Permalänk

Switch eller router

Hej vill börja med att säga att jag kan "next tonothing " om nätvärk jag undrar.

idag har vi en huvudrouter ifrån fiber boxen sedan har vi en router (inställt som extender ) på "kontoret,

ska vi byta ut router 2 med en switch ? eller vad är bäst

Tråd flyttad till subforumet "Nätverk och uppkoppling" /Vzano, Mod
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad är syftet, vad vill ni uppnå?
Ni måste ha en router direkt efter inkommande/innan erat nätverk, efter det får ni använda vad ni vill sålänge det är rätt konfat, personligen skulle jag använda accesspunkter och switchar.

Permalänk

vi har 3 ibland 4 pc och tv box på kontoret wifi räcker inte hit vi har wifi 200/200 men långsamt här inne nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicknyfigen:

vi har 3 ibland 4 pc och tv box på kontoret wifi räcker inte hit vi har wifi 200/200 men långsamt här inne nu

Om du vill ha fler ethernet-portar så köper du en switch och om du vill placera wifi på ett bättre ställe (typ i kontoret du nämner) så köper du en accesspunkt. Bäst skulle ju vara att köra dom alla trådat såklart

Permalänk

då blir det switch,,, tack det var det jag ville veta tusen tack för din hjälp till en ovetande gamling

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicknyfigen:

då blir det switch,,, tack det var det jag ville veta tusen tack för din hjälp till en ovetande gamling

Bara så att det inte blir några frågetecken, efter det att du har köpt switchen så kommer ni att koppla in datorerna med nätverkssladd istället för att köra trådlöst?

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Bara så att det inte blir några frågetecken, efter det att du har köpt switchen så kommer ni att koppla in datorerna med nätverkssladd istället för att köra trådlöst?

Ja. Tack. Finns inget trådlöst i den delen av justa ändå 😵‍💫🙂