Nothing utmanar Iphone med eget Imessage-stöd

Permalänk

Jag trodde alla ungdomar endast använde GitHub för kommunikation, men man lär sig något nytt varje dag.

Jag stör mig på för många meddelandetjänster till ingen nytta.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hakinger:

"De blå bubblorna är meddelandetjänsten Imessage signum – ett av Appels trumfkort och något som gör användare motvilliga att skifta från IOS till Android."

Allvarligt talat, finns det verkligen någon normalt funtad människa som fäster vikt vid vilke j:a färg det är på message-bubblor? Herrejösses...

Det är inte direkt färgen på bubblorna som spelar roll, då det inte är unikt för Imessage, utan det som spelar roll är tydligen att man använder Iphone...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Varifrån får du informationen om att det är så de löst det? Nothing själva påstår att totalsträckkrypteringen inte äventyras. Har svårt att se om det kan vara så om det är som du beskriver.

https://swedroid.se/nothing-integrerar-imessage-stod-i-phone-...

Användare får logga in med sina Apple-konton. Därefter skickas meddelanden via Mac Minis i en serverhall. Enligt Nothings FAQ är meddelandena end-to-end-krypterade och varken Nothing eller Sunbird ska således ha tillgång till meddelandena. Nothing skriver även att meddelandena aldrig lagras. Att lämna ut inloggningsuppgifter för Apple-konto innebär dock en viss risk, och användare behöver förlita sig på att Sunbird infriar löftena angående säkerheten.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Som nördar så är det vårt förbannade ansvar att locka över folk till signal

Är det inte dags att gå över till Matrix / Element som är decentraliserad precis som e-post eller IRC. Flera klienter, flera servrar, möjlighet att hosta egen server tycker jag är bättre från ett säkerhets- och nörd-perspektiv.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

"De blå bubblorna är meddelandetjänsten Imessage signum – ett av Appels trumfkort och något som gör användare motvilliga att skifta från IOS till Android."

Allvarligt talat, finns det verkligen någon normalt funtad människa som fäster vikt vid vilke j:a färg det är på message-bubblor? Herrejösses...

Inte i Sverige, men i USA är det tydligen det hos tonåringar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men är inte hela blå-bubbel-diskussionen bara ett bra sätt att hitta rötäggen med? Ingen normal människa bryr sig

Jo, jag är typ den enda i kompiskretsen med Android. Aldrig kommit en kommentar eller ont ord om det, vi bara bytte till Whats app och så var det bra med det.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är inte direkt färgen på bubblorna som spelar roll, då det inte är unikt för Imessage, utan det som spelar roll är tydligen att man använder Iphone...

Tycker att det är dumt att inte vara ärlig med att iMessage är oerhört välfungerande tjänst - för vad det är.

  1. Lätt att se att saker kommit fram

  2. Bilder och video skickas i hög kvalitet

  3. Man kan dela kontaktuppgifter direkt i chatten

  4. Du kan betala i iMessage direkt (i USA iaf)

  5. It just works

Det handlar ju inte så mycket om iPhone egentligen, utan att det är en bra tjänst som kräver viss hårdvara.

Man kan ju inte lansera tjänster som är sämre än en konkurrent och sen klaga, vilket det känns är vanligt i alla branscher. Då blir man tillslut som Nokia, eller Toyota i dagsläget.

Skapa bra produkter så kommer folk använda dom

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dubadai:

Tycker att det är dumt att inte vara ärlig med att iMessage är oerhört välfungerande tjänst - för vad det är.

  1. Lätt att se att saker kommit fram

  2. Bilder och video skickas i hög kvalitet

  3. Man kan dela kontaktuppgifter direkt i chatten

  4. Du kan betala i iMessage direkt (i USA iaf)

  5. It just works

Det handlar ju inte så mycket om iPhone egentligen, utan att det är en bra tjänst som kräver viss hårdvara.

Man kan ju inte lansera tjänster som är sämre än en konkurrent och sen klaga, vilket det känns är vanligt i alla branscher. Då blir man tillslut som Nokia, eller Toyota i dagsläget.

Skapa bra produkter så kommer folk använda dom

Det handlar inte om hårdvara, förutom att du måste ha en specifik hårdvara...

Det är okej att vara besatt av ett märke, men vira inte in det i att deras meddelandetjänster på något sätt skulle vara bättre

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det handlar inte om hårdvara, förutom att du måste ha en specifik hårdvara...

Det är okej att vara besatt av ett märke, men vira inte in det i att deras meddelandetjänster på något sätt skulle vara bättre

Köper det argumentet, däremot går det inte att gå emot det som uppenbarligen säljer. Det är kunderna i slutändan som bestämmer vad dom anser är bäst. Sen finns det fall där kunderna "väljer fel", men då har man ju misslyckats i paketering och marknadsföring.

För mig är t.ex. iMessage en sjukt stor del i valet av dator, då det är ett måste för mig att kunna skriva iMessage från datorn.

På samma sätt som att jag aldrig skulle köpa en bil utan Apple CarPlay.

Sen om företagen väljer att skita i vissa kundgrupper, det är ju upp till dom. Tesla har ju t.ex. inte CarPlay.

Jag tror att förr i tiden så tittade man mer på fysiska skillnader mellan produkter, och det var då lättare att argumentera för det. Men nu när det är mjukvara så vill ju ofta förloraren att man ska "baka in" deras intressen och kundgrupp i den bättre produkten som skapats av ett annan företag.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Får se hur det tas emot av Apple, det är ju synd att det inte kan enas kring RCS.

Lite otippat, men Apple har precis annonserat att de kommer lägga till stöd för RCS nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Lite otippat, men Apple har precis annonserat att de kommer lägga till stöd för RCS nästa år.

Fan vad grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Lite otippat, men Apple har precis annonserat att de kommer lägga till stöd för RCS nästa år.

Men vi slipper inte gröna bubblor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Men vi slipper inte gröna bubblor.

Hade varit ännu roligare om de blev gula eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade varit ännu roligare om de blev gula eller något

Gör dem rosa! Rosa är, rent fysikaliskt, motsatsen till grönt (dvs, om du blandar ljus på alla väglängder utom gröna färger så blir det chockrosa) så det måste ju vara perfekt för folk som hatar gröna bubblor.

(Snacka om att förvirra användare för ett fånigt skämt.)

Visa signatur

5900X | 6700XT