Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vissa erbjuds 6 månader (orelaterat till 512GB Q3-dealen) Quest+ inuti appen nu. Menu > Meta Quest+.

Personligen står det bara 1 månad, men många andra har erbjudits 6 månader.

Jag fick 6 månader, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Q3

Funderar på q3 till min sju åriga son. Finns det bra med barnspel ? Någon bra bf deal någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Funderar på q3 till min sju åriga son. Finns det bra med barnspel ? Någon bra bf deal någonstans?

Jag hade av flera skäl väntat några år (typ: Meta själva har en åldersgräns på 10 år, skärmtid är dåligt för en knatte, headseten är rätt stora och tunga, barn i multiplayerspel kan vara riktigt odrägliga/elaka etc.). Lite annan grej om du vill ha en egen och låta honom testa lite ibland.

Men ja, det finns väl en uppsättning spel som kan klassas som rätt barnvänliga. Typ Angry Birds, Curious Tale of the Stolen Pets, Lego, Beat Saber, Walkabout, Roblox etc.

Enda BF-rean är på föregångaren Quest 2, 3790kr med en Elite Strap till. Har inte sett något för Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag hade av flera skäl väntat några år (typ: Meta själva har en åldersgräns på 10 år, skärmtid är dåligt för en knatte, headseten är rätt stora och tunga, barn i multiplayerspel kan vara riktigt odrägliga/elaka etc.). Lite annan grej om du vill ha en egen och låta honom testa lite ibland.

Men ja, det finns väl en uppsättning spel som kan klassas som rätt barnvänliga. Typ Angry Birds, Curious Tale of the Stolen Pets, Lego, Beat Saber, Walkabout, Roblox etc.

Enda BF-rean är på föregångaren Quest 2, 3790kr med en Elite Strap till. Har inte sett något för Quest 3.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Läst att Meta dragit in försäljningen av Elite Battery strap, stämmer i så fall överens med att den inte går att köpa från deras affär. Kan vara bra att ligga lågt med att köpa den från andra källor tills det är utrett.

Skrivet av Lonian:

Hmm, undrar om man kan få tillbaka pengarna eller liknande. Köpte iofs på elgiganten.

Jag har i alla fall stängt av automatiska uppdateringar, stängt av att quest 3 ska vakna av sensorn.
Sen varje gång jag stänger av så drar jag ur kabeln till Elite batteriet så då håller laddningen.

Nu har jag senast laddat quest 3 var för sig (2 timmar) och elite batteri för sig (70%) antar att det är en spärr på 70 ish när den är själv. Men då slipper det tanka i 8 timmar. Sen när jag lirar verkar den tömma elite batteriet först.

Meta Pauses Quest 3 Elite Battery Strap Sales Amid Widespread Charging Fault

Citat:

Meta says it’s now manufacturing new battery straps that fixes the defect, and that replacements are being handled on a case-by-case basis.

https://www.roadtovr.com/quest-3-elite-battery-strap-pause/

Permalänk
Medlem

Tänkte bara bidra med lite kort återkoppling av min beställning av synfels korrigerande linser från honsvr.

Linserna fungerar bra och kom med ett hardcase + putsduk. För tidigt att uttala mig om kvaliteten kring plasten.
Leverans tog 14 dagar från beställning, spårbar försändelse (kina).
Inga extra kostnader längs vägen.

Riktigt skönt att slippa köra med glasögon, kan verkligen rekommendera att investera i linser till headsetet om man behöver.

edit:
Det är alltså dom här: https://honsvr.com/product/custom-meta-quest-3-prescription-l...
finns även med magnetfästen: https://honsvr.com/product/custom-meta-quest-3-magnetic-presc...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tänkte bara bidra med lite kort återkoppling av min beställning av synfels korrigerande linser från honsvr.

Linserna fungerar bra och kom med ett hardcase + putsduk. För tidigt att uttala mig om kvaliteten kring plasten.
Leverans tog 14 dagar från beställning, spårbar försändelse.
Inga extra kostnader längs vägen.

Riktigt skönt att slippa köra med glasögon, kan verkligen rekommendera att investera i linser till headsetet om man behöver.

Någon påverkan på FOV? Kanske ingen skillnad mot glasögon visserligen, men man borde väl komma en längre bit ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon påverkan på FOV? Kanske ingen skillnad mot glasögon visserligen, men man borde väl komma en längre bit ifrån.

Ja, jämfört med att köra med glasögon så är den något bättre med linserna. Med glasögon hade jag distansen på max, steg 4. Med linserna går det att ha den på lägsta läget, steg 1. Beroende på hur headsetet sitter så kan jag känna att kanten touchar mina ögonbryn i det läget så jag har satt mina på steg 2.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon påverkan på FOV? Kanske ingen skillnad mot glasögon visserligen, men man borde väl komma en längre bit ifrån.

