Nystartad Discord-server för Svenska Programmerare

Permalänk
Medlem

Nystartad Discord-server för Svenska Programmerare

Efter att ha letat efter en svensk programmerings-Discord-server och inte hittat någon, bestämde jag mig för att ta saken i egna händer. Inbjudningslänken är: https://discord.gg/ujVy77r

Målet är att bygga en trivsam gemenskap där medlemmar kan dela sina erfarenheter, diskutera programmering, få hjälp och delta i projekt. Oavsett om du är en nybörjare eller en erfaren systemutvecklare med 160 tusen i månadslön, är du välkommen att ansluta dig till vår gemenskap. Så om du är intresserad av att vara en del av en svensk programmeringsgemenskap, tveka inte att gå med genom att trycka på inbjudningslänken. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt växande nätverk av teknikentusiaster!

Inbjudningslänken är: https://discord.gg/ujVy77r

Formatering
Permalänk
Medlem

Kul initiativ, jag hoppar in! Jag gör allting för att hålla motivationen uppe för Advent of Code.

Permalänk
Medlem

Hoppar in jag oxå, pysslar lite med python när andan faller på.

Visa signatur

To ride, shoot straight and speak the truth.

www.captainweirdo.com

Permalänk
Medlem

Trevligt att du kört igång med det!
Jag hoppade in och såg, ganska väntat, att det inte finns någon kanal för PowerShell. Rankas inte riktigt som ett "programmeringsspråk" men har inte hindrat mig från att spendera all min arbetstid (nästan) på det
Det är klart helt upp till dig och PowerShell är inte så utbrett som många andra grejor (har jag märkt efter att ha hållt på i nästan 10 år) men jag letar kontinuerligt efter bra ställen där PowerShell:are sammlas.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Kul med fler med "krut i rumpan" inom den svenska kod- & programmeringssfären!

Jag går med nu! o7

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kilotile:

Kul initiativ, jag hoppar in! Jag gör allting för att hålla motivationen uppe för Advent of Code.

Ska bli intressant att diskutera utmaningarna i servern. Jag ser fram emot ditt deltagande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vethut:

Hoppar in jag oxå, pysslar lite med python när andan faller på.

Förhoppningsvis kommer din närvaro på servern få dig att koda oftare. Välkommen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Trevligt att du kört igång med det!
Jag hoppade in och såg, ganska väntat, att det inte finns någon kanal för PowerShell. Rankas inte riktigt som ett "programmeringsspråk" men har inte hindrat mig från att spendera all min arbetstid (nästan) på det
Det är klart helt upp till dig och PowerShell är inte så utbrett som många andra grejor (har jag märkt efter att ha hållt på i nästan 10 år) men jag letar kontinuerligt efter bra ställen där PowerShell:are sammlas.

Bra idé! Jag kan lägga till en terminalspråkkanal, som kan innehålla PowerShell, Batch, Bash, et cetera. Jag håller med om att det finns ganska lite PowerShell-represenation i den svenska programmeringssfären, men det är förhoppningsvis någonting denna server kan ändra på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Kul med fler med "krut i rumpan" inom den svenska kod- & programmeringssfären!

Jag går med nu! o7

Mvh,
WKL.

Trevligt att du går med! Det finns definitivt plats för utveckling för Sverige på den fronten. (Sverigen är sjuk.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Temerold:

Bra idé! Jag kan lägga till en terminalspråkkanal, som kan innehålla PowerShell, Batch, Bash, et cetera. Jag håller med om att det finns ganska lite PowerShell-represenation i den svenska programmeringssfären, men det är förhoppningsvis någonting denna server kan ändra på!

well spoken! <3

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Det behövs fler platser för svenska programmerare. Joinar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joke7P:

Det behövs fler platser för svenska programmerare.

Så sant så! Därför skapade jag en server på Revolt

Inbjudningslänk: https://rvlt.gg/VJqpzf1h

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.