Studion bakom The Day Before lägger ned

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Det kan ju också vara så att de har varit i förhandingar med finansiärer som ställt villkor att lanseringen måste uppnå vissa mål för att få mer pengar beviljat.
Och när det inte gått bra med lanseringen så har de fått avslag från investerere/utlåningsinstitut. Alltså efter lanseringen.

Är pengarna då slut och de inte har fler att vända sig till så blir det här utfallet.
Men varför ha så ont om pengar vid en lansering då? Ja det kan ju handla om bristande erfarenhet på området. När man ska ta in pengar, hur lång tid saker tar och när versionssläpp sker är inte helt självklart att förutspå om man inte släppt så mycket spel innan.

Är det här en scam då? Ingen aning. Jag har inte förkovrat mig ett dugg här och det kan finnas annat som pekar i olika riktningar.

https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18fxwaj/inside...

Du har inte fel. Men dem sålde inte lite heller

Permalänk
Medlem

Fast om de nu hållit på i 5 år så har ju någon sett till att de haft pengar i dessa år. Om de använt sina egna pengar så förtjänar de att förlora dem och om de blivit finansierade av någon hoppas jag de blir stämda. Bara hoppas att det går smidigt för alla som köpt att få tillbaka sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godisskålen:

Ärligt så är inte spelet 7 Days To Die långt ifrån när det kommer till grafiken, skulle man ha 3rd person view i 7d2d hade det varit väldigt likt.

(man kan ha 3rd person view i 7d2d)

7d2d är bättre när det kommer till animationerna och köttdelar som flyger från zombies.

Intressant! Något annat måste de trots allt ha använt för att få fram det som visades i klippet trots allt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Blixt från klar himmel? nej inte om man följt hur utvecklaren gjort med sina tidigare spel.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Hur kunde alla gå på detta ?

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa: Ryska ägare?

Permalänk
Medlem

Att folk aldrig lär sig att inte köpa early access.
Ni missar inte ens en promille av spelet genom att starta en vecka senare…😂
Early access = varningsflagg för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Hur kunde alla gå på detta ?

Finns naiva folk till allt.

Permalänk
Medlem

Synd, såg fram emot detta spel då det såg så snyggt ut när man kollade tidigare.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Att folk aldrig lär sig att inte köpa early access.
Ni missar inte ens en promille av spelet genom att starta en vecka senare…😂
Early access = varningsflagg för mig.

Är ju bara att refunda efter 1h 59min om man inte är nöjd av det man spelat än så länge.

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Låt mig gissa: Ryska ägare?

Kinesiska va?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Kinesiska va?

Nope, ryska:
https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18g6yjv/info_o...

Permalänk
Musikälskare

Någon blev nog rik på denna kuppen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Yamatza:

Är ju bara att refunda efter 1h 59min om man inte är nöjd av det man spelat än så länge.

Om du hinner få fart på det under den tiden dvs.

Såg folk kommentera igår på steam som sa de hade flera timmar felsökning i speltid för att äns få spelet att komma längre än startskärmen...

Dock jag hade nog gett upp innan refund tiden gått ut behöver jag felsöka för att äns komma av startskärmen så är inte spelet värt pengarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är inte första gånger det här händer tror det här är andra eller tredje gånger av denna typ av scam händer och för surviver/zombie genren. Men det beror på att det är ett riktigt stort sug efter den typen av spel till marknaden och konstigt att de större riktiga etablerade spelstudiorna inte satsar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Är inte första gånger det här händer tror det här är andra eller tredje gånger av denna typ av scam händer och för surviver/zombie genren. Men det beror på att det är ett riktigt stort sug efter den typen av spel till marknaden och konstigt att de större riktiga etablerade spelstudiorna inte satsar.

Tippar att ändå hypen svalnat lite för dessa spel.

Dayz var lite nytänkande lika så 7d2d och ett tag var ju steam typ översvämmade med kloner dessa zombie survivor spel.

Ska de slå idag måste de nog ha nått nytt för att inte verka precis som alla andra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tippar att ändå hypen svalnat lite för dessa spel.

Dayz var lite nytänkande lika så 7d2d och ett tag var ju steam typ översvämmade med kloner dessa zombie survivor spel.

Ska de slå idag måste de nog ha nått nytt för att inte verka precis som alla andra.

Nja hypen finns fortfarande där annars skulle vi inte få såna här nyheter/artiklar.

Det spelarna vill ha är typ Escape from tarkov grafik med betydligt smartare AI än vad DayZ och 7d2d erbjuder.

Va än som erbjöd just den typen surviver/zombie spel med en del ny tänk, men tyvärr så startade den kickstarten efter första stora scam vågen så de nådde aldrig upp till sitt mål och efter det så har det varit otroligt tyst med den här typen av spel och då är vi ända tillbaka till 2013.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Nja hypen finns fortfarande där annars skulle vi inte få såna här nyheter/artiklar.

Det spelarna vill ha är typ Escape from tarkov grafik med betydligt smartare AI än vad DayZ och 7d2d erbjuder.

Va än som erbjöd just den typen surviver/zombie spel med en del ny tänk, men tyvärr så startade den kickstarten efter första stora scam vågen så de nådde aldrig upp till sitt mål och efter det så har det varit otroligt tyst med den här typen av spel och då är vi ända tillbaka till 2013.

Jo jag är medveten om att det var rätt mycket asset flipping där nån gång i denna geanra.

Vi spelade lite blandade zombie survival och idag är alla relativt utbrända på zombie survival över lag och iaf i min krets så är mer tongången å nej inte ett zombiesurvival till...

Det enda zomboespel som körs nu mer är mer arcade run n gun zombie spel typ left for dead eller senast back 4 blood typ i övrigt vill vi inte äns se en zombie.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Jo jag är medveten om att det var rätt mycket asset flipping där nån gång i denna geanra.

Vi spelade lite blandade zombie survival och idag är alla relativt utbrända på zombie survival över lag och iaf i min krets så är mer tongången å nej inte ett zombiesurvival till...

Det enda zomboespel som körs nu mer är mer arcade run n gun zombie spel typ left for dead eller senast back 4 blood typ i övrigt vill vi inte äns se en zombie.

Problemet är att alla Zombie survival som har släppts påminner om varandra eller så är de någon halvdan uppföljare på tidigare spel. Inget nytänkt inom genren som behövs för att tända gnistan på nytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Problemet är att alla Zombie survival som har släppts påminner om varandra eller så är de någon halvdan uppföljare på tidigare spel. Inget nytänkt inom genren som behövs för att tända gnistan på nytt.

Exakt min poäng.
Alla är typ samma spel med andra texturer inget direkt nytänkande utan de försöker sälja samma spel med bättre grafik, bättre ai, bättre whatever men fortfarande same same,.

Ska ett spel i den kategorin slå måste det nog erbjudas något unikt som inget annat har.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av desert:

Det här skrev de på twitter. <Uppladdad bildlänk>

Tror på det när jag ser det, såhär långt har de väl inte bevisat att det går att lita på deras ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

en scam är vad det är, hoppas de låter alla göra återköp i steam på detta spel oavsett om man spelat över gränsen som gäller.

Skrivet av medbor:

Det är ett misslyckande, inte en scam. Det fanns ju ett spel, de har jobbat på det länge, människorna bakom kommer inte ut med stora vinster

De kunde bara inte leva upp till hypen

Det som skiljer detta från något som No Man Sky är väl bara de ekonomiska musklerna bakom bolaget som gör att de klara dessa motgångar eller inte

Bara att spela ett annat spel och gå vidare

Kan någon av er två byta avatar? Den ena katten tycker det är en scam och den andra motsatsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dix_xib:

Fordon - såsom helikoptrar, bilar, lastbilar osv fungerar mycket bättre nu än tidigare. Det är inte perfekt, men man kan landa en helikopter i baser osv. Men man får be till högre makt att server restart inte gjort så att den spawnar inuti ett träd

Det är kul, men i stort sett alla jag lirade med har gått vidare till andra spel. Känslan är dock fortfarande väldigt bra och Workshop-stödet gör att det finns väldigt många olika typer av servrar där ute.

Håller med, spelar det rätt regelbundet och gillar det skarpt. Beror kanske på vad man jämför med. Är ni sugna på att lira lite så skicka gärna ett PM, svårt att hitta svenskar att spela med tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Att folk aldrig lär sig att inte köpa early access.
Ni missar inte ens en promille av spelet genom att starta en vecka senare…😂
Early access = varningsflagg för mig.

Haha man är ju bara människa. Förstår hur tanken på ett spel man längtat efter lockar. Men jag håller ju verkligen med om att pre-purchase och early access har spelat ut sin roll. Finns idag ingen anledning när allt är digitalt och man bara kan vänta några dagar på en full review och till och med se spelet live på Twitch