ägs av Microsoft 🙂
Dessutom på Android generellt så går det byta till en mängd olika tangentbord.

Nu menar jag ju en faktisk knapp på hårdvaran, precis som i artikeln. (Det är ju det som primärt gör att folk ojar sig över det i viss mån)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Helt onödigt med sån knapp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Aha, nu föestår jag varför de gör allt krångligare i Windows 11, de vill att alla ska använda copilot istället.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pzyber:

Aha, nu föestår jag varför de gör allt krångligare i Windows 11, de vill att alla ska använda copilot istället.

Det kan förstås anses besvärligt när de ändrar saker, men är det så mycket som har blivit krångligare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det kan förstås anses besvärligt när de ändrar saker, men är det så mycket som har blivit krångligare?

Det var mer tänkt som sarkasm

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pzyber:

Det var mer tänkt som sarkasm

Jag förstår, men det blir ju ofta en väldigt negativ bild.

Permalänk
Medlem

Jag kör Gnome 45. Ser ingen anledning till varför super-knappen ska designas specifict efter Windows i dagsläget. PCn är ju en öppen plattform. Jag skulle kunna förstå varför man har en "windows"-knapp på surface-produkter, men vanliga tangentbord, laptops, datorer etc borde vara designade med en OS-agnostisk symbol... EU, sätt fart.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det är SweClockers standardståndpunkt. Linux bra, Windows dåligt.

Det är den objektiva sanningen.

Skrivet av Phod:

Därför ska man agera som att Microsoft kommer att komma hem och byta ut keycaps på tangentborden.

Microsoft ska låta bli tangentborden!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Vad är copilot egentligen? Jag har inte varit jätteinsatt då jag använder linux kanske 85-90% av tiden. Har förstått att det är någon form av AI men inte riktigt vad.

Vart görs förresten själva beräkningen, antar att det inte körs lokalt då många inte har hårdvara som orkar med AI särskilt bra. (Har själv en 4060Ti med 16GB, duger utmärkt för både text och bildgenerering med hyfsad hastighet.) Men om allt hanteras på någon random Microsoft server är det inte direkt något jag kommer vilja använda.