Köpa bluray-spelare år 2023/24?

Permalänk
Medlem

Köpa bluray-spelare år 2023/24?

Har mer och mer funderat på att införskaffa en bluray-spelare att ha i TV-bänken. Föråldrat tänker säkert en del men jag ser många fördelar. Inte minst när det kommer till kvalitet om man jämför med komprimeringen man får från streaming-tjänster. Sedan även att äga en film på riktigt och inte betala per månad för en tjänst där det man vill se kan försvinna när som helst.

I dagsläget har jag inget intresse av att rippa skivor för att ta upp plats på en NAS och köra Plex eller annat. Kör en liten enklare lösning främst för backup av bilder och lite annat.

Föga förvånande så verkar det inte ske så värst mycket innovation på området bluray-spelare utan de som finns om man kollar runt verkar ha funnits tillgängliga i några år. Är det så enkelt att det mesta etablerade märkena är säkra val? Det är ändå ett hyfsat stort spann på priser mellan olika modeller. Från ett par tre tusenlappar till uppemot tio. Till den senare kategorin verkar den franska tillverkaren Reavon höra. Sonys modeller var enligt någon på reddit plastigt byggda och känsliga för damm.

Vad har ni för erfarenheter av bluray-spelare?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag har blivit matad att för gemen man som inte kan få tag på en Oppo bör titta på Panasonic UB-800 serien.

Och på pappret ser den bra ut.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ända sen PS3 kom ut så har det känts mer prisvärt med en konsoll kontra ren spelare. Har du något intresse alls av spel så skulle jag skaffa en PS5.

Annars om man vill ha high-end så finns ju Panasonics värsting. Oppo är väll i princip helt kört.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

Har mer och mer funderat på att införskaffa en bluray-spelare att ha i TV-bänken. Föråldrat tänker säkert en del men jag ser många fördelar. Inte minst när det kommer till kvalitet om man jämför med komprimeringen man får från streaming-tjänster. Sedan även att äga en film på riktigt och inte betala per månad för en tjänst där det man vill se kan försvinna när som helst.

I dagsläget har jag inget intresse av att rippa skivor för att ta upp plats på en NAS och köra Plex eller annat. Kör en liten enklare lösning främst för backup av bilder och lite annat.

Föga förvånande så verkar det inte ske så värst mycket innovation på området bluray-spelare utan de som finns om man kollar runt verkar ha funnits tillgängliga i några år. Är det så enkelt att det mesta etablerade märkena är säkra val? Det är ändå ett hyfsat stort spann på priser mellan olika modeller. Från ett par tre tusenlappar till uppemot tio. Till den senare kategorin verkar den franska tillverkaren Reavon höra. Sonys modeller var enligt någon på reddit plastigt byggda och känsliga för damm.

Vad har ni för erfarenheter av bluray-spelare?

Jag kör budget (?) , en 4K Sony UBP - X700 å den funkar bra, men priset har stigit bra på den sen jag köpte min för några år sen. En nackdel är att man får slå på Dolby Vision manuellt å finns bara några få förinstallerade appar, hade problem med Netflix appen som hängde sig då å då (Netflix körs på en 4K Apple TV nu för tiden) , det går inte att installera appar på den alls. Den har klarat å köra alla mina Blu ray filmer 4K å vanliga. Finns ingen efterfrågan på Blu ray spelare, därför görs inga nya modeller, streamingtjänsternas fel. Beställde faktiskt 3 st 4K Blu ray filmer igår. Har även 2 st HDMI utgångar, en för HDMI 1.4 å en för HDMI 2.0.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Byggde en HTPC med Blu-Ray-brännare en gång för längesedan. Fungerade förträffligt då jag kunde kombinera streaming och fysisk media på samma enhet. Skaffade några år senare en PS4 och det blev rätt snabbt valet när jag skulle spela BD-filmer. Det fungerade alltid klockrent medan det kunde vara strul med uppspelningen på PCn ibland. Så en PS5 kanske är ett bättre val då den går använda till mycket annat, även om det kostar lite mer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Alternativt en Series x. Bättre pris, spontant mer välbyggd, tystare och snyggare i tv-bänken.

Edit: Däremot kan ju PS5 rent krast vara en bättre bluray-spelare, det låter jag vara osagt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nackdelen med Xbox och Playstation är att de inte stödjer Dolby Vision när det kommer till fysisk media.

Om det är viktigt eller ej får varje individ bestämma.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av saigon:

Alternativt en Series x. Bättre pris, spontant mer välbyggd, tystare och snyggare i tv-bänken.

Edit: Däremot kan ju PS5 rent krast vara en bättre bluray-spelare, det låter jag vara osagt

PS5 stödjer inte Dolby Vision för bluray, bara för spel. Kanske inte en dealbreaker, men värt att ha i åtanke.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Nackdelen med Xbox och Playstation är att de inte stödjer Dolby Vision när det kommer till fysisk media.

Om det är viktigt eller ej får varje individ bestämma.

Det jag tänker. Spelar inte jättemycket nu för tiden och i den utsträckning jag gör det så gör jag det på PC. Har inte ägt en konsol på många år.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Byggde en HTPC med Blu-Ray-brännare en gång för längesedan. Fungerade förträffligt då jag kunde kombinera streaming och fysisk media på samma enhet. Skaffade några år senare en PS4 och det blev rätt snabbt valet när jag skulle spela BD-filmer. Det fungerade alltid klockrent medan det kunde vara strul med uppspelningen på PCn ibland. Så en PS5 kanske är ett bättre val då den går använda till mycket annat, även om det kostar lite mer.

Har en brännare i datorn men är det inte ett härke med uppspelning av bluray på PC med codecar och anti piracy? :/

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Bildexpert 📺

Panasonic spelare är goto-produkten i denna kategori. DP-UB450 för lägsta högstanivå. UB8xx för mer funktioner runt bildprocessning, särskilt HDR-nivåer och HDR->SDR-konvertering om det är önskvärt. UB9000 är mer för ljudegenskaperna och konstruktionen om man vill slippa den blanka plasten.

Sonys spelare är bildmässigt inte sämre som ren spelare men funktionellt rätt rudimentär, saknar till exempel display på fronten och har rätt fult gränssnitt. Lite som gränssnittet ursprungligen plockats från en DVD-spelare anno 2004.

Permalänk
Medlem

Sony UBP-X800M2 borde bli bra, jag har den föregående som bara heter Sony UBP-X800 som jag är nöjd med. OPPO 2K och Toshiba HD DVD står också i stapeln för olika behov.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

Har en brännare i datorn men är det inte ett härke med uppspelning av bluray på PC med codecar och anti piracy? :/

Jag köpte Cyberlink PowerDVD bara för att slippa bråka med sådant, mycket för att jag ville ha 3D-stödet. Annars fanns/finns det billigare alternativ. Det ska gå spela upp med VLC t.ex. Det som strulade var att jag fick uppdatera firmware på brännaren några gånger för att kunna spela upp vissa filmer men efter ett par år var inte det något problem längre.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Vad tros om en laptop med Bluray och HDMI som HTPC?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Panasonic DP-UB450, UB820 bra spelare.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Panasonic DP-UB450, UB820 bra spelare.

DP - UB 450 är en riktig budget 4K spelare, har själv haft en sådan å aldrig mer. Bl.a ingen "Subtitle knapp" på fjärren, för kort strömsladd.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Laxpudding:

UB8xx för mer funktioner runt bildprocessning, särskilt HDR-nivåer och HDR->SDR-konvertering om det är önskvärt. UB9000 är mer för ljudegenskaperna och konstruktionen om man vill slippa den blanka plasten.

Med ljudegenskaperna, vad menas då? Processar själva spelaren ljudet? Jag vill ju gärna att min receiver gör det jobbet, eller vill jag inte det?

Samma med HDR-nivåer, är det inte hårdkodat i skivan, och sen upp till min TV att lösa hur det visas?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Printscreen:

Med ljudegenskaperna, vad menas då? Processar själva spelaren ljudet? Jag vill ju gärna att min receiver gör det jobbet, eller vill jag inte det?

Beror förstås på vad du har för ljudsystem, hur du använder det och vilka egenskaper du prioriterar

Valmöjligheten är där av en anledning. Ett lösryckt, men vanligt exempel på hur en person kan tänka kring detta är att de anser att DAC:arna i UB9000 gör ett bättre jobb än DAC:arna i den receiver de använder.

Skrivet av Printscreen:

Samma med HDR-nivåer, är det inte hårdkodat i skivan, och sen upp till min TV att lösa hur det visas?

Beror förstås på vad du har för display, hur du använder den och vilka egenskaper du prioriterar

Valmöjligheten är där av en anledning. Ett lösryckt men vanligt exempel på hur en person kan tänka kring detta är att HDR-funktionen i displayen inte är optimal. Till exempel en äldre TV som inte riktigt efterlever PQ-kurvan, en projektor som saknar tillräckligt med egna reglage för HDR men också att de har system inte ens kan köra HDR men fortfarande anses ha väldigt hög bildkvalitet, ofta en plasma eller en projektor.

Permalänk
Medlem

Om du ska titta på UHD-Blu Ray med stöd för Dolby Vision hade jag utan tvivel kört på UB820. Jag har i nuläget en Sony X800M2 och den kan inte detektera själv om skivan stödjer Dolby Vision, man behöver ta reda på det själv och slå på ett reglage i en meny, för att sedan komma ihåg att slå av det sen igen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Om du ska titta på UHD-Blu Ray med stöd för Dolby Vision hade jag utan tvivel kört på UB820. Jag har i nuläget en Sony X800M2 och den kan inte detektera själv om skivan stödjer Dolby Vision, man behöver ta reda på det själv och slå på ett reglage i en meny, för att sedan komma ihåg att slå av det sen igen.

Håller med. Har en ub820 själv och det bara fungerar, inte så man saknar något.

Permalänk
Medlem

Finns det f.ö spelare som visar exakt det som är på skivan utan att lägga till massa krusiduller och efterförbättringar? Min erfarenhet av standard-blurayspelare är att den som visar bäst bild är en sopig gammal LG jag köpte för en femhundring, den har noll efterbearbetning vad det verkar och det som kommer genom HDMI-kabeln är det som är inspelat på skivan. (jag hade några större/bättre LG och Samsung också, men de defaultade alla till att göra bilden skarpare, suddigare, etc, på eget bevåg, och det gick inte heller att få dem att komma ihåg inställningarna man gjorde).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag kör budget (?) , en 4K Sony UBP - X700 å den funkar bra, men priset har stigit bra på den sen jag köpte min för några år sen. En nackdel är att man får slå på Dolby Vision manuellt å finns bara några få förinstallerade appar, hade problem med Netflix appen som hängde sig då å då (Netflix körs på en 4K Apple TV nu för tiden) , det går inte att installera appar på den alls. Den har klarat å köra alla mina Blu ray filmer 4K å vanliga. Finns ingen efterfrågan på Blu ray spelare, därför görs inga nya modeller, streamingtjänsternas fel. Beställde faktiskt 3 st 4K Blu ray filmer igår. Har även 2 st HDMI utgångar, en för HDMI 1.4 å en för HDMI 2.0.

Den ena HDMI utgången är för både video och audio den andra är endast för ljud ut till hemmabioreceiver.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Pirum:

Finns det f.ö spelare som visar exakt det som är på skivan utan att lägga till massa krusiduller och efterförbättringar? Min erfarenhet av standard-blurayspelare är att den som visar bäst bild är en sopig gammal LG jag köpte för en femhundring, den har noll efterbearbetning vad det verkar och det som kommer genom HDMI-kabeln är det som är inspelat på skivan. (jag hade några större/bättre LG och Samsung också, men de defaultade alla till att göra bilden skarpare, suddigare, etc, på eget bevåg, och det gick inte heller att få dem att komma ihåg inställningarna man gjorde).

Japp, de nämnda Sony och Panasonic är på den nivån att du kan köra testmönster genom dem och de kommer ut som testmönstren är beskrivna. Så även Oppo (för sin tid) och Reavon är de som jag bekräftat.

Det där med förvrängd/påverkad bild gällde främst BD-spelarena (samt då DVD-spelarna) medan UHD-BD var det väldigt få tillverkare som hoppade på tåget. LG och Samsung försökte, men lyckades hålla den där strikta nivån och deras spelare var/är dessutom rätt buggiga.

Träffade på LG:s UP970 – som är deras UHD-BD-spelare – för ett par år sedan och den hade egenskapen att efter en stund tappar den färgupplösning. Startar normalt fast beroende på omständighterna, särskilt när man växlar något i inställningarna, blir det som att den i praktiken kör 6 bitars färgdjup med besvärande posterisering. Måste starta om spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Den ena HDMI utgången är för både video och audio den andra är endast för ljud ut till hemmabioreceiver.

Jotack, är medveten om det då jag har Blu ray spelaren inkopplad till en 7.2 hemmabio reciever. Kör HDMI 1 (ljud å bild).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Med ljudegenskaperna, vad menas då? Processar själva spelaren ljudet? Jag vill ju gärna att min receiver gör det jobbet, eller vill jag inte det?

Samma med HDR-nivåer, är det inte hårdkodat i skivan, och sen upp till min TV att lösa hur det visas?

Har för mig att på min gamla Yamaha RX - v485 hade jag " Pure Direct" knapp bl.a på fjärren, vid "på läget" avkodade recivern av ljudet från Blu ray spelaren.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Panasonic 820 eller Sony 800M2 är basnivån. Sony har fippel för DolbyVision, Panasonic spelar inte DVD Audio eller SACD om man har kvar entusiastskivorna från förr. Är man hardcore kör man en Reavon som bygger på samma plattform som Oppo körde när det begav sig.

Reavon och Panna kan flytta undertexter om man kör projektor och vill åt Cinemascope-format.

Både Panna, Sony och Reavon är lätta att ta bort regionkodningen på DVD och BluRay på. Så slipper man tänka på det trista anti-konsumenttjafset.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen att köpa/byta upp mig till en Panasonic DP - UB 820 men är lite ställd, då jag hade en skitbudget DP - UB 420 som klabbade en hel del. Nuvarande Blu ray spelare är en Sony UBP - X700 med några år på nacken. Har även kollat på Reavon UBR - X110 4K. Kostar lite mer än Panasonic:n.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Köpte Panasonic DP-UB820 för nåt år sen och i december köpte jag en till mor också... Passar bra då hon köpte sig en LG C3 Oled under Black friday

Mitt tips. Köp en du också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Köpte Panasonic DP-UB820 för nåt år sen och i december köpte jag en till mor också... Passar bra då hon köpte sig en LG C3 Oled under Black friday

Mitt tips. Köp en du också

Det blev en "fransman" Reavon UBR - X110, fick den lite billigare, då jag är medlem på Hembiobutiken.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det blev en "fransman" Reavon UBR - X110, fick den lite billigare, då jag är medlem på Hembiobutiken.

Stort grattis till ett bra köp 👍

Japp jag är också medlem i hembio butiken 😀 toppenbutik
Köpte min svs sub där och mina atmos högtalare 😀