Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

På benify man kan köpa presentkort på Elgiganten med 5% rabatt, isf hamnar man med PlayStation5 på strax över 5400kr.

Permalänk
Medlem

Städa länkarna innan du postar från Amazon (se citatet)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

3090Ti :
2060 igen för 2175kr:

Nu har du postat i både tips- och diskussionstråden flera gånger. I tipstråden får du gärna följa format (se första sidan för instruktion). I diskussionstråden kan du diskutera produkterna. Glöm inte bort att städa referens i länkarna. Kanske är det dessa två saker som gjorde att dina gamla inlägg togs bort.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

Nu har du postat i både tips- och diskussionstråden flera gånger. I tipstråden får du gärna följa format (se första sidan för instruktion). I diskussionstråden kan du diskutera produkterna. Glöm inte bort att städa referens i länkarna. Kanske är det dessa två saker som gjorde att dina gamla inlägg togs bort.

Helt rätt i sak, i de här fallen var de dock även redan tipsade tidigare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Helt rätt i sak, i de här fallen var de dock även redan tipsade tidigare.

Tack! Insåg att de redan hade tipsats om!

Permalänk
Medlem

På jakt efter en ny cpu-fläkt till AM4 (3600) eftersom den har börjat göra lite missljud.
Några bra tips på erbjudande på fläkt? Kör ingen överklockning men fundering kring uppdatera till nya cpu om 1-2 år för lite mer kräm

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr bulle:

På jakt efter en ny cpu-fläkt till AM4 (3600) eftersom den har börjat göra lite missljud.
Några bra tips på erbjudande på fläkt? Kör ingen överklockning men fundering kring uppdatera till nya cpu om 1-2 år för lite mer kräm

#20264728

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr bulle:

På jakt efter en ny cpu-fläkt till AM4 (3600) eftersom den har börjat göra lite missljud.
Några bra tips på erbjudande på fläkt? Kör ingen överklockning men fundering kring uppdatera till nya cpu om 1-2 år för lite mer kräm

Endast fläkt, eller en hel CPU-kylare?

Oavsett så kan jag rekommendera Noctuas produkter - dessa håller hög kvalité. Fläktarna är väldigt tysta men flyttar mycket luft, och deras kylare är väldigt effektiva och även uppgraderingsvänliga. Köper du t.ex. ett nytt moderkort som kräver nya fästen så skickar Noctua dessa fästen hem till dig gratis, så länge som du kan visa upp att du har både kylare och moderkort (räcker med kvitton om jag minns rätt).

Det är bara att välja en modell som passar ditt chassi/ditt moderkort (Noctua har en kompatibilitetslista per produkt på deras hemsida). Brukar oftast inte gå ner väldigt mycket i pris, men man hittar oftast klipp under diverse reor (som t.ex. nu under Black Friday/Black Weeks)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tror ni seriöst att något extra / speciellt kommer den 24:e? Då får ni nog vänta förgäves, this is it!

Sedan kommer några datorbutiker till exempel Inet köra streams där det kan komma drops etc. men annars så tror jag inte det blir mer än så här!

Jag har känslan att man släppt kanske 90% av utbudet redan. Men resterande 10% kommer på the real Black Friday. Så något fynd som ännu inte visats lär nog dyka upp.

Permalänk
Skrivet av NsGR:

Same discounted price for the OLED TVs at samsung.se
But for Samsung members there is a 800SEK coupon for over 4000(I saw it in the app)
plus you get 5% in Samsung reward points.

Tried the coupon with Benify and it did not work.

edit You can actually get -5% if you play one of the silly games at the bottom of the BW2023 page
For high priced items it might be better than the fixed -800SEK.

Where can i play the game? About to buy 77 s90c through Benify..

Permalänk
Medlem

Tack för att du kontaktar LG Electronics.

Kikade med våran chef och det är som så att produkterna som redan är rabatterade inte ska fungera med några rabattkoder och när det gjorde det tidigare så var det lite strul med systemet som nu har blivit åtgärdat.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på ifall det finns något klipp på en datorskärm för gaming? Minst 144 Hz

Edit: Alltid kört 24 tum tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expl:

Någon som har koll på ifall det finns något klipp på en datorskärm för gaming? Minst 144 Hz

Edit: Alltid kört 24 tum tidigare.

Ett säkert kort till ett väldigt fint pris!

LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS - 3404kr hos Amazon just nu.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5729459

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: Thermalright Peerless Assasin 120 SE
Länk: https://www.proshop.se/CPU-flaektar/Thermalright-Peerless-Ass...
Kategori: cpu kylare
Pris: 349kr

Tror du aldrig kommer få mer cpu kylare för pengarna än detta.

Utmärkt i test
https://www.sweclockers.com/test/37550-thermalright-peerless-...

Varit sugen på Phantom Spirit med 7 heatpipes, frågan är om det är någon större skillnad mellan de två

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av xprt:

Utmärkt i test
https://www.sweclockers.com/test/37550-thermalright-peerless-...

Varit sugen på Phantom Spirit med 7 heatpipes, frågan är om det är någon större skillnad mellan de två

Jag har en Phantom Spirit själv. Om du har en väldigt varm CPU kan det vara värt det, men PA klarar det mesta.

Tillgängligheten är tämligen sparsmakad men Proshop har dem, annars är det nog tyska Amazon närmast.
https://www.proshop.se/CPU-flaektar/Thermalright-Phantom-Spir...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Perkka:

Tack för att du kontaktar LG Electronics.

Kikade med våran chef och det är som så att produkterna som redan är rabatterade inte ska fungera med några rabattkoder och när det gjorde det tidigare så var det lite strul med systemet som nu har blivit åtgärdat.

Sa dom ifall beställningar lagda med rabattkoden kommer annulleras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Sa dom ifall beställningar lagda med rabattkoden kommer annulleras?

De verkar ha gått igenom. Jag hann få iväg en order och den har nu status "Plockdatum", väl översatt.

Permalänk
Skrivet av Torpsson:

De verkar ha gått igenom. Jag hann få iväg en order och den har nu status "Plockdatum", väl översatt.

Se där, min har också ändrat status till Plockdatum.

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Produkt: MSI Prestige 15 A12UC-046NEU i7 1280p, 16gb ddr5, RTX3050, 1TB SSD
Länk: https://www.proshop.se/Baerbar-dator/MSI-Prestige-15-A12UC-04...
Kategori: Laptop
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6498539
Pris: 7990kr

Impulsköpte denna, hoppas jag gjorde en bra deal.

Permalänk
Medlem

Någon som hört om ett riktpris på Playstation 5 slim med Spiderman 2 som sålts i Usa? Antar att det är därför vi ser mer reor nu på 825Gb standard edition som med detta spel kostar 6190:- och enbart konsollen från 5490:-.

När man kollar prisjakt idag.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Dualsense kontroll (PS5)
Länk: https://www.amazon.se/Sony-PlayStation%C2%AE5-DualSenseTM-Wir...
Kategori: Handkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5334714
Pris: 419-429 kr med voucher (Alla förutom Spider-Man kontrollen och Edge kontrollen)

Den andra vouchern kan också användas för att dra 100 kr till! (Kolla mitt inlägg i Övrigt tråden)

Tusen tack för detta tips! En ny dosa till PS5 för 329 SEK kändes för bra för att hoppa över. Någon gång lär väl grabben ha sönder sina andra två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Jag har känslan att man släppt kanske 90% av utbudet redan. Men resterande 10% kommer på the real Black Friday. Så något fynd som ännu inte visats lär nog dyka upp.

På måndag släpper Telia sina erbjudanden så då får vi de klassiska 20 sidorna om huruvida alla lyckats förnya sina fiberavtal ytterligare ett år eller om de har bytt leverantör. Gärna med citat från chattar och telefonsamtal...

Ärligt talat så är det ett av de erbjudandena jag väntar mest på varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

På måndag släpper Telia sina erbjudanden så då får vi de klassiska 20 sidorna om huruvida alla lyckats förnya sina fiberavtal ytterligare ett år eller om de har bytt leverantör. Gärna med citat från chattar och telefonsamtal...

Ärligt talat så är det ett av de erbjudandena jag väntar mest på varje år.

😂 Tur att det finns en dedikerad tråd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Någon som hört om ett riktpris på Playstation 5 slim med Spiderman 2 som sålts i Usa? Antar att det är därför vi ser mer reor nu på 825Gb standard edition som med detta spel kostar 6190:- och enbart konsollen från 5490:-.

När man kollar prisjakt idag.

Ny versionen ersätter befintliga och vad jag förstått rätt så ska priset ligga kvar på samma. Rea priserna vi ser nu är dels "Black Friday" rea men samtidigt ett vis att sälja av den äldre versionen.

Jag hade gärna tagit en ny version och egentligen, skiljer det sig bara ca 500 kr (5500-6000 kr) så kanske det är värt det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Funderar på att hugga denna Watch4, är det värt? Den är ju lite äldre men har den där najsiga roterings-funktionen som de slopat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Funderar på att hugga denna Watch4, är det värt? Den är ju lite äldre men har den där najsiga roterings-funktionen som de slopat

Har en likadan fast med LTE sen release, väldigt nöjd med den. Har du några frågor så är det bara att ställa dem 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har en likadan fast med LTE sen release, väldigt nöjd med den. Har du några frågor så är det bara att ställa dem 😊

Kommer den hålla några år? Vet du hur länge den får uppdatering? Hur ofta laddar du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Kommer den hålla några år? Vet du hur länge den får uppdatering? Hur ofta laddar du den?

Den fick wear OS 4 för inte så länge sen och det är den senaste uppdateringen till Androids smartklockor, hur länge den kommer få uppdateringar vågar jag inte svara på men gissar på en till stor uppdatering kanske.

Brukar ladda den varannan dag, använder den till när jag promenerar (5km) och tränar i gymmet (4-5ggr i veckan) har stängt av att pulssensor ska vara på hela tiden samt använder den inte när jag sover. Använder den inte när jag är hemma, enbart när jag är på språng

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Kommer den hålla några år? Vet du hur länge den får uppdatering? Hur ofta laddar du den?

Har samma klocka fast LTE. Batteritiden är usel på nyare samsung klockor. räkna med att ladda minst varje kväll om du köper en samsung och ska ha AOD på och liknande. Det köp jag ångrar mest på senare år. Använder min watch 2 mer fortfarande då den ger mig 2-3 dagar medans watch 4 ger max 1

Permalänk