Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

finns det någon anledning till att undvika seagate, tänkte också bygga NAS.

Jag kör ju 4 stycken Exos X16 16TB sen 3 år tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

finns det någon anledning till att undvika seagate, tänkte också bygga NAS.

Har kört 5 stycken Ironwolf 8 TB sen 2017, snurrat större delen av tiden så har ganska bra erfarenhet av dem.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Löste problemet att jag hade digital purchase pekat mot Amazon i USA. Ändrade till Sverige och då gick det.

Går det att ändra tillbaka snabbt?
dvs byta till Sverige, köpa, ändra tillbaka till USA?

Har min Kindle och mitt bibliotek där mot USA och vill helst inte ändra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Går det att använda presentkortet och rabatten på 100 kr på samma order?
Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Går det att ändra tillbaka snabbt?
dvs byta till Sverige, köpa, ändra tillbaka till USA?

Har min Kindle och mitt bibliotek där mot USA och vill helst inte ändra det.

Har inte försökt att ändra tillbaka, så jag vet inte om det finns en cool-down på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Produkt: Microsoft 365 family 15 månader + Norton/Mcafee Antivirus
Länk: https://www.amazon.de/-/en/Microsoft-Multiple-Tablets-Downloa...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1639969
Pris: 700kr

Kostar 61 euro, ca 700kr. Halva priset per månad jämfört om man köper från microsoft eller återförsäljare. Testat och aktiverat nu på morgonen!

Jag får verkligen inte det här att fungera. Är inloggad med mitt amazonkonto (är det kanske problemet?) och kan se objektet i min kundkorg men när jag går till checkout får jag följande:

You cannot purchase this product as this region is currently not supported. Any bundle discounts associated with this product will not be applied in this purchase.

Står att det ska levereras till min adress i Sverige trots att jag valt att få e-post med koden.

All form av hjälp är mycket välkommen

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Är det här en bra soundbar?

Premium Q-series Soundbar HW-Q935C

Att köpa ev med SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV TQ75QN85C

Kommer från ca 6 år gammal receiver (onkyo tx-rz720) med 20 år gammalt 5.1 system (Atlantis systems, kostade 20000kr då)

Ja. Den är bra för att vara en soundbar.

Den är Rtings.com favorit i segmentet "Upper Mid-Range Soundbar":

OBS Q935c heter Q930c i USA (bla), och Q995c heter Q990c där.

"The Samsung HW-Q930C is a great alternative if you're looking for a premium soundbar at a more affordable price. Released in 2023, this 9.1.4 setup offers many of the same features as the Samsung HW-Q990C, including room correction and a graphic EQ to customize its sound. It has two discrete satellites and a dedicated subwoofer for a deep, extended low-bass. You enjoy a clear and detailed sound with all your favorite audio content right out of the box.

This soundbar also supports many common audio formats, like Dolby Atmos and Dolby Digital. With its two discrete satellites, it brings a wide and immersive sound right into the comfort of your living room, with plenty of rumble in the bass to bring those intense scenes to life. That said, compared to its more premium cousin, this soundbar comes with two fewer surround channels, so its sound is a touch less accurate. Also, it doesn't get quite as loud and brings more compression when you push it to max volume. You may still find that it's worth the value, though."

Denna länk kan vara bakom betalvägg:
https://www.rtings.com/soundbar/tools/compare/samsung-hw-q930...

Om den låter lika bra som dina Atlantis systems har jag ingen aning om dock.

Permalänk
Medlem

Amazon.com

Limited-time deal: Intel Core i5-12600KF Desktop Processor 10 (6P+4E) Cores up to 4.9 GHz Unlocked  LGA1700 600 Series Chipset 125W https://a.co/d/38MiBv3

Är detta slutpriset man får betala eller tillkommer dem något mer.
Efter det står "no import fees"

Vet det har varit uppe på tapeten förut, köp från USA.
Men glömt av vad som var sagt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Produkt: Samsung 98" Q80C QLED 4K
Länk: https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/q80c-98-inch-qled-4k-s...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11258068
Pris: 34 990 kr

Elgiganten, NetOnNet, Komplett och HiFI-klubben har även samma pris.

Notera att vissa av dessa har cashback via refunder på 35k så blir ju även 3-5% värt det 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Från den länken • Få en rabattkod på 100 kr för framtida kvalificerade beställningar från Amazon.se när du köper e-presentkort för minst 500 kr i en och samma beställning på Amazon.se senast den 31 december 2024, kl 00:00 (GMT +1)
så det är ju inte direkt någon brådska. Hinner ju utnyttja det nästa black friday, liksom

Stod att det inte kan kombineras med andra "promotions". Rädd för att köpa, då enda anledningen är om jag kan använda mig av den tillsammans med -100kr rabbat på kontot & Amazons Black Friday 100kr rabatt över 500kr. Har du/någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Amazon.com

Limited-time deal: Intel Core i5-12600KF Desktop Processor 10 (6P+4E) Cores up to 4.9 GHz Unlocked  LGA1700 600 Series Chipset 125W https://a.co/d/38MiBv3

<Uppladdad bildlänk>

Är detta slutpriset man får betala eller tillkommer dem något mer.
Efter det står "no import fees"

Vet det har varit uppe på tapeten förut, köp från USA.
Men glömt av vad som var sagt.

yes, you can see the "estimated tax to be collected" there. They will declare and pay the tax on your behalf.
Amazon always shows final price, you don't need to pay for tax and customs

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ser om man är "eligible" för vissa erbjudande hos operatörer? Funderar på hallon 9kr/mån pga resa till England 😊 annars får jag väl köra på vanligt pris

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Jsson:

Jag köpte ett par Steelseries Arctis Pro Wireless på någon form av rea för några år sedan.
Gick sedan sönder, fästet som går in i ena luren sprack.

Fick nya på garantin, men Steelseries hade dåligt med lager. Fick snällt vänta. Hux flux så hade nya modellen släppts och jag fick den på garantin istället.

Dubbla batterier, lång batteritid, bekväma, med ett okej ljud.

Ser inte mig själv välja några andra lurar än dessa om mina nuvarande går sönder. Men svårt att motivera till fullpriset 3.500 och uppåt.

Mina nuvarande Logitech G930 hade bra batteritid en gång i tiden men nu håller de som bäst i 5 timmar så dubbla batterier låter som väldigt smidigt att ha. Artic Nova finns för 2999:- på Elgiganten just nu som är iaf ett något bättre pris än ordinarie.

Skrivet av benjazvard:

Kör hårt, hoppas du hittar det du letar efter en notering jag kom på nu i efterhand är att ljudbilden kan förändras något om man byter öronkudde då storlek, djup etc skiljer original mot tex wicked cusions. Finns en informativ video som går in i detalj på just Arctic Nova där man tunar eq'n så det låter riktigt bra! https://youtu.be/TjucHIrWMDU?si=TN17S831-iM1eVjl

Tack för videon, den är mycket informativ. Sparade länken till både Amazon och youtube for att ha senare om/när jag kommer på att jag vill/behöver byta kuddar på lurarna.

Skrivet av osmojao:

Också väldigt nöjd med dessa, köpte 2019 för 1900.
Knäckte fästet när jag skottade snö med dem på... Fixade själv med buntbandslösning som inte ens syns.

Letar nya då batterierna är rätt slutkörda och blåtanden gett upp. Kikar då på nova pro som finns för 2990 på El gigante.

Kollar också på dessa Nova Pro just nu på Elgiganten. Känns som ett allt mer intressant val.

Skrivet av Xaio:

Kan inte leva utan hörlurar med utbytbara batterier, haft mina Arctis Pro wireless sen 2018, helt felfria bytt muffarna och batterierna en gång tycker. Linux? Ingen aning. Jo finns ett program, Steelseries GG osäker på om man behöver det, vågar inte yttra mig om det faktiskt. Fick mina för 1690 på BF.

Till vad jag förstår så är Steelseries GG till för i detta fallet mest för att kunna använda "Sonar" funktionen som verkar mest vara för de som kör mycket FPS spel och så mycket sådana spel kör jag inte så det gör inte mig något om jag missar den funktionen. Och iom att DAC'en har en inbyg EQ så kan man styra mycket från den.

Skrivet av knewt:

Såg först nu att du undrade om Linux, jag kör Linux Mint just nu och upplever inga problem med mina.

Lysande, jag har en tendens att vara lite skeptiskt mot bla Reddit dåå det är väldigt lätt att det negative är det som kommer fram så det glädjer mig mycket att en Swec'are som kör Linux med samma lurar inte upplever några problem

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Är det någon hake med erbjudandet på Amazon och 7900XT?
Verkar ju vara en orimligt bra deal för 8700kr. Många 7800XT säljs ju för runt 7500kr.
Finns det något argument för att köpa ngt annat?

