Phil Spencer: Inga planer på Game Pass på Playstation eller Nintendo

Permalänk
Medlem

Enda sättet det kan möjligtvis funka är om det enbart är Microsofts egna spel som erbjuds. Så som EA Play och Ubisoft+. Inte en chans att varken Sony eller Nintendo kommer låta Game Pass bara valsa in så som den modellen ser ut idag.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

vär är meninge med xbox? redan nu? gamepass på (windows) PC. samma koncept bara förlängt till "konkurrerande" enheter.

"“There is no world where Starfield is an 11 out of 10 and people start selling their PS5, that’s not going to happen.”

Spencer said that because of where things sit in the industry, Xbox has to branch out and carve a market elsewhere as opposed to staying behind both Sony and Nintendo. He says that Game Pass, xCloud, and other areas allow them to do that.

For those worried about the system itself, though, Spencer attempted to put their minds at ease.

“The console is the core of the Xbox brand,” he said. “We will stay focused on making sure that console experience is awesome.”"

- Phil Spencer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizmoTheGreen:

vär är meninge med xbox? redan nu? gamepass på (windows) PC. samma koncept bara förlängt till "konkurrerande" enheter.

I know, I know. Men blir ju bara ännu värre då.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Vi vill ha Game Pass & DirectX på Linux och Macintosh . Kom igen Microsoft se till att Game Pass hamnar på varenda skärm där spel kan spelas och Game Pass tillsammans med DirectX kommer till skärmar där Linux och Mac körs .

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

vär är meninge med xbox? redan nu? gamepass på (windows) PC. samma koncept bara förlängt till "konkurrerande" enheter.

Game pass på Xbox har väl betydligt mer spel än game pass på pc ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

"“There is no world where Starfield is an 11 out of 10 and people start selling their PS5, that’s not going to happen.”

Spencer said that because of where things sit in the industry, Xbox has to branch out and carve a market elsewhere as opposed to staying behind both Sony and Nintendo. He says that Game Pass, xCloud, and other areas allow them to do that.

For those worried about the system itself, though, Spencer attempted to put their minds at ease.

“The console is the core of the Xbox brand,” he said. “We will stay focused on making sure that console experience is awesome.”"

- Phil Spencer

Skrivet av Meowi:

I know, I know. Men blir ju bara ännu värre då.

Skrivet av Felixark:

Game pass på Xbox har väl betydligt mer spel än game pass på pc ?

ja, men precis. det blir ju bara bättre. tillgång till fler spel på fler maskiner... hur är detta dåligt??
börjar låta som när ps fanboys blir lipsillar för deras exclusive spel släpps på PC lmao.

inte alla spel i "gamepass" finns på både pc och xbox, men en del gör. jag äger inget xbox, men har gamepass just för jag får spel till PC. kan jag sen få spel via MS på min switch också är det bara plus. och hade gärna gjort på andra hållet också. hade nintendo gjort "online premium" till xbox och jag hade kunnat spela en del av mina switch spel på xbox utan extra kostnad hade jag kanske köpt en series S eller X.

kunden vinner ju i alla lägen här...??

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Phil Spencer har gått ut i intervju och dementerat detta:

"We have no plans to bring Xbox Game Pass to PlayStation or Nintendo." Xbox CEO Phil Spencer on console hardware, the future of Activision-Blizzard, and much more

https://www.windowscentral.com/gaming/phil-spencer-jez-corden...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizmoTheGreen:

ja, men precis. det blir ju bara bättre. tillgång till fler spel på fler maskiner... hur är detta dåligt??
börjar låta som när ps fanboys blir lipsillar för deras exclusive spel släpps på PC lmao.

inte alla spel i "gamepass" finns på både pc och xbox, men en del gör. jag äger inget xbox, men har gamepass just för jag får spel till PC. kan jag sen få spel via MS på min switch också är det bara plus. och hade gärna gjort på andra hållet också. hade nintendo gjort "online premium" till xbox och jag hade kunnat spela en del av mina switch spel på xbox utan extra kostnad hade jag kanske köpt en series S eller X.

kunden vinner ju i alla lägen här...??

Jag funderade mer på hur Microsoft tänker kring framtiden för Xbox, det var mer så.

