Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur gjorde du då? Man får 100 kr per standard, var fick du den andra 100 lappen ifrån?

Hade fått erbjudande om 100 kr rabatt om jag handlade över 500 kr sin jag aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Det är en skillnad, men inte en enorm.

Finns en del bra videos på YT som jämför. Men när denna kostar 349kr så blir det nog nästintill omöjlig att slå i värde och prestanda för pengarna.

Typ så jag funderar på att köpa en fastän jag ej behöver...

Är 68 kronor rabatt verkligen så super? Måste vara en väldigt bra kylare. Men det är iofs lägsta pris någonsin och all rabatt är ju bra

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Svårt hitta billiga snurrdiskar som inte är Seagate, men Western Digital har schysst rea på recert-diskar. Dessa behöver inte varit använda/reparerade men är kontrollerade då de varit returnerade och säljs till ett reducerat pris med 1 Year Limited Warranty

https://www.westerndigital.com/en-se/products/recertified

Man får en 10% rabattkod när man registrerar sitt konto, men den går inte att kombinera med detta erbjudande tyvärr.

Köpte WD My Elements 16TB för 2719kr
Lägst nypris inom EU ca 3700kr inkl VAT @ Amazon.de

Det sitter i regel HGST helium-diskar i dessa (white label)

<Uppladdad bildlänk>

https://www.westerndigital.com/en-se/products/portable-drives...

Har du schuckat någon och kollat disken? Tänkte mest så det inte är en disk med USB-interface på själva disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Se om det går att avbryta köpet på hemsidan.

Gjorde det, dessutom prata jag med amazons kundsupport o dom sa att jag får pengarna tillbaka. Så det kan va bra att veta om någon annan gjort nitlotten..

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Amazon har nån drive nu, iaf för prime-medlemmar, där du får en hundring på ditt nästa köp över 400:- som jag tror man tekniskt sett ska claima i appen men som kanske går igenom ändå?

Screenshot från i onsdags: <Uppladdad bildlänk>

De har även om man köper 500:- amazon presentkort (om man inte köpt ett tidigare) så får man 100:- kod skickad till sig... Så man kan köpa presentkort - > vänta in kod - > inhandla det man skall ha

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har du schuckat någon och kollat disken? Tänkte mest så det inte är en disk med USB-interface på själva disken.

Jorå! 4st, satt WDC WD160EDGZ i alla när dom shuckades. En var DoA men fick ny utskickad direkt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

De har även om man köper 500:- amazon presentkort (om man inte köpt ett tidigare) så får man 100:- kod skickad till sig... Så man kan köpa presentkort - > vänta in kod - > inhandla det man skall ha

I villkoren står:
Rabattkoden får inte kombineras med något annat kampanjerbjudande.

Så vågar inte köpa presentkort för det jag hade köpt då är två saker som har nedsatt pris så antar de inte kvalificeras. Vet inte vad som räknas som kampanj men de matchar bara andra butikers erbjudanden i detta fall. Tänkte spara en hundring och köpa via Amazon men det verkar ej möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:

Fick ett mail från amazon som gav 100 kr rabatt på nästa köp, bara att klicka på länken.
Så när jag slänger in en 990 pro, så får jag 200kr i rabatt.
Qualifying offers:
100kr discount
Buy 500 spare 100

Tackar för denna informationen hitta mailet från Amazon och blev en beställning av Playstation 5 standard edition för 5290:- känns som det blir svårt och hitta något billigare nytt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

De har även om man köper 500:- amazon presentkort (om man inte köpt ett tidigare) så får man 100:- kod skickad till sig... Så man kan köpa presentkort - > vänta in kod - > inhandla det man skall ha

Ooh, det låter ju bra!

Skrivet av anon315148:

I villkoren står:
Rabattkoden får inte kombineras med något annat kampanjerbjudande.

Så vågar inte köpa presentkort för det jag hade köpt då är två saker som har nedsatt pris så antar de inte kvalificeras. Vet inte vad som räknas som kampanj men de matchar bara andra butikers erbjudanden i detta fall. Tänkte spara en hundring och köpa via Amazon men det verkar ej möjligt.

Eller kanske inte...

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en schysst skärm för runt 3-4000 på rea? Allmänt användande som inkluderar spel (ej esport) och digitalt tecknande med färger som rätt viktig fokus.

Har sett flera på det priset med speccarna jag söker efter (27", 1440p, 144Hz+, IPS) men osäker på vad som är ett bra val mellan dessa (Gigabyte, LG, Asus...)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Jag beställde ett psu idag med nedsatt pris på 899:-
Fick fortfarande 200:- avdrag i kassan så buggen verkar finnas kvar i någon grad. 699:- för ett 750w tuf psu är helt ok.

Den där dealen såg aldrig jag. Kan du länka?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är rätt tråd för att få tips. Min familj kikar efter 1-2 gamingstolar i textil under 2000:- styck som gärna kostat mera. Jag har t ex tittat på https://paracon.se/shop/paracon-brawler-gamingstol-140521p.ht...
Intressant märke i Danmark men är det ett bra märke? De verkar även sälja billig import med tveksam kvalitet.. De personer som ska använda stolarna väger garanterat under 100 kg. Kanske värt att säga. Hur är de gamingstolar som kostat över 3000:- och nu säljs för ca 1300:-? Är de ett dugg bättre då recensionerna varierar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Någon som känner till en schysst skärm för runt 3-4000 på rea? Allmänt användande som inkluderar spel (ej esport) och digitalt tecknande med färger som rätt viktig fokus.

Har sett flera på det priset med speccarna jag söker efter (27", 1440p, 144Hz+, IPS) men osäker på vad som är ett bra val mellan dessa (Gigabyte, LG, Asus...)

Följer denna!!

Permalänk

Beställde just 2 st ps5 dosor från amazon för 848 kr ..jävligt fin deal med rabatt på 200 kr.

Prime medlem här med!

Artiklar:

838,40 kr

Frakt och hantering:

0,00 kr

Summa före skatt:

838,40 kr

Beräknad skatt:

209,60 kr

Summa:

1 048,00 kr

Kampanj tillämpad:

-200,00 kr

Beställningssumma
848,00 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

De har även om man köper 500:- amazon presentkort (om man inte köpt ett tidigare) så får man 100:- kod skickad till sig... Så man kan köpa presentkort - > vänta in kod - > inhandla det man skall ha

Kan man.. köpa presentkort till sig själv? Jag menar, nångång gör man ju av med den där femhundringen på amazon ändå..

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jorå! 4st, satt WDC WD160EDGZ i alla när dom shuckades. En var DoA men fick ny utskickad direkt.

WDC WD160EDGZ verkar vara 7200 RPM drivar, iaf för 16TB modellen.
Jag har 8st 12TB vita , de är alla 5400 RPM:
https://smarthdd.com/database/WDC-WD160EDGZ-11B2DA0/85.00A85/

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Kan man.. köpa presentkort till sig själv? Jag menar, nångång gör man ju av med den där femhundringen på amazon ändå..

Jag antar det? Är väl som att köpa presentkort och så får man en kod...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Någon som känner till en schysst skärm för runt 3-4000 på rea? Allmänt användande som inkluderar spel (ej esport) och digitalt tecknande med färger som rätt viktig fokus.

Har sett flera på det priset med speccarna jag söker efter (27", 1440p, 144Hz+, IPS) men osäker på vad som är ett bra val mellan dessa (Gigabyte, LG, Asus...)

LG UltraGear 27GP850 kanske passar, verkar ha det du söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenswe:

Beställde just 2 st ps5 dosor från amazon för 848 kr ..jävligt fin deal med rabatt på 200 kr.

Prime medlem här med!

Artiklar:

838,40 kr

Frakt och hantering:

0,00 kr

Summa före skatt:

838,40 kr

Beräknad skatt:

209,60 kr

Summa:

1 048,00 kr

Kampanj tillämpad:

-200,00 kr

Beställningssumma
848,00 kr

Hur gjorde du för 200kr rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonben:

Hur gjorde du för 200kr rabatt?

some people were eligible for this promotion https://www.amazon.se/yourpromotions/640e3d50-cd52-4ab4-a6fe-... (100kr off next 400kr purchase). combined that with selected items that are eligible for 100kr off 500kr
however he/she could make 2 orders and have 300kr off (theoretically )

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Någon som känner till en schysst skärm för runt 3-4000 på rea? Allmänt användande som inkluderar spel (ej esport) och digitalt tecknande med färger som rätt viktig fokus.

Har sett flera på det priset med speccarna jag söker efter (27", 1440p, 144Hz+, IPS) men osäker på vad som är ett bra val mellan dessa (Gigabyte, LG, Asus...)

Samsung g7 hos inet. Min kom idag och är den enda VA panelen utan ghosting jag hört talats om

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

some people were eligible for this promotion https://www.amazon.se/yourpromotions/640e3d50-cd52-4ab4-a6fe-... (100kr off next 400kr purchase). combined that with selected items that are eligible for 100kr off 500kr
however he/she could make 2 orders and have 300kr off (theoretically )

No? You don't get 300kr off if you make two orders

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Sitter och spanar på ett grafikkort. 6950 på komplett är ju en bra deal. Men frågan är om det inte är bättre att lägga 2-300kr till för ett 7800xt? Prestandan är lite lägre, men skiljer inte så mycket i 1440p enligt Sweclockers prestandaindex. 7800xt har väl fler tekniker som borde ge mer prestanda om säg två år och gå om 6950? Förutom de andra fördelarna med svalare och effektivare gpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

No? You don't get 300kr off if you make two orders

in theory
- first order 100kr off 500kr + 100kr off 400kr
- second order 100kr off 500kr

it seems Amazon no longer offer 100kr off the PS5 dualsense. but even with 200kr off, it's a crazy price. Congrats

Permalänk
Skrivet av antonben:

Hur gjorde du för 200kr rabatt?

Var ett erbjudande i appen som jag klicka i så vart de i kassan :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://www.amazon.se/-/en/Crucial-Internal-Heatsink-Compatib...
cheap and fast enough
look for gen4 ssd + 6500MB/s read and you're good

Tack.
Är detta det bästa erbjudandet, ca 1288kr, just nu för en M2 till PS5?
Har även 100 kr rabatt på netonnet.

Kan man koppla vanlig extern hdd/ssd till ps5 för ps4 spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Sitter och spanar på ett grafikkort. 6950 på komplett är ju en bra deal. Men frågan är om det inte är bättre att lägga 2-300kr till för ett 7800xt? Prestandan är lite lägre, men skiljer inte så mycket i 1440p enligt Sweclockers prestandaindex. 7800xt har väl fler tekniker som borde ge mer prestanda om säg två år och gå om 6950? Förutom de andra fördelarna med svalare och effektivare gpu?

Jag hade nog också gått på ett 7800xt.

Permalänk
Medlem

[quote postid="20265610" userid="111883" name="napahlm"]
Sitter och spanar på ett grafikkort. 6950 på komplett är ju en bra deal. Men frågan är om det inte är bättre att lägga 2-300kr till för ett 7800xt? Prestandan är lite lägre, men skiljer inte så mycket i 1440p enligt Sweclockers prestandaindex. 7800xt har väl fler tekniker som borde ge mer prestanda om säg två år och gå om 6950? Förutom de andra fördelarna med svalare och effektivare gpu?

Kolla lite på reviews eller versus diskussioner. 6950 är sin series toppklass. 7800 verkar ganska gimpad. Visst är det skillnad på 5 och 7 mm. Men tror inte 7800 är ett så mycket bättre köp.

Kanske om 2 år, men om två år finns det ju nya drivrutiner till bägge korten. Tror/hoppas dom behandlar sin high end card 6950 bättre än 7800. Testa o skriv 6950 xt vs 7800 xt i Google så får du lite statistik.

Chiplet designen på 7800 är dessutom lite ojämn.
Typ såhär --------_______---------Enligt nexus gamer, så dom har fyllt ut områden i gpuns cpu med kyltejp o kyl pasta.

Kram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Sitter och spanar på ett grafikkort. 6950 på komplett är ju en bra deal. Men frågan är om det inte är bättre att lägga 2-300kr till för ett 7800xt? Prestandan är lite lägre, men skiljer inte så mycket i 1440p enligt Sweclockers prestandaindex. 7800xt har väl fler tekniker som borde ge mer prestanda om säg två år och gå om 6950? Förutom de andra fördelarna med svalare och effektivare gpu?

Jag skaffade mig 7900XT för 8990:- på Komplett stream. Så det var oslagbart.
Men skulle jag behöva välja mellan de kort du nämnder så skulle jag valt 6950XT om du kör 1080/1440 upplösning.

Kör du 4K skulle jag nog satsat på 4070Ti/7900XT.

Själv kör jag 3440x1440. Är sjuk nöjd med kort, speciellt vad jag gav för det.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag skaffade mig 7900XT för 8990:- på Komplett stream. Så det var oslagbart.
Men skulle jag behöva välja mellan de kort du nämnder så skulle jag valt 6950XT om du kör 1080/1440 upplösning.

Kör du 4K skulle jag nog satsat på 4070Ti/7900XT.

Själv kör jag 3440x1440. Är sjuk nöjd med kort, speciellt vad jag gav för det.

Jäkla monsterkort. Sjukt stort!