Permalänk
Medlem

Jag tror vi behöver fler ledtrådar!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Vi börjar nyåret lätt, kanske för att försöka få in mer spelare?

Minecraft såklart.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Minecraft såklart.

Snyggt! Din tur!

Permalänk
Medlem

Haha älskar att tråden börjar med lite humor på nya året 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>
Eftersom du var så långsam så fortsätter vi med den här kluriga biffen!

(Om Sarato återvänder med ett bidrag är det såklart hans bild som gäller!)

Den där klarar väl inte 10-års kravet?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Den där klarar väl inte 10-års kravet?

Haha, helt sant! Trodde verkligen det var äldre, tar bort den. Känns för mig att det funnits sjukt länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Haha, helt sant! Trodde verkligen det var äldre, tar bort den. Känns för mig att det funnits sjukt länge

Kanske inte release men early access var ju stort långt innan Skyrim kom..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Haha, helt sant! Trodde verkligen det var äldre, tar bort den. Känns för mig att det funnits sjukt länge

Nu blir man ju nyfiken på vilket spel det var.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Då kör vi på en som jag tror folk kan känna igen. Spelar det för tillfället med familjen:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då kör vi på en som jag tror folk kan känna igen. Spelar det för tillfället med familjen:<Uppladdad bildlänk>

Legend of Kyrandia, typ två kanske?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då kör vi på en som jag tror folk kan känna igen. Spelar det för tillfället med familjen:<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Videoapan:

Legend of Kyrandia, typ två kanske?

Oooh oooh, Legend of Kyrandia 3: Malcolms revenge!
Spelade det när det kom och fortsatte försöka ta mig igenom det i cirka 35 år som jag minns det (var väl snarare kanske 2 år) men tror faktiskt inte att jag klarade det då. Minns i alla fall att hela familjen satt och slet sina respektive hår för att försöka ta sig förbi vattenfallet innan fiskkungariket i månader!
Jag har fortfarande vissa repliker inbrända i hjärnan sedan dess. Inga särskilt roliga heller, bara sådana man har hört 4 miljoner gånger, typ "Sesame seeds."

Nåväl, slut på gubb-rant.

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Oooh oooh, Legend of Kyrandia 3: Malcolms revenge!
Spelade det när det kom och fortsatte försöka ta mig igenom det i cirka 35 år som jag minns det (var väl snarare kanske 2 år) men tror faktiskt inte att jag klarade det då. Minns i alla fall att hela familjen satt och slet sina respektive hår för att försöka ta sig förbi vattenfallet innan fiskkungariket i månader!
Jag har fortfarande vissa repliker inbrända i hjärnan sedan dess. Inga särskilt roliga heller, bara sådana man har hört 4 miljoner gånger, typ "Sesame seeds."

Nåväl, slut på gubb-rant.

Helt rätt.
Och håller med om vattenfallet. Det var en pina. Tacka gudarna för guider.

Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Helt rätt.
Och håller med om vattenfallet. Det var en pina. Tacka gudarna för guider.

Din tur!

Ja, alltså som jag minns det fanns inga guider när vi spelade, vi var väl lite sena på internet också i och för sig.

Då undrar jag var den här gubben kommer ifrån?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Ja, alltså som jag minns det fanns inga guider när vi spelade, vi var väl lite sena på internet också i och för sig.

Då undrar jag var den här gubben kommer ifrån?

<Uppladdad bildlänk>

Får Big Trouble in little China-vibbar men det kom bara till C64.
Monster in my Pocket?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Får Big Trouble in little China-vibbar men det kom bara till C64.
Monster in my Pocket?

Hade kunnat vara, men icke!

Testar en annan figur från samma spel som ledtråd #2:

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Hade kunnat vara, men icke!

Testar en annan figur från samma spel som ledtråd #2:
<Uppladdad bildlänk>

Kan tillägga att det inte är några huvudpersoner direkt, men ändå vanligt förekommande i spelet!

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem

Phantasy Star 2 till Mega Drive / Genesis!

Tyckte jag kände igen första karaktären men kunde inte placera den, nu med andra så föll det på plats

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Phantasy Star 2 till Mega Drive / Genesis!

Tyckte jag kände igen första karaktären men kunde inte placera den, nu med andra så föll det på plats

Helt rätt!
Båda karaktärerna har "butiker" i spelet, den första håller i Clone labs där man kan återuppliva spelkaraktärer som dött i strid, den andra säljer vapen.

