Från vilken affär ska jag köpa den tänkta mobiltelefonen?

Permalänk
Medlem

Från vilken affär ska jag köpa den tänkta mobiltelefonen?

Hej

Har haft min nuvarande mobil i ca 4år och tänker det är dags för en uppgradering. Har just nu en Samsung Galaxy S10 128GB och har fastnat för att skaffa en Samsung Galaxy S23 128GB men jag vet inte vilken affär jag ska köpa mobiltelefonen. Det finns flera olika affärer som säljer telefonen för olika priser. Enligt prisjakt så säljer CDON den, i skrivande stund, för 8335kr, telefonshoppen för 8340kr, computersalg för 8490kr medans inet säljer den för 9990kr (med en smartwatch på köpet).

För mig är det viktigt att jag kan köpa den tänkta mobiltelefon via ett företag som man kan lita. Det är därför jag frågar, om ni var i mina skor, från vilket företag skulle ni köpa den mobiltelefon som jag har tänkt att skaffa?

Permalänk

Computersalg är den enda av de butikerna jag hade litat på.

Permalänk
Medlem

Jag sökte på "Samsung Galaxy S10 128GB" på Prisjakt och det kommer upp alla möjliga telefoner mellan 2999 och ca 10 000 kr som heter mer eller mindre exakt samma sak, där "Lite" verkar vara en av de dyraste. Jag tycker det verkar skumt och skulle nog undvika en sån telefon, finns risk att det är någon slags bluffprodukt. Överväg att välja en annan tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Jag sökte på "Samsung Galaxy S10 128GB" på Prisjakt och det kommer upp alla möjliga telefoner mellan 2999 och ca 10 000 kr som heter mer eller mindre exakt samma sak, där "Lite" verkar vara en av de dyraste. Jag tycker det verkar skumt och skulle nog undvika en sån telefon, finns risk att det är någon slags bluffprodukt. Överväg att välja en annan tillverkare.

Sök på S23 istället, för det är en sådan TS vill köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAB576:

Hej

Har haft min nuvarande mobil i ca 4år och tänker det är dags för en uppgradering. Har just nu en Samsung Galaxy S10 128GB och har fastnat för att skaffa en Samsung Galaxy S23 128GB men jag vet inte vilken affär jag ska köpa mobiltelefonen. Det finns flera olika affärer som säljer telefonen för olika priser. Enligt prisjakt så säljer CDON den, i skrivande stund, för 8335kr, telefonshoppen för 8340kr, computersalg för 8490kr medans inet säljer den för 9990kr (med en smartwatch på köpet).

För mig är det viktigt att jag kan köpa den tänkta mobiltelefon via ett företag som man kan lita. Det är därför jag frågar, om ni var i mina skor, från vilket företag skulle ni köpa den mobiltelefon som jag har tänkt att skaffa?

Tips är ju att vänta ett par veckor på S24-releasen så kommer priset säkerligen att sjunka på S23.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Om det inte är någon brådska gäller det att hålla utkik på Samsungs hemsida när de kampanjar med galna rabatter.
#20057768
https://www.samsung.com/se/offer/#smartphones

Köpte min S23 256 och laddare för 3300kr med inbyte.

Permalänk
Medlem

Håll ut är nog ett ganska bra tips här, speciellt med S24 lineupen runt hörnet. Då kommer säkerligen S23 kampanjas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har sökt upp S24 och den info som jag har hittat är att man kan förbeställa S24 vid mitten av månaden samt att lanseringen är i slutet av denna månad. Har ingen brådska att skaffa en ny mobiltelefon så jag kan vänta och se hur priserna kommer ändras.

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat då, päronen fick grym deal på S22 an typ nån månad efter S23 kom i fjol , minns inte summan tyvärr men de var så mycket man bara sa åt dem köp S22 de var inget fundera på

Permalänk
Medlem

Vad du än gör undvik s22an, min har katastrofal batteritid och har haft min sen lansering, annars en bra telefon.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Computersalg är den enda av de butikerna jag hade litat på.

personligen brukar jag rekommendera att undvika dem lika mycket som cdon och relativt troligt att det är computersalg som säljer den på cdon också brukar lägga sig lite under sin egen butik där.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows