Inet ofta försenad leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är nog bra om du lägger till den informationen.

Tycker jag inte behövs, tillräckligt tydligt.

Permalänk
Medlem

Har bara varit med om långsam leverans en gång från Inet, det var nu när jag köpte ett grafikkort på deras BF-stream. Det tog nog en vecka innan det kom fram till den Instabox jag valt. Men det var inte så att det tog tid för Inet att skicka det, det gjorde de typ på måndagen direkt efter BF-helgen. Så jag kan inte klandra dem för att själva leveransen var långsam.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mansjo:

Tycker jag inte behövs, tillräckligt tydligt.

Tycker det behövs tillräckligt otydligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Har hänt flera gånger nu. Därav tråden.

Som sagt, köper du på drop kan det hända att de översäljer, så även om din order gått igenom då så kan du få vänta. Tycker det är rätt shysst ändå att tillåta översäljning, då det ju brukar vara bra priser just på drops (ses kl 17.00? ).

Har aldrig varit med om att de inte skickar dagen efter (oftast samma dag) om varan finns i lager (inte butikslager dvs).

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Hej.
Beställde en dator i komponenter, under black friday från inet. Såg att det var förseningar på nätagget "DeepCool Pk750D 750W" tills den 8/12 om jag inte minns fel. Ändrades till 11/12
På måndag fick jag ny information att den var försenad att den kommer in på onsdag 13/12
Såg idag att de hade försenad inleverans.
Startade en chatt med en, fick då informationen att de "kan ha fått in dem men ett mindre antal att täcka alla ordrar" samt att min order är uppdaterad till måndag nästa vecka 18/12.
Känns som de sålt för många, av dem och ej kan leverera i tid.
Fick att jag kunde byta till ett 650w men sa jag behöver minst ett 700w för bygget. Då kunde han inte göra nåt, åt det utan bad mig vänta minst 1 vecka till.
Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans"

Min erfarenhet är oftast superb med INET, har fått hem grejer supersnabbt mesta av tiden, har vart med om samma som dig en gång när det var en datorstol jag beställt men förutom det har allt kommit fram väldigt snabbt.

Tror du haft otur om det hänt fler gånger, helt möjligt

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Hej.
Beställde en dator i komponenter, under black friday från inet. Såg att det var förseningar på nätagget "DeepCool Pk750D 750W" tills den 8/12 om jag inte minns fel. Ändrades till 11/12
På måndag fick jag ny information att den var försenad att den kommer in på onsdag 13/12
Såg idag att de hade försenad inleverans.
Startade en chatt med en, fick då informationen att de "kan ha fått in dem men ett mindre antal att täcka alla ordrar" samt att min order är uppdaterad till måndag nästa vecka 18/12.
Känns som de sålt för många, av dem och ej kan leverera i tid.
Fick att jag kunde byta till ett 650w men sa jag behöver minst ett 700w för bygget. Då kunde han inte göra nåt, åt det utan bad mig vänta minst 1 vecka till.
Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans"

Fast nu handlar det om att dom inte har fått in produkten, i slutändan inget inet kan göra något åt då det ofta då är globalt, bara att kolla på Thermalright Peerless Assassin 120 SE svarta rgb versionen som inte finns i lager alls i dom svenska butikerna.

Så gissar på att det är antingen inets leverantör eller rent av tillverkaren av den PSU du har valt som helt enkelt är slut och har väldigt lång ledtid.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Inet borde öppna ett skalbolag inom vården...

Å andra sidan var det en annan produkt som skulla komma in i lager 20e dec som jag såg var inne nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snitch:

47 dagar är det väl ändå?

He he ja jag såg det nu. Är ju December nu ju. Ja.. då är det värre. Jag hade nollställt mina tankar om denna order. Den kommer när den kommer. Kolla nu i dag om den nu hade kommit in som de skrev. Nej det hade den inte. Nu står där Försenad inleverans igen. Otroligt.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk

Senaste 3 leveranserna har varit framme tidigare än de lovat.

Så pass att jag fått ha det liggandes på postombudet ett par dagar innan jag hämtat ut det istället för jag inte haft tid att hämta ut det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Likt de flesta andra som svarat har jag aldrig (ännu ialla fall) genom åren upplevt leveransproblem från inet. Alltid snabb leverans på max två dagar. Men å andra sidan har jag aldrig köpt något under stor-reor som black friday o.dyl.

Eller ja, köpte ett grafikkort för några år sen som försvann, men det var efter att fraktfirman tagit emot varan. Fick vänta tre veckor eftersom grafikkortet (3060Ti) precis hade släppts och inet hade sålt slut på dem de hade. Men som sagt inte inet's fel

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

När de säljer saker som finns i lager så går det i princip alltid fort från de, visst ibland blir det problem på vägen från de till dig men det är ju ur deras hand då så svårt att skylla på de.

Lika är det om du köper nått och de tar slut i deras lager så är de helt beroende på leveranser från vart de får sina produkter ifrån. Då kan de som mest ge dig estimerade tider men de kan vara helt omöjligt att veta när saker kommer exakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Nu har de försenat varan yttligare från början 2023-12-08/11 till 2024-01-31
Rekommenderar mig köpa nåt dyrare som de har inne för att få i tid till julen för ett bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Nu har de försenat varan yttligare från början 2023-12-08/11 till 2024-01-31
Rekommenderar mig köpa nåt dyrare som de har inne för att få i tid till julen för ett bygge

Rent generellt brukar alla kylare klarar av Gaming datorer, ta vilken du vill. Värsta som händer är högljudd fläkt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Gäller en 750w Nätagg.
Svårt att bygga en dator utan nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Gäller en 750w Nätagg.
Svårt att bygga en dator utan nätagg.

Aah missade det, läste någon om peerless ovanför.

Din psu verkar vara bland de billigare men oavsett vad du väljer för komponenter så lär 650W räcka till alla datorer utom de med tpd över 350W parat med någon extrem cpu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Aah missade det, läste någon om peerless ovanför.

Din psu verkar vara bland de billigare men oavsett vad du väljer för komponenter så lär 650W räcka till alla datorer utom de med tpd över 350W parat med någon extrem cpu

Skall sitta ett 7700 xt i den med rek minst 700w
Inet informerar inte ens om att varan försenas, Utan man får kolla upp det själv. Nästan 2 månader försening. Frågade också om jag kunde hämta delarna när pratade med dem i fredags (som redan finns inne "Bokade") idag måndag 18/12 för jag åker iväg. Men det gick inte så. Nu blir det ingen dator i julklapp.
Idag stängde de sin chat 18 tiden. Går ej chatta med dem.

Permalänk
Medlem

Är det ofta de stänger sin chat innan 21?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Skall sitta ett 7700 xt i den med rek minst 700w
Inet informerar inte ens om att varan försenas, Utan man får kolla upp det själv. Nästan 2 månader försening. Frågade också om jag kunde hämta delarna när pratade med dem i fredags (som redan finns inne "Bokade") idag måndag 18/12 för jag åker iväg. Men det gick inte så. Nu blir det ingen dator i julklapp.
Idag stängde de sin chat 18 tiden. Går ej chatta med dem.

650W med ett kvalitetsagg räcker utan problem för 7700 xt. Rekommendationer för nätaggregat är alltid i överkant för att ta i beakting för sämre agg och extrema scenarion, mindre huvudvärk för tillverkarna. Har alltid varit så.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Fick min försenade nätagg
Visade sig när byggt ihop den att den startar men svart skärm och tagentbordet lyser inte, börjar felsöka. Testar annat nätagg. Testar annat grafikkort. Testar andra ram minnen. Testar enbart ett ram minne funkar då. Pratar med chatten och får då att, jag kan åka in och byta moderkortet. Säger till honom på chatten att jag tar med hela datorn för att visa dem felet, så de kan bekräfta. Han sa mer eller mindre gör det. Åker ner till deras butik i sisjön. De vill ej se felet eller byta moderkort. De informerar mig att jag får ta ur moderkortet och komma tillbaks med enbart moderkort. Kan även lämna in den på felsökning för 499kr (informerar dem att jag ej vill lämna in för felsökning då sist jag gjorde det så var det märken och cpu kylare var felkopplad när fick tillbaks den.) Frågar "igen kan ni inte bara koppla in den, fort och se att det är moderkortet sätta I ett ram till(hade till och med mig extra ram) och se den ej start" så kan jag ta ur moderkortet och komma tillbaks med det. Men nej det ville han i kassan ej göra.
De har verkligen tappat all sin service känsla

Permalänk
Medlem

Svårt att få sina grejor snabbt om dom inte finns i lager 😁
Allt som finns i lager får man ju alltid supersnabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Fick mitt nätagg nu
Visade sig när byggt ihop den att den startar men svart skärm och tagentbordet lyser inte. Börjar felsöka. Testar annat nätagg. Testar annat Grafikkort. Testar andra ram minnen. Testar enbart ett ram minne funkar då. Pratar med chatten och får då att, jag kan åka in och byta moderkortet. Säger till honom på chatten att jag tar med hela datorn för att visa dem felet, så de kan bekräfta. Åker ner på deras butik i sisjön. De vill ej se felet eller byta moderkort. De informerar mig att jag får ta ur moderkortet och komma tebax med enbart moderkort. Kan även lämna in den på felsökning för 499kr (informerar dem att jag ej vill lämna in för felsökning då sist jag gjorde det så var det märken och cpu kylare var felkopplad när fick tillbaks den.) Frågar "igen kan ni inte bara koppla in den, fort och se att det är moderkortet sätta I ett ram till(hade till och med mig extra ram) och se den ej start" så kan ta ur moderkortet och komma tillbaks med det. Men nej det ville han i kassan ej göra.
De har verkligen tappat all sin service känsla.

Kanske bäst du slutar handla där då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Kanske bäst du slutar handla där då.

Har personen ifråga köpt grejerna redan har han väl rätt att få hjälp?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Har personen ifråga köpt grejerna redan har han väl rätt att få hjälp?

Som vanligt får folk som framför det minsta kritik mot Inet motta skit från div användare. Det är snarare en regel än undantag här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Har personen ifråga köpt grejerna redan har han väl rätt att få hjälp?

Sjävklart,menar så klart efter detta har löst sig😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Som vanligt får folk som framför det minsta kritik mot Inet motta skit från div användare. Det är snarare en regel än undantag här.

Vadå skit? Skrev bara att man inte borde handla på ett ställe man inte tycker om längre .🙂🙏

Permalänk
Medlem

En gång har jag fått problem hos Inet, men det var helt enkelt så att produkten blivit helt slut hos tillverkaren och inget som Inet kunde göra något åt. Jag fick ett mail av dem där de erbjöd mig att byta till en lite dyrare produkt, fast till samma pris, för att jag hade väntat så länge. Jag har bara positivt att säga om deras leveranser.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Har inte handlat igen. Har fortsatt problem med samma ärende. En från inet ringde mig nu och beklagade sig, över hur den i butiken svarat.
Men det var ej mer än så.