Jag har beställt från VR Rock men inte fått ännu men jag såg en video som nämnde att körde man med VR Rock linser på magnethållare så fick man ställa face interfacet ett steg bakåt om man hade det på närmaste. det är 4 steg att välja på för att få plats med glasögon.
Jag har beställt sådana som man snäpper fast direkt utan magnethållare då kanske man kan ha på närmaste, jag vet inte.
Jag har linser från HonsVR på PSVR2 och det kan jag inte påstår minskar fov nått, dremot ökade det sweetspot på det headsetet avsevärt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Ja, jämfört med att köra med glasögon så är den bättre med linserna. Med glasögon körde jag med distansen på max, steg 4. Med linserna går det att köra med distansen på lägsta läget, steg 1. Beroende på hur headsetet sitter så kan jag känna att kanten touchar mina ögonbryn så jag har satt mina på steg 2.

har du med magnethållare eller utan?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

har du med magnethållare eller utan?

Jag har vanliga, utan magnethållare.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Kiwis battery strap släppt: https://www.kiwidesign.com/products/battery-head-strap-for-qu...

Specifikt om batteriet:

Citat:

High-quality battery - To ensure the highest quality, we have selected the industrial-grade high energy density Amprius battery for the Quest 3 head strap with battery. The built-in 6400mAh battery can provide 2-4 hours (depending on loads) extra battery life.

Med beräknade påslag verkar den landa på cirka 750kr totalt.

Permalänk
Medlem

Open design mod för någon med 3D-skrivare (eller köpa från Etsy): https://www.thingiverse.com/thing:6277086

Liknande:

Och en variant med stock strap:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Funderar på q3 till min sju åriga son. Finns det bra med barnspel ? Någon bra bf deal någonstans?

Min 5-åring, som spelat vr sedan 4-års åldern, gillar googles ritprogram brush någonting, job simulator och the lab. Allt via pc vr/steam. Ritprogrammet och job simulator kanske finns till quest också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tänkte bara bidra med lite kort återkoppling av min beställning av synfels korrigerande linser från honsvr.

Linserna fungerar bra och kom med ett hardcase + putsduk. För tidigt att uttala mig om kvaliteten kring plasten.
Leverans tog 14 dagar från beställning, spårbar försändelse (kina).
Inga extra kostnader längs vägen.

Riktigt skönt att slippa köra med glasögon, kan verkligen rekommendera att investera i linser till headsetet om man behöver.

edit:
Det är alltså dom här: https://honsvr.com/product/custom-meta-quest-3-prescription-l...
finns även med magnetfästen: https://honsvr.com/product/custom-meta-quest-3-magnetic-presc...

Har inte köpt inserts för quest 3 än men en del verkar ha problem med att honsvr plastframes runt glasen går i bitar.
Klarar mig rätt bra utan har typ 1.0 i styrka så det är rätt okay ändå. För Varjon spenderades det dock tror mig få bättre utväxling med dess upplösning

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har inte köpt inserts för quest 3 än men en del verkar ha problem med att honsvr plastframes runt glasen går i bitar.
Klarar mig rätt bra utan har typ 1.0 i styrka så det är rätt okay ändå. För Varjon spenderades det dock tror mig få bättre utväxling med dess upplösning

Det var samma rapporter på.deras PSVR2 linser när jag beställde. Men mina har då hållit ihop.
Gör dom samma misstag med Quest 3?

Själv har jag beställt linser till Q3 från VR Rock, får dom kanske slutet på nästa vecka.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har inte köpt inserts för quest 3 än men en del verkar ha problem med att honsvr plastframes runt glasen går i bitar.
Klarar mig rätt bra utan har typ 1.0 i styrka så det är rätt okay ändå. För Varjon spenderades det dock tror mig få bättre utväxling med dess upplösning

Intressant har du någon länk, det är inte rapporterna från zenni du tänker på? Jag googlade lite kring det där innan jag köpte men hittade bara gamla rapporter för psvr2 (som enligt dom själva ska berott på en dålig batch). Hoppas dom här håller, återkommer om jag drabbas av sprickor!

Sen absolut, om man om man inte tycker det gör någon större skillnad med glasögon så blir nog inte mycket bättre med inserts. Jag har inte så grovt styrke fel men desvärre astigmatism som ställer till så för mig blir stor skillnad

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen fått hem och testat Quest 3an med BoboVR M3 strap. För mig känns den som en klockren uppgradering. Använde det ett par timmar idag utan facial interface och var riktigt nöjd med upplevelsen. Att ha VR utan något som vilar på ansiktet var ett stort lyft.

Jag hade inga problem med att Questen ladda ur sig när jag körde den med B2 batterierna till strappen.. har två och drog slut på ett och 3/4 av den andra, fortfarande 98% batteri i Questen. Körde iofs bara stand alone och casta till en TV, kanske PCVR drar mer juice?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Intressant har du någon länk, det är inte rapporterna från zenni du tänker på? Jag googlade lite kring det där innan jag köpte men hittade bara gamla rapporter för psvr2 (som enligt dom själva ska berott på en dålig batch). Hoppas dom här håller, återkommer om jag drabbas av sprickor!

Sen absolut, om man om man inte tycker det gör någon större skillnad med glasögon så blir nog inte mycket bättre med inserts. Jag har inte så grovt styrke fel men desvärre astigmatism som ställer till så för mig blir stor skillnad

Hittade två tre forumiter bara när jag lurka runt. Ingen empirisk undersökning direkt

§9 raderat. // MOD
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

thrill of the fight och swarm gratisspel på quest+

Thrill of the fight har jag testat förut men märker direkt att jag blivit äldre. Axlarna mår inte bra av detta
Swarm saknat nätsvingande i vr sen windlands. Får ut betydligt mer av detta än pistol whip och dylika alster även om jag inte har riktig kontroll på svingandet ännu. Men det gör bara kaoset bättre. Kan nog ses som högintensivt men jag blir inte illamående alls

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Har nu äntligen fått hem och testat Quest 3an med BoboVR M3 strap. För mig känns den som en klockren uppgradering. Använde det ett par timmar idag utan facial interface och var riktigt nöjd med upplevelsen. Att ha VR utan något som vilar på ansiktet var ett stort lyft.

Jag hade inga problem med att Questen ladda ur sig när jag körde den med B2 batterierna till strappen.. har två och drog slut på ett och 3/4 av den andra, fortfarande 98% batteri i Questen. Körde iofs bara stand alone och casta till en TV, kanske PCVR drar mer juice?

Kör du MR drar det mer ström.

Kört Assassins Creed jäkligt fint i vr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Trillade dit och beställde en 128GB efter närmast sjuklig beslutsångest 🙈.

Får se om man plågas av binocular overlap (har lägsta IPD:n), mura, döda pixlar och annat eller om det är lugnt. Hoppas den blir ett lyft för filmkoll, men Praydogs kommande VR-injektor lär öka tillämpningarna för spel rätt kraftigt om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Trillade dit och beställde en 128GB efter närmast sjuklig beslutsångest 🙈.

Får se om man plågas av binocular overlap (har lägsta IPD:n), mura, döda pixlar och annat eller om det är lugnt. Hoppas den blir ett lyft för filmkoll, men Praydogs kommande VR-injektor lär öka tillämpningarna för spel rätt kraftigt om inte annat.

Vad syftar vr injektor till. Ät deg typ vorpx?

Quest 3 fungerar bra för film men jag skulle önska bara det gick att kalibrera om färgerna så de blir mer neutrala

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad syftar vr injektor till. Ät deg typ vorpx?

Quest 3 fungerar bra för film men jag skulle önska bara det gick att kalibrera om färgerna så de blir mer neutrala

Inget gunface i stil med VorpX utan den lägger till stöd för 6DoF med kontroller för Unreal Engine-spel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad syftar vr injektor till. Ät deg typ vorpx?

Quest 3 fungerar bra för film men jag skulle önska bara det gick att kalibrera om färgerna så de blir mer neutrala

Kalibrera färgerna ska förresten gå att göra i Skybox VR, men har aldrig testat.

Permalänk
Medlem

Video en som jämför nya Steam Link med Virtual desktop och AirLink

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tog sin tid, men Beat Saber får stöd för 120Hz på Quest 3 i senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kalibrera färgerna ska förresten gå att göra i Skybox VR, men har aldrig testat.

Jag var och försökte fundera ut hur fasen jag skulle kunna få lone echo 2 att lira. Jag vill använda virtual desktop helst så jag kan köra antingen quest 3 eller varjo aero men lyckas inte klura ut hur de ska fungera? Hittar inget oculus alternativ för VD. Då såg jag att jag hade nattläge aktiverat så det förklarar de överdrivet varma färgerna till 100 %. Får se vad det gillas stock men det finns en slider där du kan reglera hur mycket extra gult du vill ha.

air link fick jag till synes att fungera men fick otroligt dålig bild som default så jag gav upp redan vid huvudmenyn var uppenbart något var galet fel. Vet inte om link kabel hjälper och känns drygt då lone echo 2 är det absolut sista jag kommer lira på den här plattformen. I värsta fall får man damma av Rift S men känns ju onödigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Förflyttade mig till vardagsrummet. Såg virtual desktop hade en länk till lone echo II. Starta den allt såg rätt ut men sen var man typ fast i cyberrymden. Gick till datorn där är det något med left touch controller den tycker inte fungerar. hardware error. Fungerar dock fint...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Virtual desktop listar både steamvr och oculus spel under games tabben.
Vet inte om det är att du kör 2st headsets på datorn men det låter som det är mycket strul för dig när man läser olika inlägg.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc