Permalänk

Dator till grabben

Hej.

Jag söker en speldator till grabben i prisklass upp till 7000. Inget behov av kringutrustning då han får ärva sin farsas gamla saker tillsvidare. Känns svårt att få något vettigt för den pengen när det kommer till nyköp och lätt att bli bort lurad på Facebook då jag själv inte hållit på med datorer på väldig länge.

Bor i Tidaholm så i hyfsat närområde är uppskattat om det inte kan skickas.

Tack på förhand.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Officiell jultomte

Du har en okej rigg längre ner i marknaden här med 5600X och 1080Ti. Om grabben spelar Fortnite så borde han klara sig bra men det framgår inte vilka spel det gäller så svårt att ge vettiga tips.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Har en AMD Ryzen 2700X, 32GB Ram och ett Saphire 6700XT. Finns i Skövde om det är intressant.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Jag har delar till datorn som säljs
om du är intresserad skicka meddelande:)

Permalänk
Medlem

Om du har svårt att bestämma dig för vad som är bäst för det grabben ska använda det till så skriv gärna vad det är för skärm som används upplösning hz vilka spel osv. Så kan jag eller säkert nån annan vänlig själ här vägleda dit i rätt riktning.

Mvh

Permalänk

Skärmen är 1080 och 144hz. Spelen som är aktuella just nu är Call of Duty och Fortnite. Vill ju att den ska vara hyfsat framtidssäker för kommande spel.

Permalänk
Medlem

för din budget sweet spot skulle nog vara 32gb ram, amd5600 eller bättre, intel 12400 eller bättre.
Nvidia 2080TI eller bättre 3060TI eller bättre
6700xt eller bättre amd.

Säger inte att detta kmr vara lätt att hitta i din budget men fullt möjligt.