www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Permalänk

www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Scandinavian Open 2003 är en Unreal Tournament 2003 - liga som precis håller på att startas, grund-koden är så gott som klar och det vi är ute efter är en hjälpkodare till kaffesump(mig) som i övrigt sköter php-kodandet. Det finns ett stort behov av utökande av diverse funktioner och det är just där vi behöver hjälp.

Vi söker även en filmmakare och diverse sup's (supervisors) för framtida utökning. Detta görs gratis och kunskapera behöver inte vara överväldiga, dock är det bra om man har pysslat med MySQL-databas innan då vi använder denna.

Vid intresse eller frågor;
- Svara i tråden
- Maila mig på kaffesump@viruz.no / calluz@hehe.com (andra frågor hänvisas till info@scandinavianopen.net
- Kontakta mig via ICQ UIN: 131914254
- Kontakta mig via MSN på mailen: calluz@msn.com
- Skicka ett privat msg via detta forum
- Kontakta mig via mIRC på våran officiella kanal #scanopen.ut2003

//MvH kaffesump, kodare och sup i Scandinavianopen.

Visa signatur

kaffesump

Permalänk
Medlem

Vad är det för grejer som ska kodas?

Permalänk
Medlem

Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaffesump
- Kontakta mig via mIRC på våran officiella kanal #scanopen.ut2003

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Då vet vi att du kan citera också. Tack.

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Står då även

Vid intresse eller frågor;
- Svara i tråden

Permalänk

Malm: Lite allt möjligt, små simpla funktioner som egentligen inte tar ngn nämnvärd tid, men "många bäckar små, blir till slut en stor flod" lyder ju ordspråket och det är lite för mycket för enbart mig.

Visa signatur

kaffesump

Permalänk
Medlem

Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaffesump
- Kontakta mig via mIRC på våran officiella kanal #scanopen.ut2003

Så om jag har någon annan IRC klient får jag inte kontakta dig då? Fan, jag som var så intreserad =/

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Så om jag har någon annan IRC klient får jag inte kontakta dig då? Fan, jag som var så intreserad =/

Sweclockers' forum in a nutshell.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Sweclockers' forum in a nutshell.

Sant, men det är ändå otroligt att folk inte har lärt sig än. Skilladen på irc och mirc alltså. Och andera sidan är det lite overkill att klaga på felaktigt språkbruk. Och så vidare och så vidare.

Nu tog jag upp två sidor av det hela, så låt inte detta sluta i ett flamewar...

Visa signatur

Björn

Permalänk
Medlem

Äh, det är därför alla vi ordmärkarbögar trivs så bra här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Så om jag har någon annan IRC klient får jag inte kontakta dig då? Fan, jag som var så intreserad =/

Det kan ju lika gärna vara tvärt om, dvs att kaffesump använder mIRC (Och det gör han faktiskt)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Det kan ju lika gärna vara tvärt om, dvs att kaffesump använder mIRC (Och det gör han faktiskt)

Om om han använder mIRC och jag Xchat, hur ska jag kunna kontakta honom VIA mIRC?

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

En sak bara, han nämner inte vilket nätverk så det kan bli svårt att kontakta honom endå

Permalänk
Medlem

Säger man "kontakta mig via mIRC" är det nästan underförstått att det är DALnet som gäller.

Permalänk
Medlem

Underförstått Quakenet i spelsammanhang (som detta). DALnet i fjortis-sammanhang

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Om om han använder mIRC och jag Xchat, hur ska jag kunna kontakta honom VIA mIRC?

Ja, kontakten kommer o gå via mIRC? Den går ju via xchat -> "internet" -> mIRC. Alltså inte enbart, men delvis via mIRC. Aja, är väl inte världens viktigaste fråga direkt..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Sweclockers' forum in a nutshell.

Snarare alla "nördforum" (dvs folk som kan en del om datorer) in a nutshell.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Underförstått Quakenet i spelsammanhang (som detta). DALnet i fjortis-sammanhang

Varför inte gamesnet? Ja menar Quaknet låter ju mest som om det e till för quake...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Ja, kontakten kommer o gå via mIRC? Den går ju via xchat -> "internet" -> mIRC. Alltså inte enbart, men delvis via mIRC. Aja, är väl inte världens viktigaste fråga direkt..

Njae, Om jag ringer hej till dig från min mobil, går samtalet VIA mobiltelefon då? Nej men via telefonnätet.
Sen är det ju helt fel att säga "kontakta mig via mIRC" efter som progremmet mIRC är helt värdelöst utan närverket IRC.
Fast som sagt, inte värdens viktigaste grejj kanske...

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: www.scandinavianopen.net söker PHP-kodare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Njae, Om jag ringer hej till dig från min mobil, går samtalet VIA mobiltelefon då? Nej men via telefonnätet.
Sen är det ju helt fel att säga "kontakta mig via mIRC" efter som progremmet mIRC är helt värdelöst utan närverket IRC.
Fast som sagt, inte värdens viktigaste grejj kanske...

Okej, så istället för att säga t.ex. ring mig på mobilen så ska man säga vad? Kontakta mig genom telefonnätet? Och så får man inte säga om personen ska ringa hem eller till mobilen?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Nej, men det är det lilla ordet via som ställer till med problem. "Ring mig på mobilen" är inte samma sak som "Ring mig via mobilen", däremot så ringer man via telefonnätet.

Permalänk
Medlem

Jo, men han tycker ju det är fel eftersom mIRC är värdelöst utan IRC, precis som mobiltelefoner är inte mycket att ha utan ett telefonnät.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Någon mer som tycker att denna tråden blev Off Topic efter första svaret?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

*räcker upp handen*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Någon mer som tycker att denna tråden blev Off Topic efter första svaret?

Stämmer bra det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jo, men han tycker ju det är fel eftersom mIRC är värdelöst utan IRC, precis som mobiltelefoner är inte mycket att ha utan ett telefonnät.

Har det någon relevans med om det är korrekt att skriva "via mIRC" eller inte?

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppe
Har det någon relevans med om det är korrekt att skriva "via mIRC" eller inte?

Göwd: "Sen är det ju helt fel att säga "kontakta mig via mIRC" efter som (ska vara ett ord btw) progremmet mIRC är helt värdelöst utan närverket IRC."

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Göwd: "Sen är det ju helt fel att säga "kontakta mig via mIRC" efter som (ska vara ett ord btw) progremmet mIRC är helt värdelöst utan närverket IRC."

Ja?
Han skrev också att "via mobilen" är fel, precis som "via mIRC"...
Sen att du börjar pladdra om mobil och fast telefon är lite konstigt, då det inte har någon motsvarighet vad gäller IRC.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Men han säger ju att anledningen till att det är fel är inte pga ordet via, utan eftersom mIRC är värdelöst utan IRC..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Jag kanske skulle kunna vara med och skriva lite små saker.

icq#: 70924180

Visa signatur

Självklart!

Permalänk

Tack för alla härliga svar om mIRC/IRC, jag menar, spelar jäääätte-stor roll om jag skriver mIRC eller IRC? Man förstår ju ändå vad det handlar om. Däremot så måste jag medge att det var en miss att inte skriva nätverk vilket självklart är quakenet.org (vilket man kanske kan lista ut eftersom det handlar om spel i Europa (gamesnet är störst på andra sidan Atlanten om jag inte missminner mig)).

Alltså, nätverk på IRC är quakenet.org

Visa signatur

kaffesump