Assassin's Creed Syndicate gratis till den 6 december

Permalänk
Melding Plague

Assassin's Creed Syndicate gratis till den 6 december

Fram till 6 december kan de som har missat det nionde spelet i Assassin's Creed-serien skaffa det utan att betala en krona.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar

Permalänk
Medlem

Helt ok spel. Det är inte så mycket skillnad på smygfokus nellan spelen däremot är spelmotorn som körts sedan Egyptenspelet helt bedrövligt kass jämfört med den gamla. Den nya motorn lämpar sig bäst till en walking simulator och allt annat än det är superosmidigt, vilket bottennapp. Dom blev av med loadingscreens på bekostnad av allt annat.

Permalänk
Medlem

Brasklappen är att du får upp en reklamruta när du lootar saker

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan man få in det på en PS5 också?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Jag kom aldrig längre i serien än till Unity som jag gillade, och Syndicate fick väl ännu bättre recensioner.

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem

Tack men nej tack

Permalänk
Medlem

Syndicate var riktigt jävla bra, en av pärlorna i serien tillsammans med Black Flag och Brotherhood.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Plockat det, tack!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fram till 6 december kan de som har missat det nionde spelet i Assassin's Creed-serien skaffa det utan att betala en krona.

Läs hela artikeln här

Alltid undrat när de ger bort spel, så är det alltid bara till PC och aldrig till konsol.
Någon som möjligtvis vet varför?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Alltid undrat när de ger bort spel, så är det alltid bara till PC och aldrig till konsol.
Någon som möjligtvis vet varför?

Konkurrens och licensavgifter. Varför skulle man ge bort ett spel på konsoll? På PC kan du locka folk till din plattform och få dem att köpa nästa spel. På konsoll finns det en enda plattform som tar ut avgifter och kontrollerar hela processen.

Av samma orsak kostar ju konsollspel också mer.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, taget! Ännu ett spel i samlingen av spel som jag aldrig kommer spela.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Prova den 4K HDR med raytracing mod packet till detta.
Förändra ditt liv..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det sista bra AC:t. De jäklarna försökte luras med Mirage, men det var bara AC: Origins igen.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Tack för tipset, taget! Ännu ett spel i samlingen av spel som jag aldrig kommer spela.

Varför tar du det då om du inte kommer spela?

Permalänk
Medlem

Hmmmm!

Ser att jag aktiverat 2-faktor inloggning och tydligen inte fått igång Authenticator på det av nån anledning. Kan alltså inte logga in och några recovery codes hittar jag inte heller (slarv). Tror detta var ett av mina första 2-factoruppsättningar så var väl lite ovan. Är ju inte direkt ofta inne på Ubisoft heller. Var väl år sen sist.

Går in på deras hjälpsida och får rådet att i inloggningsrutan där jag har problem med 2-factor välja "Manage", för att deaktivera 2-factor. Finns ju ingen sån knapp...
Fyller då i deras textruta för att få hjälp av supporten och klickar "Open Case". Får då svaret att för att skicka formuläret måste du vara inloggad! Ehhh! Moment 22!

Nån chat verkar inte vara igång, eller är väl överbokad nu med deras gratiskampanj. Men nåt höjdarbetyg för inloggningsproblem det får de inte av mig direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför tar du det då om du inte kommer spela?

Jag till och med betalar för spel som jag innerst inne vet att jag inte hinner spela, hoarder I guess

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem

Hur i fasiken plockar man det ? Måste man ladda ner spelet ? kan man inte bara "claima" det och ladda ner senare ? hittar ingen sån knapp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför tar du det då om du inte kommer spela?

För att man lever i illusionen att en dag, en UNDERBAR dag så kommer man att ha tid att spela det - kommer att bli helt fantastiskt!

Jag har själv cirkus 600 ospelade spel på steam, de flesta från humble-bundle som jag brukade köpa och la så stor andel som möjligt på välgörenhet.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knusen:

Hur i fasiken plockar man det ? Måste man ladda ner spelet ? kan man inte bara "claima" det och ladda ner senare ? hittar ingen sån knapp ?

Blir claimat direkt när man klickar spela... Sen behöver du inte klicka vidare!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Nu ska jag va tråkig men inte ens värt det gratis när man måste köra via uplay.

Permalänk

1) Hur claimar man spelet? Jag har inte installerat loadern och tänker inte göra det heller.
2) Hur ser man om man lyckats claima spelet? Jag försöker hitta mitt bibliotek i webläsaren, men kan inte hitta mina spel någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baselica:

Det sista bra AC:t. De jäklarna försökte luras med Mirage, men det var bara AC: Origins igen.

Origins var däremot grymt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför tar du det då om du inte kommer spela?

Ja alltså jag skulle vilja spela alla spel jag har, men det är inte så ofta längre jag har tid/ork/lust. Men en vacker dag så kanske...

Dessutom, varför skulle jag INTE ta det när det är gratis?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Blir claimat direkt när man klickar spela... Sen behöver du inte klicka vidare!

Nej, jag har klickat på det (och inte laddat ner spelet) finns inte i mitt bibliotek.
Jag vill inte ladda ner ubisoftsprogram nu, man måste väll kunna köpa program utan att ladda ner appen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mammabrada:

1) Hur claimar man spelet? Jag har inte installerat loadern och tänker inte göra det heller.
2) Hur ser man om man lyckats claima spelet? Jag försöker hitta mitt bibliotek i webläsaren, men kan inte hitta mina spel någonstans.

Precis, jag undrar detsamma, snacka om oanvändarvänlig sida.

Permalänk
Medlem

ITS A CONSOLE GAME, CONSOLE GAME, CONSOLE GAME.
-Worthabuy

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knusen:

Nej, jag har klickat på det (och inte laddat ner spelet) finns inte i mitt bibliotek.
Jag vill inte ladda ner ubisoftsprogram nu, man måste väll kunna köpa program utan att ladda ner appen ?

Jag tror inte man ser biblioteket via sidan... Jag såg det bara i Appen... Så claimen fungerar nog men ni ser det inte förräns appen. Varför inte ladda ner appen? Den måste ni ju ändå ha för att spela sedan?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Origins var däremot grymt.

Asså, det var ju... ok när det kom, men jag gillade ändå ac2 till syndicate mycket mer. Men de har gjort 3 till Origins efteråt. Det börjar bli lite gammalt. I och för sig spelade jag om origins häromsistens, och det var ganska långtråkigt andra gången. Unity och Syndicate var _bättre_ andra gången (mest pga. att man nu kan spela i >60 fps i 4k).

Visa signatur

Stationär.

Permalänk

Kan man testa spelet gratis tills den 6/12 eller laddar man ner det innan så har man det for life?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS