Snabbkoll: Vilken plattform ska du spela GTA VI på?

Permalänk
Medlem

På PC om jag lever så länge. Har en PS5 men få spel den faktiskt används till och detta spel är inte ett av dom då speltypen är bättre på just PC. Vi får se vid lanseringen helt enkelt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lär köpa ett ps5 nån gång nästa år, är ändå sugen på nhl och ufc. Så lär garanterat köpa GTA VI till ps5 innan det kommer till PC.

Sen beror det väl på hur mycket jag gillar det om det även blir till PC.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Avstängd

Kommer självklart att vänta på tills det släpps på PC.

Över min döda kropp att jag köper en konsol.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Förstöra upplevelsen genom att spela det på konsol, aldrig

Helt rätt.

Permalänk
Medlem

Vill spela det på lanseringsdagen så det blir först till konsol och sedan till PC.

Permalänk
Medlem

PS5 pew pew

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

PS5 om det rullar i 60fps.
Vem vet kanske har uppgraderat till ”PS5 PRO” om den finns innan release 🙂

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Tröttnade rätt hårt på GTA efter Vice City och har inte rört serien sedan dess.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

Det är nu man skulle vilja se vem som köper på Konsol först och sedan en gång till på PC.. Det är ni som får Rockstar/Take-Two att fortsätta med detta dumma beteende

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Det är nu man skulle vilja se vem som köper på Konsol först och sedan en gång till på PC.. Det är ni som får Rockstar/Take-Two att fortsätta med detta dumma beteende

Många konsollspelare som köper om spelet på konsol med så skyll inte enbart på PC spelare här tack.
Finns nog många som köpte det till både PS3 och PS4 och kanske rent av PS5 utgåvan för senaste nyheterna.

Rockstars har sysslat med det här upplägget länge, det är inte på något vis något nytt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Jag kommer enbart köra på Ps5an, jag spelar aldrig på mina datorer sedan över 20år tillbaka.

Sedan kör de strategin Milking the cow.
Alla företag som lyckas gör i princip detta, olika företag är då olika giriga. Det handlar mycket om vad konkurrenterna gör och de agerar därefter. Jag tycker dock just GTA spelen är otroligt billiga emot vad man får. Men de kommer nog sälja fler DLC och annat för att håva in mer pengar och göra spelet dyrare än endast 799kr.

Om man vill undvika detta problem ovanför så får man nog sluta använda datorer, för det har gått till överstyr med svindyra månadskostnader för bara fler program för varje år som går. Ta programmet Acrobat Pro som alla tekniknördar egentligen borde ha, ja det kostar 260kr/månaden. Och mer rimligt hade varit 260kr för en licens för en version.

Permalänk
Medlem

Kommer inte göra misstaget som med 5 att man köpte det på PS3. Väntar på PS6 version eller PC.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Musikälskare

Självklart på PC

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vice City var senaste jag spelade. SA skippade jag och tror jag spendera 5 minuter i 4:an innan det glömdes bort.
5:an blev aldrig av, väntade på PC versionen men sen gillade jag inte att man tvingades byta mellan dom 3 olika karaktärerna. Får se om det är samma nu i 6:an för då kan det bli pass på det med.

Hoppades på att man äntligen skulle gå göra sin egen karaktär för SP läget...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Blir konsol, kanske ps5 pro finns ute då?
Kommer nog inte till PC förrän 2027 eller senare..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Har inte börjat med 4 och 5 ännu! De kommer lite för ofta

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

tveksamt om jag kommer att spela GTAVI, gillade varken V eller RDR2 .

Permalänk
Medlem

Kommer bli till PC utan tvekan. Köper det inte till andra plattformar. Men har inte bråttom. Fortfarande inte lirat 5an eller RDR2 tex

Lite sugen på att börja med RDR2 under julledigheten när man har extra mkt tid att bara sitta och nöta lite dock 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vill egentligen bara spela på PC. Men man kanske tvingas köpa ett PS. Blir dyrt spel i så fall, för jag kommer inte spela något annat på konsol.
Särskilt om spelet kostar över 1000kr vilket många säger.

Jag brukar lägga runt 200 kr för PS5 spel. Men då spelar jag iof aldrig på releasedagen. Jag brukar låta spelen "mogna" lite först. Har ändå en rätt gigantisk backlogg.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Lär väl bli som med GTA V, införskaffat det på alla generationer PS samt PC.

Permalänk
Medlem

Något köp är inte garanterat. Det beror på mitt omdöme, det generella omdömet, samt priset. Jag väntar dessutom precis som vanligt på att spelet ska mogna. Det känns som det smarta valet med tanke på lanseringskvalitén vi brukar få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Många konsollspelare som köper om spelet på konsol med så skyll inte enbart på PC spelare här tack.
Finns nog många som köpte det till både PS3 och PS4 och kanske rent av PS5 utgåvan för senaste nyheterna.

Rockstars har sysslat med det här upplägget länge, det är inte på något vis något nytt.

Tänkte att ett av valen var "Konsol först, sedan PC"

Men men, Rockstar har gjort samma i många år. Jag är bara lite salty

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Tänkte att ett av valen var "Konsol först, sedan PC"

Men men, Rockstar har gjort samma i många år. Jag är bara lite salty

Sant det, men diskussionerna senaste dagarna här och var verkar ofta missa att samma fenomen finns på konsol med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Motsätter mig systematiskt antikonsumerism företag så skulle aldrig falla mig i tanken att skaffa det flera ggr (nu äger jag inget annat än PC dock). Är nog rea eller gratis som gäller.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Senaste GTA jag spelade var san andreas så högst oklart om jag alls kommer spela det. Har för stor backlogg redan.

Permalänk
Medlem

Men vilket jävla gnäll. Nej det står inte i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter att allt ska vara tillgängligt överallt.

Och att GTA 6 på PS5 Pro är en förstörd upplevelse? Fniss…

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat GTA sedan GTA II. Starfield ligger klart före i prioriteringslistan sedan är jag inte klar med Baldurs Gate 3 än.

Permalänk
Medlem

Avvaktar och ser om GTA blir bra innan jag överväger att köpa det till någon plattform.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Avstod röst då jag utan tvekan köper till Series X om det är 60 fps, ser hellre 1080p upplösning än 30 fps men tvivlar starkt på att dom kommer leverera 60 fps och då känns det som slösade pengar då jag inte kan gå tillbaka och spela i 30 fps i spel med mycket rörelser. Jag köpte RDR2 digitalt innan jag uppgraderade från One S för att kunna fortsätta köra i högre fps men väntar fortfarande på att spela färdigt det pga. avsaknaden av högre fps, och jag köper inte heller nya spel till Series X om det inte levererar 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vill egentligen bara spela på PC. Men man kanske tvingas köpa ett PS. Blir dyrt spel i så fall, för jag kommer inte spela något annat på konsol.
Särskilt om spelet kostar över 1000kr vilket många säger.

Kan varmt rekommendera en xbox series x istället för "console casualen", som mig.

Jag har en xbox series x men spelar mest på dator. Spelar en del på konsol, men det är väldigt sporadiskt. "Killer selling pointen" för "sånna som oss" är, xbox game pass. Man kan skaffa det en månad och spela lite allt möjligt till väldigt låg kostnad.

Så som jag använder min konsol så hade jag knappt använt den om jag haft en playstation, men pga game pass så används konsolen en del, "i små sprintar".