Körde det mycket med en kompis när vi var mindre, nuförtiden är jag nog för van vid moderna spelbekvämligheter för att orka spela igenom det, haha! Det fantastiska soundtracket kommer dock leva kvar i mitt huvud så länge jag lever, eller är jag kanske bara hjärntvättad efter all nötning?

Din tur Cove!

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Helt rätt!
Båda karaktärerna har "butiker" i spelet, den första håller i Clone labs där man kan återuppliva spelkaraktärer som dött i strid, den andra säljer vapen.

Körde det mycket med en kompis när vi var mindre, nuförtiden är jag nog för van vid moderna spelbekvämligheter för att orka spela igenom det, haha! Det fantastiska soundtracket kommer dock leva kvar i mitt huvud så länge jag lever, eller är jag kanske bara hjärntvättad efter all nötning?
https://www.youtube.com/watch?v=hDSZU-UGPoc&t=835s

Din tur Cove!

Då Sega verkar satsa på att återuppleva gamla IPn så hade jag gärna sett en uppfräschning av PS 1-4. Ligger på min bucket list att spela igenom iallafall 2an och 4an. Fantastiska spel men inte helt lätta att plocka upp och spela idag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Helt rätt!
Båda karaktärerna har "butiker" i spelet, den första håller i Clone labs där man kan återuppliva spelkaraktärer som dött i strid, den andra säljer vapen.

Körde det mycket med en kompis när vi var mindre, nuförtiden är jag nog för van vid moderna spelbekvämligheter för att orka spela igenom det, haha! Det fantastiska soundtracket kommer dock leva kvar i mitt huvud så länge jag lever, eller är jag kanske bara hjärntvättad efter all nötning?
https://www.youtube.com/watch?v=hDSZU-UGPoc&t=835s

Din tur Cove!

Skrivet av anders190:

Då Sega verkar satsa på att återuppleva gamla IPn så hade jag gärna sett en uppfräschning av PS 1-4. Ligger på min bucket list att spela igenom iallafall 2an och 4an. Fantastiska spel men inte helt lätta att plocka upp och spela idag.

Det finns faktiskt en "ny" version av Phantasy Star 1 & 2! Spelat igenom ettan igen i nya versionen och kommer köra 2:an så småningom (har det liggande). Släpptes bara på japanska, men har blivit fan översatt och patchat på engelska.

4:an var dock bäst! Kört igenom det och ettan flera gånger, tvåan jag jag bara kört igenom en gång, väldigt mycket grind i det spelet.

Lägger upp ett nytt spel imorgon!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Okej, här kommer en gammal goding, lite boxart för att det inte skall bli för lätt.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Okej, här kommer en gammal goding, lite boxart för att det inte skall bli för lätt.

<Uppladdad bildlänk>

Tog en bra stund, sen kom jag på det, syndicate!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Tog en bra stund, sen kom jag på det, syndicate!

det gick alldeles för snabbt, men det var ju ett väldigt populärt spel i sina dar, så kanske inte förvånanade

Din tur!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

det gick alldeles för snabbt, men det var ju ett väldigt populärt spel i sina dar, så kanske inte förvånanade

Din tur!

Då kör vi på en gammal klassiker, men kanske lite svårare bild

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Då kör vi på en gammal klassiker, men kanske lite svårare bild

<Uppladdad bildlänk>

Gud vad jag älskade min Amiga.

Lost Vikings 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Gud vad jag älskade min Amiga.

Lost Vikings 😁

Givetvis är det rätt! Trodde det skulle bli lite svårare med game over-skärmen men icke.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Givetvis är det rätt! Trodde det skulle bli lite svårare med game over-skärmen men icke.

Well, antalet spel man faktiskt klarade blir ju lite minnesvärda 😁❤️

Vi kör en ny. Det här är INTE en bild från spelet utan är lyft från en film som spelet MÅSTE ha plagierat. De som vet... vet.

Svara gärna med rätt bild från spelet för jämförelse skull

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Well, antalet spel man faktiskt klarade blir ju lite minnesvärda 😁❤️

Vi kör en ny. Det här är INTE en bild från spelet utan är lyft från en film som spelet MÅSTE ha plagierat. De som vet... vet.

<Uppladdad bildlänk>

Svara gärna med rätt bild från spelet för jämförelse skull

Kan det vara den här du tänker på?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Haha, Japp 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Haha, Japp 😁

Hehe, tänkte väl det. Vad är det för film?

Hur som helst, här kommer en gammal favorit. Kanske har varit X antal gånger redan, men kom inte på nåt bättre just nu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB