Phil Spencer: Inga planer på Game Pass på Playstation eller Nintendo

Permalänk
Melding Plague

Phil Spencer: Inga planer på Game Pass på Playstation eller Nintendo

Xbox-toppen Phil Spencer kommenterar ryktena efter ekonomichefen Tim Stuarts snack om Game Pass ”på alla skärmar”.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visst, Sony hade ju aldrig gått med på att ha någon form av reklam för Xbox i sina konsoller.. men det är ändå större sannolikhet än att Nintendo hade gjort det

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

Permalänk
Medlem

Varken Nintendo eller Sony skulle gå med på detta. Utomjordingarna på Mars kommer få Xbox Game Pass innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

😅
Samma logik 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Stor vill alltid bli större?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag vill se det men ser enorma svårigheter att nå dit, speciellt med Sony. De vägrade crossplay och cross multiplayer enormt med framförallt PS4. Inget med dagens Sony pekar i någon riktning där de ens är öppen med att förhandla om något. Skulle vara om de likt med PC inser att det finns pengar att tjäna men med huvudmotståndaren?

Tror Nintendo blir svår med men det har löst sig hyfsat med Rare relaterade spel under åren. GoldenEye 007 på senare tid, Banjo och Kazooie som karaktärer i Smash. Men ingen Switch spelbar version av spelet. Och Nintendo vill ha extrem kontroll.

För mig som användare hade det varit riktigt Nice men svårt att se det hända. Hade gärna sett mer utbyte mellan de tre företagen, bara de som tjänar på exklusivitet och då menar jag främst Nintendo och Sony. Microsofts "exklusiva" spel går redan att spela på allt utom just Nintendos och Sonys hårdvara.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lol det kommer aldrig Sony och Nintendo gå med på

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

Nu vet jag inte vad kronan är värd i Forza Horizon 5 Credits men är nog på god väg där jag om något. Fast samlar nog mest på Porsche vid det här laget.

Vråltrimmad 968 Turbo som mest går på snedden runt kartan, 930 med Cyberpunk 2077 utseende eller bara 911 GT3. Samt vad annars i garaget som lockar för stunden.

Tänk om det vore lika enkelt i verkligheten bara.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Detta har ju varit tanken sedan långt tillbaka...

Published on Dec. 6, 2018
https://www.gamesindustry.biz/phil-spencer-xbox-game-pass-wil...

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med ’riktig’ cross-platform. Det är ju stora anledningen att jag köpte Deck istället för en konsol, då har jag redan 100 spel att spela och tusentals andra gratisspel att leka med, och öppet att emulera och göra annat

Jag skulle gärna se gamepass på alla plattformar, men då ska mina steam-köp gälla på alla med!

Var inte detta samma sak de gnällde på med ios/apple för något år sedan också? Tveksamt hur långt det kommer gå…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Visst, Sony hade ju aldrig gått med på att ha någon form av reklam för Xbox i sina konsoller.. men det är ändå större sannolikhet än att Nintendo hade gjort det

Det kanske bli tvingade till det. Rättsligt är det inte alls säkert att Sony exempelvis kan tillåta EA-play men neka Game pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Lol det kommer aldrig Sony och Nintendo gå med på

Det är inte alls säkert att det är tillåtet att neka dem.

Permalänk
Medlem

hade ju varit skönt för cross-compat titlar.
om jag har "gamepass" på xbox och nintendo och så kan jag spela vice versa spelen som ingår.

Eller om man köper hogwarts legacy på t.ex steam och knyter kontot till xbox och nintendo eshop så får jag spela på alla konsolerna och PC.

ja, man får väl drömma om utopi? lmao.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Sony och MS ser ju ut att ha ett minst sagt ansträngt förhållande efter alla turer i rätten. Nintendo och MS ser ju dock ut att ha blivit kompisar så där kanske det är mer troligt att något händer. Men svårt att tro att just Game pass kommer i sin nuvarande form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

Attans! Jag tänkte skriva exakt detta. XD

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

MS kan dra dit pepparn växer, går Sony eller Nintendo med på detta, så är det nog dödsstöten för konsoler.
Konsol skulle då bara bli en generisk enhet.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

MS kan dra dit pepparn växer, går Sony eller Nintendo med på detta, så är det nog dödsstöten för konsoler.
Konsol skulle då bara bli en generisk enhet.

