SMÅ stereohögtalare till dator

Permalänk
Medlem

SMÅ stereohögtalare till dator

Hejsan! Har väldigt lite koll på högtalare och saker i den världen, därav vänder jag mig till forumet.

Har mycket begränsat utrymme på skrivbordet, men då jag bytte skärm nyss till en utan inbyggda högtalare så söker jag nu efter ett par extremt små högtalare som ersättare. Vi snackar om max 130mm höjd, 100mm djup och 100mm breda.

Kvalitén behöver inte vara något super, men inte heller kvalité i form av Wish-högtalare. Ingen tillhörande sub önskas.

Tanken är att koppla direkt in i datorn via 3.5 uttaget i moderkortet

Prismässigt ca 1000kr

Finns detta eller är det endast en dröm än så länge?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Det bästa jag kan hitta på rak arm är väl antingen

Creative Pebble V3 123x120x118 mm, lite för stor

eller

Logitech Z120 110x90x88 mm

Hur ljuden är vågar jag dock inte lova, men lär vara bättre än inbyggd i en skärm eller wish.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Kommer du åt skärmens vesa-fäste går det kanske fixa fast en s.k "soundbar" som får hänga ner därifrån. Jag har sett sådana högtalarfästen, går säkert köpa nånstans, men är man lite snitsig borde det vara ganska enkelt att göra ett själv.
Resultatet blev ungefär såhär, men en betydligt kraftigare soundbar - https://www.dustinhome.se/product/5011228421/

Permalänk

Jag har mina högtalare liggandes på sidan under skärmen istället för att ha dem stående

För brukar va lättare att hitta högtalare som är rätt smala men långa framför kompakta åt alla håll.

På en 27" får du plats med typ 25 ish cm långa om du lägger dem på sidan utan att de sticker ut mer än skärmen är bred.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows