Permalänk
Medlem

Bias light för LED-TV

Tjena,

Jag är på jakt efter dimbar bias light för en vägghängd 65” TV. Har en mörkgrön vägg och vill ha enkelt—men ”korrekt” (6500K?)—vitt ljus. Bra klister/tejp är ett måste. Kan tänka mig att betala ca 500:-. Kan någon peka mig i rätt riktning för hur jag bäst uppnår detta?

Tack på förhand!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Kan @laxpudding kanske ge några tips?

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack! Just den var varmvit, men såg att de även hade ett kallare alternativ. Vet du om denna är dimbar?

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Det blidde denna:

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Nedis-Wi-Fi-Smart-LED-Strip...

Återstår att se om prislappen återspeglar kvalitén...

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Bildexpert 📺

Ingen ledtråd om produkt tyvärr. Men berätta gärna hur det går.

Permalänk
Medlem

Blev rätt bra tror jag!

Edit: Ska bara lyckas ställa in rätt ljusstyrka.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Blev rätt bra tror jag!

https://i.postimg.cc/QtPgw404/425144-FE-E683-4-D30-8-D98-BDA24-BE33-D78.jpg

Edit: Ska bara lyckas ställa in rätt ljusstyrka.

Såhär ett år senare. Är du fortfarande nöjd? Sitter och kollar vad jag ska köpa 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainy:

Såhär ett år senare. Är du fortfarande nöjd? Sitter och kollar vad jag ska köpa 😄

Jodå, funkar över förväntan skulle jag säga! Fick det inte riktigt att se snyggt ut från sidan, men listen sitter stabilt fortfarande.
Som biasljus så gör den dock precis vad den ska.
Har testat att växla mellan tänd och släkt list i mörkt rum, och skillnaden i hur bilden upplevs är påtaglig! Tillhörande app är också smidig, och det är lätt att ställa in scheman för listen.

Det enda negativa är att jag upplever att halvan närmast kontakten numera lyser något varmare än den andra halvan. Det är dock fortfarande marginellt, och ännu inget som gjort att jag funderar på reklamation eller nyköp.

Visa signatur

Konsolgubbe