Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Hoppas på att Webbhallens pris på PS5 på fredag blir bra..

"Letar du efter en PS5-konsol? Titta in på denna sida Fredag 17/11 för vårt Black Friday-erbjudande på PlayStation 5!"

Jag skulle nog inte hålla andan 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att köpa en Dreame L10s Ultra. Ser att både NetOnNet och Elgiganten säljer den för strax under 8k nu. Dock känner jag att ingen av dessa ÅF är speciellt bra att ha med att göra om något skulle gå sönder (reklamation). Jag hade önskat att inet hade sålt den till ungefär samma pris då jag känner mig mycket mer trygg med deras kundservice.

Vilket ställe hade ni valt att köpa den på utifrån hur kundservicen funkar vid problem? NetOnNet eller Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Jag är sugen på att köpa en Dreame L10s Ultra. Ser att både NetOnNet och Elgiganten säljer den för strax under 8k nu. Dock känner jag att ingen av dessa ÅF är speciellt bra att ha med att göra om något skulle gå sönder (reklamation). Jag hade önskat att inet hade sålt den till ungefär samma pris då jag känner mig mycket mer trygg med deras kundservice.

Vilket ställe hade ni valt att köpa den på utifrån hur kundservicen funkar vid problem? NetOnNet eller Elgiganten?

NoN är smidiga att göra med. Har inga problem där alls.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

https://www.webhallen.com/se/campaign/7866-Black-Friday-2023?...

Nu kan man se webhallens tv-rea också. Känns som alla kör copy paste. Tråkigt då jag var ute efter modeller nivån över LG C-serien som LG G3, Samsung s95c eller Sony A90L.

Lite tråkigt att man inte försöker konkurrera med priserna utan att alla kör samma. Om det inte händer mer sen då.

Det är för att det troligen är LG, Sony och Samsung som står bakom rabatten. Webhallen säljer till förlust vid kampanjen men får en kredit av LG senare för att balansera ut. Ytterligare rabatt hade Webhallen fått stå för själv och eftersom jag antar att marginalen på denna produkt inte är den största så vill ingen ÅF sticka ut hakan och förlora pengar på BF.

Min gissning

Permalänk
Skrivet av tomle:

Har du några exempel?
Kollade några 4080 och 4090 och det verkar vara ungefär samma priser i USA och i Sverige, diffar kanske någon hundring.

Nvidia klarar sig bra där, men AMD-modellerna har haft stora problem där senaste åren. T ex Asus RX 7800 TUF ligger på 520 USD just nu vilket är 21 USD över MSRP. Rimligt prispåslag för en premiumvariant. Här kostar den 8190:- vilket är 1000kr över Sapphire/XFXs standardmodeller. Inte förrän denna rea så kostar den mer i linje med USAs prissättning med 300 kronors skillnad.

Men om man ska gnälla ytterligare så borde den kosta 6990 kr med valutakurs, miljöskatter och moms inräknat. Då allt över detta är ren bonusmarginal för återförsäljaren.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Är det inte anmärkningsvärt att det inte finns någon rea alls på 13:e gen av Intel CPU? 14 är släppt och lagren är mer mindre överfulla på 13-serien. Vem ska köpa dom till ordinarie pris egentligen?

Om något sett något jag har missat, meddela mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Vilken kod?

Den aktiverade automagiskt i kassan. Jag knappade inte in någon kod.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Jaha miss av mig 😁
Jag är väl bara otålig och önskar att det va inorgon😎

Du hade visst rätt. Såg en kommentar på deras FB-sida om att de tjuvstartar i morgon 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Det är för att det troligen är LG, Sony och Samsung som står bakom rabatten. Webhallen säljer till förlust vid kampanjen men får en kredit av LG senare för att balansera ut. Ytterligare rabatt hade Webhallen fått stå för själv och eftersom jag antar att marginalen på denna produkt inte är den största så vill ingen ÅF sticka ut hakan och förlora pengar på BF.

Min gissning

Du har säkert rätt i din gissning. Men det är fortfarande tråkigt

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

@Wiczor

Angående Arctis 7/P/X - Du verkar ha koll.

Vad är skillnaden? Verkar som att P är Playstation branding och X är Xbox branding - jag har en PS5 och PC där 95% av spelande sker på PC. Ska jag välja 7 eller P då? Vad är vettigast?

Skillnaden att utan bokstav har du en ratt för chatmixer medans de med bokstäver kan du bara ändra ljudet.

Permalänk
Medlem

Logitech G305 ordinarie 699????
Inet är roliga som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Logitech G305 ordinarie 699????
Inet är roliga som vanligt

Köpte samma mus för ett årsedan hos Inet för 299kr.
Tråkig utvekling😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Logitech G305 ordinarie 699????
Inet är roliga som vanligt

msrp https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-mice/g305-lig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

https://www.webhallen.com/se/campaign/7866-Black-Friday-2023?...

Nu kan man se webhallens tv-rea också. Känns som alla kör copy paste. Tråkigt då jag var ute efter modeller nivån över LG C-serien som LG G3, Samsung s95c eller Sony A90L.

Lite tråkigt att man inte försöker konkurrera med priserna utan att alla kör samma. Om det inte händer mer sen då.

A95L kan nog knappt bli rabatterad alls men G3 och S95C kommer med högst stor sannolikhet att bli kraftig rabatterade som vanligt när Black Week börjar på riktigt. Allt annat vore extremt ovanligt.

Är du ute efter en snarlik modell till S95C är ju S90C ett bra val med en mycket mer behaglig prislapp.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Just TV-apparater...Tillverkarna måste väl räkna med att den största delen av alla enheter säljs till grovt rabatterade priser så som under Black Friday? Kan inte tänka mig att många personer köper en TV från premiumsegmentet till ordinarie pris? Detta med grova rabatter på de dyrare TV-modellerna är väl ändå ett återkommande fenomenen?

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Just TV-apparater...Tillverkarna måste väl räkna med att den största delen av alla enheter säljs till grovt rabatterade priser så som under Black Friday? Kan inte tänka mig att många personer köper en TV från premiumsegmentet till ordinarie pris? Detta med grova rabatter på de dyrare TV-modellerna är väl ändå ett återkommande fenomenen?

Långt ifrån alla handlar TV enbart sista veckan i november Destoryer…

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Långt ifrån alla handlar TV enbart sista veckan i november Destoryer…

Fast den största delen lär säljas under diverse reor, annars hade man inte varit fullt lika aggressiva med prissättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Produkt: Intel Core i5 13600K
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/intel-...
Kategori: Processorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7014939
Pris: 3690kr

@SpaceAce

Permalänk
Medlem

Ja, vilket är grovt missledande. Då produkten inte ens lanserades med det priset hos någon ÅF.
Men det ser ju bättre ut rabattmässigt såklart att dra till med MSRP alltid, något Inet ofta gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tack för tips!

Tyvärr bara tillgängligt i butik och jag sitter på ett flyg från Madrid precis 😅 Hoppas den är kvar till i morgon i min lagershop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja, vilket är grovt missledande. Då produkten inte ens lanserades med det priset hos någon ÅF.
Men det ser ju bättre ut rabattmässigt såklart att dra till med MSRP alltid, något Inet ofta gjort

för att vara rättvis har inet sålt det till 699 i nästan 2 månader nu. Jag älskar inet för deras kundservice, och när det kommer till speciella Sweclockers kampanjer är de oslagbara, men deras "no discount" priser är nästan alltid högre än andra butiker

Permalänk
Medlem

Letar efter en färdigbyggd prisvärd dator från exempelvis inet/webhallen/elgiganten
20-30.000kr. Blir gärna upplyst om någon hittar något bra erbjudande

Permalänk
Medlem

Vem är stolpskottet som kom på idéen att inkludera refurb/returnerade varor på sin black week kampanj, och dessutom ej ha möjligheten att filtrera bort det?

@webhallen

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Netonnet har bra pris på Samsung 870 QVO 2TB 2.5" (1090kr) Köpte på mig 3st

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk-ssd/ssd...

Permalänk

Måste säga att en Logitech PRO X SUPERLIGHT för 599kr inklusive frakt var ett bra pris på amazon, ska bli kul å testa den.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Måste säga att en Logitech PRO X SUPERLIGHT för 599kr inklusive frakt var ett bra pris på amazon, ska bli kul å testa den.

Hittar inte den dealen ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Hittar inte den dealen ??

You have 100kr off 799kr price. If you use the app for the first time you can use APP100 coupon to get another 100kr off

Permalänk
Skrivet av leeggee:

Hittar inte den dealen ??

Testa lägg till den i kassan https://www.amazon.se/dp/B07W7MKLNT
Igår fick alla 200 kr rabatt på den i kassan, dom hade någon deal, testa lägg till Koden APP100 också. Vad blir det om du går till precis innan köp för dig?

ref-länk städad
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Testa lägg till den i kassan https://www.amazon.se/dp/B07W7MKLNT
Igår fick alla 200 kr rabatt på den i kassan, dom hade någon deal, testa lägg till Koden APP100 också. Vad blir det om du går till precis innan köp för dig?

699kr, app100 funka inte

ref-länk städad
Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Köpte samma mus för ett årsedan hos Inet för 299kr.
Tråkig utvekling😒

Jag vill inte höra något mer om ÅF's usla marginaler. Det får vara slut med det nu! De har väldigt stora marginaler i sverige det märks!

En riktigt tråkig utveckling!

Skrivet av delta76:

för att vara rättvis har inet sålt det till 699 i nästan 2 månader nu. Jag älskar inet för deras kundservice, och när det kommer till speciella Sweclockers kampanjer är de oslagbara, men deras "no discount" priser är nästan alltid högre än andra butiker

Synd att man inte längre kan se butikernas historiska prisutveckling på Prisjakt längre på Prisjakt classic gick det. Jag börjar undra om inte alla återförsäljare som listas på Prisjakt betalat bakom disken för att Prisjakt skulle lägga ned den funktionen.