Amazon 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Jag får verkligen inte det här att fungera. Är inloggad med mitt amazonkonto (är det kanske problemet?) och kan se objektet i min kundkorg men när jag går till checkout får jag följande:

You cannot purchase this product as this region is currently not supported. Any bundle discounts associated with this product will not be applied in this purchase.

Står att det ska levereras till min adress i Sverige trots att jag valt att få e-post med koden.

All form av hjälp är mycket välkommen

Jag skrev det ovan för några timmar sen. Du måste ändra adressen som dina digital inköp ska hamna. Adressen måste vara i EU.

Permalänk

Produkt: Samsung 27'' Odyssey G7 VA QLED QHD (1000R) 240 Hz
Länk: https://www.inet.se/produkt/2222512/samsung-27-odyssey-g7-va-...
Kategori: Skärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107
Pris 3490 kr

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Har någon provat om Amazon’s 100 kr-rabatt vid köp av presentkort funkar på Black Friday-erbjudandena?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kanske missat något inlägg men har någon sett ett erbjudande på HD med minst 14GB för ett bra pris, som INTE är seagate?

Behöver till mitt NAS-bygge.

Kika här: #20265266

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Någon som hittat en billigare 1440p med >240hz än denna? Inet har visserligen G7an men det är VA och har inte samma responstid. Tycker både ord. pris och priset nu under Black Friday är galet billigt för denna, håller ni med?

https://www.pricerunner.se/pl/25-3206068489/Bildskaermar/Leno....

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Någon som hittat en billigare 1440p med >240hz än denna? Inet har visserligen G7an men det är VA och har inte samma responstid. Tycker både ord. pris och priset nu under Black Friday är galet billigt för denna, håller ni med?

https://www.pricerunner.se/pl/25-3206068489/Bildskaermar/Leno....

vad menar du inte har samma respons tid? G7 har riktigt bra respons tid så vart har du hittat siffror på det? är genuint intresserad på skillnaderna mellan dessa två

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB PULSE Är helt klart ett mycket bättre val.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Skrivet av freddiee:

vad menar du inte har samma respons tid? G7 har riktigt bra respons tid så vart har du hittat siffror på det? är genuint intresserad på skillnaderna mellan dessa två

Du har nog rätt faktiskt. Läste som hastigast.

Har köpt både G7an och den här Lenovon. Tänker nog avbryta ena köpet. Undra vilket jag avbryter. Finns inte mycket info på Lenovon - Den är så pass ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Du har nog rätt faktiskt. Läste som hastigast.

Har köpt både G7an och den här Lenovon. Tänker nog avbryta ena köpet. Undra vilket jag avbryter. Finns inte mycket info på Lenovon - Den är så pass ny.

Ja. Tyvärr vet jag inget om Lenovon men Samsung löste de problem VA monitors har med denna lineup, en bra all-around monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Rekommenderar varmt Seagate X18 16TB eller 18TB. Snabba, relativt bra ljudnivå och bra garantier.

Däremot inga jätteerbjudanden nu. Webhallen 200kr rabatt på båda modellerna verkar vara billigaste seriös svensk aktör. Så inget superfynd direkt...

https://www.webhallen.com/se/product/345124-Seagate-Exos-X18-...

Har så extremt dåliga erfarenheter av Seagatediskar. Samtliga jag ägt har dött alldeles för tidigt så vill helst undvika dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Är det diskar som rakt av går plocka ur och plugga in eller av den typ att man måste göra en adapter?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

finns det någon anledning till att undvika seagate, tänkte också bygga NAS.

Har haft ett gäng genom åren, alla har dött en alldeles för tidig död.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AxxT:

Vad fan pratar du om?
Har inte ändrat något, gå och lägg dig..

Det ursprungliga inlägget hade fått sin länk städad av oss, ditt inlägg som citerade länken uppdateras inte automatiskt utan innehöll den ursprungliga länken, så det förklarar varför det blev lite missförstånd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

När börjar dell´s black friday? Minns att dom brukar ha det varje år, sugen på en alienware skärm....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Är det någon hake med erbjudandet på Amazon och 7900XT?
Verkar ju vara en orimligt bra deal för 8700kr. Många 7800XT säljs ju för runt 7500kr.
Finns det något argument för att köpa ngt annat?

Amazon 7900XT

Någon som har testat köpa 7900xt för 8700kr?