Sony kommer aldrig gå med på det.
Men vart växer pepparn? Har ingen aning faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Sony kommer aldrig gå med på det.
Men vart växer pepparn? Har ingen aning faktiskt.

Kollade upp det,

"Pepparväxten (Piper Nigrum) växer i tropiska klimat. Den kan bli upp till 20 meter lång i vilt tillstånd och bären, som utgör kryddan peppar, växer i täta klasar. Piper Nigrumväxten härstammar från Indien och har därifrån spridits, med människans hjälp, främst till Sydostasien."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Kollade upp det,

"Pepparväxten (Piper Nigrum) växer i tropiska klimat. Den kan bli upp till 20 meter lång i vilt tillstånd och bären, som utgör kryddan peppar, växer i täta klasar. Piper Nigrumväxten härstammar från Indien och har därifrån spridits, med människans hjälp, främst till Sydostasien."

Aha där ser man.. men aldrig att Microsoft flyttar till Indien eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vill ha en Lamborghini och en miljard kronor på banken.

Nä, jag vill ha en Porsche - annars får det va'!

Permalänk
Medlem

Men vad är det här för tramsiga inlägg? Jag utgår ifrån att ni går på mellanstadiet. Annars är det patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

MS kan dra dit pepparn växer, går Sony eller Nintendo med på detta, så är det nog dödsstöten för konsoler.
Konsol skulle då bara bli en generisk enhet.

hur menar du att det skulle innebära dödsttöt för konsoler? det innebär ju bara att du kan spela fler spel på mer än en enhet, om du äger fler.

t.ex mer incitament för en ms fanboy att skaffa en switch om han kan spela sina xbox spel på den, antingen då spel som har en switch release också, eller om den får agera streaming client.

så mer incitament att äga konsoler från fler märke.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Men vad är det här för tramsiga inlägg? Jag utgår ifrån att ni går på mellanstadiet. Annars är det patetiskt.

Det finns en Citera och Citera flera-knapp till nästa gång du vill klaga på något. Om du inte preciserar dig så blir du en "gubbe som skäller på molnen". Trevlig helg på dig, du verkar behöva det

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kan jag tro. Är ju "ingen" som köper xbox längre.

Permalänk
Avstängd

Vad vore då meningen med Xbox?

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

hur menar du att det skulle innebära dödsttöt för konsoler? det innebär ju bara att du kan spela fler spel på mer än en enhet, om du äger fler.

t.ex mer incitament för en ms fanboy att skaffa en switch om han kan spela sina xbox spel på den, antingen då spel som har en switch release också, eller om den får agera streaming client.

så mer incitament att äga konsoler från fler märke.

Det förlorar meningen att köpa en konsol, då samma spel finns på alla andra enheter.
Tror du på allvar att MS kommer vara lika billiga när alla spel finns på game pass?

Varför skulle man köpa en Switch om man redan kan spela alla spel på sin Xbox?

Streaming client = generisk enhet.

Sony & Nintendo kommer bara bli tomma ergonomiskal.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det förlorar meningen att köpa en konsol, då samma spel finns på alla andra enheter.
Tror du på allvar att MS kommer vara lika billiga när alla spel finns på game pass?

Varför skulle man köpa en Switch om man redan kan spela alla spel på sin Xbox?

Streaming client = generisk enhet.

Sony & Nintendo kommer bara bli tomma ergonomiskal.

förlorar ju abolut inte meningen... vad yrar du om? betyder ju bara att du har fler valmöjligeter.

spela på TV med grym grafik på ps5 eller series x, och handhållen på switchen när man campar eller whatever. med ett köpt istället för 3. som flera människor faktiskt gör idag. köper samma spel på flera konsoler. just för valmöjlighet av enhet för rätt tillfälle.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Vad vore då meningen med Xbox?

vär är meninge med xbox? redan nu? gamepass på (windows) PC. samma koncept bara förlängt till "konkurrerande" enheter.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+