Asrock B450M Pro4 R2.0! Fråga ang SATA och långa grafikkort!

Permalänk

Asrock B450M Pro4 R2.0! Fråga ang SATA och långa grafikkort!

Hej!

Funderar att köpa ett Asrock B450M Pro4 R2.0. Men läste om någon som skrev att de 4 sata portarna blockar så man inte kan använda långa grafikkort, då eftersom portarna är så höga.

Någon som vet om detta stämmer? Ser en del moderkort med liknande design och tycker det verkar märkligt om det skulle vara sant.

Tacksam för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då SATA-portarna är vinklade ser jag inga konstigheter, annars är det ju bara ansluta alla SATA-kablar man behöver innan man installerar grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Då SATA-portarna är vinklade ser jag inga konstigheter, annars är det ju bara ansluta alla SATA-kablar man behöver innan man installerar grafikkortet.

Hej!

Det jag läste är att man inte kan klicka in grafikkortet pga sata portarna sticker ut så mycket från kortet. Använda dom förstår jag att man kan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av alfonsg00:

Hej!

Det jag läste är att man inte kan klicka in grafikkortet pga sata portarna sticker ut så mycket från kortet. Använda dom förstår jag att man kan

Om portarna är såpass höga att man inte ens kan använda grafikkort borde fler uppmärksammat det och klagat av fan.
Det MB:t är ju ett m-ATX så det vore extremt korkat av asrock men mycket ska man vara med om iofs..