Visa signatur

Ny här

Permalänk

Hej.
En fråga, jag hade tänkt köpa Remnant 2 till pc för cirka 280 kr, men sen såg jag en artikel på fz att det skulle komma till Gamepass, undrar vad innebär det om jag köper det ifrån Gamepass måste jag betala en månadsavgift om det är 1 styck spel man köper ? Är det bättre att köpa det sidan om utan Gamepass ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
En fråga, jag hade tänkt köpa Remnant 2 till pc för cirka 280 kr, men sen såg jag en artikel på fz att det skulle komma till Gamepass, undrar vad innebär det om jag köper det ifrån Gamepass måste jag betala en månadsavgift om det är 1 styck spel man köper ? Är det bättre att köpa det sidan om utan Gamepass ?

Beror ju på hur länge du tänkt spela.
Tänkte du bara spela igenom det en gång och kan göra det snabbt så är en månad av Gamepass billigare, vill du "äga" spelet så du kan spela det igen när du vill så är det väll bättre att köpa spelet.

Du förlorar tillgången till alla spel när prenumenationen av Gamepass går ut.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Discokungen
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
En fråga, jag hade tänkt köpa Remnant 2 till pc för cirka 280 kr, men sen såg jag en artikel på fz att det skulle komma till Gamepass, undrar vad innebär det om jag köper det ifrån Gamepass måste jag betala en månadsavgift om det är 1 styck spel man köper ? Är det bättre att köpa det sidan om utan Gamepass ?

Gamepass är som Netflix, du betalar en månadskostnad och kan spela allt som finns. Men när prenumererationen upphör kan du heller inte spela något därifrån längre.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lol att tro/tolka att de menade PS och Nintendo från början va ju bara naivt, då vet man ju inte hur företag och ekonomi fungerar .

Permalänk
Medlem

Tvinga Sony och Nintendo att öppna sina konsoller för 3part spelltillverkare som Apple blev tvungna att öppna sin iOS för 3part apptillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Tvinga Sony och Nintendo att öppna sina konsoller för 3part spelltillverkare som Apple blev tvungna att öppna sin iOS för 3part apptillverkare.

Hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Tvinga Sony och Nintendo att öppna sina konsoller för 3part spelltillverkare som Apple blev tvungna att öppna sin iOS för 3part apptillverkare.

MS kan ju börja själva först i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Hur menar du?

https://www.sweclockers.com/nyhet/35366-apple-planerar-oppna-...

Så här ungefär... Har du missat denna nyhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

MS kan ju börja själva först i så fall?

MS skulle inte tacka nej till fler spelltittlar för xbox-pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

MS kan ju börja själva först i så fall?

De är ju mer öppna för detta sedan rätt länge, Developer Mode: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/uwp/xbox-apps/devki...

Sedan är det ju fritt fram att köra vad man vill i Windows, mer eller mindre.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Kanske. Eller så har jag hunnit glömma bort den ett år gamla nyheten.

Hmm, är kluven. Visst vore det en fördel för konsumenten om fler butiker finns men samtidigt så är jag emot när pappa stat lägger sig i för mycket. Iaf i sådana här fall, det är inte direkt så att nån är tvingad att köpa från vare sig appstore eller ps shoppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Kanske. Eller så har jag hunnit glömma bort den ett år gamla nyheten.

Hmm, är kluven. Visst vore det en fördel för konsumenten om fler butiker finns men samtidigt så är jag emot när pappa stat lägger sig i för mycket. Iaf i sådana här fall, det är inte direkt så att nån är tvingad att köpa från vare sig appstore eller ps shoppen.

Jag tycker att det är lite som Facebook fallet: om du hanterar/knyter till din tjänst enorma antal människor och det sker internationellt, så behövs det eu-mammas och pappa-stadens insikt ibland. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Jag tycker att det är lite som Facebook fallet: om du hanterar/knyter till din tjänst enorma antal människor och det sker internationellt, så behövs det eu-mammas och pappa-stadens insikt ibland. .

Samtidigt så är vare sig sociala medier, appar eller spel några absolut nödvändiga grejer så det blir mest "ni tjänar för mkt pengar, fy på er" över det hela.

Det är ingen som direkt far illa här så tjaa, inte ett alldeles självklart fall imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Samtidigt så är vare sig sociala medier, appar eller spel några absolut nödvändiga grejer så det blir mest "ni tjänar för mkt pengar, fy på er" över det hela.

Det är ingen som direkt far illa här så tjaa, inte ett alldeles självklart fall imo.

Kanske inte indirekt spel, men appar och sociala medier samlar för mycket information om människor och kan manipulera folks opinion kraftigt.