Prisjakt utser Spel & Sånt till årets butik

Permalänk
Melding Plague

Prisjakt utser Spel & Sånt till årets butik

Efter att mer än 46 000 omdömen satts under det gångna året står det klart att Spel & Sånt vinner huvudpriset Årets Butik 2023.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Prisjakt? De stängde ju ned sin sida för inte så länge sedan.

Permalänk
Medlem

Aldrig ens hört talas om dom ^^

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Välförtjänt tycker jag. Riktigt bra service och grymt trevlig personal.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Dra på trissor! Inet tvåa på bollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Prisjakt? De stängde ju ned sin sida för inte så länge sedan.

Klassiska sajten ja, ofta kallats för classic prisjakt.
Vanliga sajten finns dock fortfarande kvar 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Aldrig ens hört talas om dom ^^

Skojar du? De är ju riktiga tv-spelsentusiaster som driver den där butiken. Du borde besöka dem nästa gång du har vägarna förbi Norrtälje. 😉

Permalänk
Medlem

Välförtjänt! En underbar butik, synd att de är rätt ensamma i detta land.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Prisjakt? De stängde ju ned sin sida för inte så länge sedan.

Varför kommer jag in på sidan om den är nedstängd?

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om vinnarbutiken innan xD

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att någon butik som inte tillhör de stora faktiskt vinner. Välförtjänt.

Det sagt så saknas classic.prisjakt.nu fortfarande mycket.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Aldrig hört talas om vinnarbutiken innan xD

Ganska liten butik i Norrtälje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Varför kommer jag in på sidan om den är nedstängd?

whoosh

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Kul att ett företag som har 2% av Inets omsättning kan vinna och inte bara drakar.

Permalänk

Roligt för dem att de vann, de är säkert bra. De verkar ha en utbud som skiljer sig emot de vanliga mer tråkiga butikerna.

Generellt vid vissa tävlingar så kan t.ex någon lägga ut inlägg av typ rösta på min hund som årets jakthund. Sedan en bild på denna hund. Är hunden söt, personen som skriver det bättre social status. Så kan personen då få många röster utan att folk ens vet om hunden är livrädd och klättrar upp i ett träd så fort den får se en katt.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Verkligen roligt ! 🤩

Jag tycker verkligen om Inet och Webhallen och de är mina främsta go-to’s när jag skall handla elektronik eller dataprylar.

Men Inet har ju vunnit väldigt många gånger de senaste åren vill jag minnas ?
Kul med lite ombyte ❤️

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Säkert välförtjänt. Synd att de inte finns kvar i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZo:

Det är väl ingen "whoosh" om man inte känner till gamla sidan och inte använder den. Snarare lite snudd på elitism att tro att alla ska veta om den gamla och tycka den är bäst.

Permalänk

Enda felet med dem är att de inte finns i Göteborg.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

De e ju på Felkusten! Bästkusten ska de va
Närå men tråkigt för mig som bor 7 timmar bort. Har släkt i uppsala, kanske tar mig en extra mil för att ta mig en titt

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Årets butik? Njaa...
#20160053

Citat:

Jag var ner med kontrollen till Spel & Sånt återigen häromdagen men det var tvärstopp tyvärr. Är kontrollen över ett år går det inte att göra något, åtminstone inte på Spel & Sånt.
Om jag vill reklamera den måste jag bevisa att det varit drift på kontrollen när den köptes. Att dualsense är kända för att ha undermålig kvalité på sina spakar spelar ingen roll, inte heller att andra butiker byter kontrollen rakt av ifall man påpekar just detta.
De som jobbar i butiken hade själva trasiga dual sense som gått sönder strax efter två år och de hade inte heller kunnat göra något med dessa försvarade försvarade personalen det med. Det är dessutom en liten butik och de kan inte ge bort kontroller till alla som yrkar på reklamation. Det är helt stopp från Sony om kontrollen är över ett år och det blir därmed enbart en förlust för dom själva.
Jag kan helt enkelt rekommendera att inte köpa kontroller på Spel & Sånt då de inte kan göra något när de är över året gamla. Teknik är bättre att köpa på större butiker. Spel däremot spelar inte så stor roll var de köps ;).

Permalänk
Medlem

Kul och grattis!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Enda felet med dem är att de inte finns i Göteborg.

Måste ju vara därför jag aldrig hört talas om dem. Nåja, finns de inte i GBG så är det inget att bry sig om i alla fall!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Välförtjänt! Handlar mer än gärna av dem när jag förbokar spel!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Helt klart välförtjänt. Stort grattis till er 🙂

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Klassiska sajten ja, ofta kallats för classic prisjakt.
Vanliga sajten finns dock fortfarande kvar 🙂

Nej, de stängde den vanliga, nymodigheterna räknas inte när de fortfarande är så mycket sämre… prisjakt gick från bra tillbaka till alpha igen… de är galna

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Aldrig ens hört talas om dom ^^

Får nog stämma in i kören här. Det lät som en par käcka gymnasiekillar startat en butik i föräldrarnas källare

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nej, de stängde den vanliga, nymodigheterna räknas inte när de fortfarande är så mycket sämre… prisjakt gick från bra tillbaka till alpha igen… de är galna

Vanliga är väl den som är kvar, och classic.prisjakt redirectar en till den nya med alla bortplockade funktionaliteter? I adressfältet och själva url:en syns ju texten redirect=classic om man går in på https://classic.prisjakt.nu/
Hur som, för en som bara spontant kikar in ibland och jämför priser så tycker jag inte att det är så farligt att använda.
Har sett tråden som finns, och ja folk är i uppror minst sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vanliga är väl den som är kvar, och classic.prisjakt redirectar en till den nya med alla bortplockade funktionaliteter?
Hur som, för en som bara spontant kikar in ibland och jämför priser så tycker jag inte att det är så farligt att använda.
Har sett tråden som finns, och ja folk är i uppror minst sagt.

Classic var standard innan den nya kom. Jag räknar inte den nya som adekvat fortfarande mer än 10 år senare, då använder jag hellre google