Permalänk
Medlem

Ok 160 Hz inte 80 Hz lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det jag citerade var från en Quest 3-tråd där han skriver till en Quest 3-användare, men jag har inte testat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det jag citerade var från en Quest 3-tråd där han skriver till en Quest 3-användare, men jag har inte testat själv.

Man får prova sig fram.
Kör man 80mhz blir der max 1200 på en wifi6 router

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Fungerar betydligt bättre nu nu får jag 2000-2200 mbps istället via 6 ghz bandet

Finns det något sätt att köra oculus liren med quest 3?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fungerar betydligt bättre nu nu får jag 2000-2200 mbps istället via 6 ghz bandet

Finns det något sätt att köra oculus liren med quest 3?

Lite oklart vad du syftar på, har du installerat PC-applikationen (https://www.oculus.com/rift/setup/) är det bara att köpa/installera spel från Rift store och köra över Link/Air Link/Virtual Desktop. Menar du att köra exempelvis Lone Echo i standaloneläge så går det inte, det funkar bara med spel som portats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Lite oklart vad du syftar på, har du installerat PC-applikationen (https://www.oculus.com/rift/setup/) är det bara att köpa/installera spel från Rift store och köra över Link/Air Link/Virtual Desktop. Menar du att köra exempelvis Lone Echo i standaloneläge så går det inte, det funkar bara med spel som portats.

ja spelen är installerade har ju rift s men oculus store hittar ju inte igen quest 3 så händer inget när jag försöker starta liren. Bara steamvr går igång. Försöker bara identifiera rift s korrekt. asgard wrath fick jag tydligen en standalone version av och pinball fx men vill kunna köra spel som ex lone echo då via virtual desktop

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

ja spelen är installerade har ju rift s men oculus store hittar ju inte igen quest 3 så händer inget när jag försöker starta liren. Bara steamvr går igång. Försöker bara identifiera rift s korrekt. asgard wrath fick jag tydligen en standalone version av och pinball fx men vill kunna köra spel som ex lone echo då via virtual desktop

Jo oculu store borde hitta Questen om det inte funkar kanske det går att lägga till manuellt?
jag vet inte riktigt hur man ska göra för allt bara fungerade automatiskt. När jag öppnar oculus appen finns mitt headset där bland enheter. Ser att det finns en knapp att lägga till fler enheter också.
Kanske man måste göra det första gången för att spelen sen ska fungera i virtual desktop?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Den hittar ingenting annat än rift s. Nu är den iof frånkopplad men ska ju inte spela någon roll? Måste man köpa virtual desktop via oculus store också?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Den hittar ingenting annat än rift s. Nu är den iof frånkopplad men ska ju inte spela någon roll? Måste man köpa virtual desktop via oculus store också?

Testa att ansluta med USB kanske och se till att den är på. Virtual Desktop behöver du bara Questversionen av.

Permalänk
Medlem

Drog ut usb för rift s då gick det att hitta nya headsets. Den vill att man ska sätta upp air link så ev måste man ha den för att komma igenom setupen? Jag aktiverade air link i menyn på quest 3 men jag fastnar på att jag inte har någon air link app som efterfrågas. Försökte söka i store men hittar ingen där heller?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Drog ut usb för rift s då gick det att hitta nya headsets. Den vill att man ska sätta upp air link så ev måste man ha den för att komma igenom setupen? Jag aktiverade air link i menyn på quest 3 men jag fastnar på att jag inte har någon air link app som efterfrågas. Försökte söka i store men hittar ingen där heller?

Nej du aktiverar bara, finns ingen app för airlink. Airlink är precis samma som link kabel (usb) bara att det är trådlöst, du bör kunna göra setupen med vilken usb kabel som helst

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej du aktiverar bara, finns ingen app för airlink. Airlink är precis samma som link kabel (usb) bara att det är trådlöst, du bör kunna göra setupen med vilken usb kabel som helst

Ah koppla in quest 3 med usb kabeln först då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Försöker signa upp för min 6 månaders trial på quest+ men fungerar dåligt. Är det någon bugg med chrome? De säger att jag ska få ett mail då webläsaren inte fungerar men får inget mail heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Beställde Quest 3 512GB i slutet av oktober då jag ville se lite reviews och sånt innan jag tryckte på knappen.
Nu har leveransdatumet blivit tillbakaflyttat till 7e december hos Netonnet.
Såg att Elgiganten har den inne enligt hemsidan så la en beställning där nu istället. Hoppas att hemsidan stämmer och att grejerna kommer den här veckan nu.

Ni som redan har fått hem erat headset hur tidigt beställde ni?

Visa signatur

Ryzen 5 7600X | RAM 2x16GB DDR5 | MSI Suprim RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk2831:

Beställde Quest 3 512GB i slutet av oktober då jag ville se lite reviews och sånt innan jag tryckte på knappen.
Nu har leveransdatumet blivit tillbakaflyttat till 7e december hos Netonnet.
Såg att Elgiganten har den inne enligt hemsidan så la en beställning där nu istället. Hoppas att hemsidan stämmer och att grejerna kommer den här veckan nu.

Ni som redan har fått hem erat headset hur tidigt beställde ni?

12:e oktober direkt från meta.

Kan fortfarande inte regga quest+. Går inte på mobil, quest 3 eller dator :/

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Större uppdatering för Virtual Desktop igen:

Citat:

many Rift store games will now work again with Virtual Desktop. Meta recently changed their Unity/Unreal SDK and it was hardcoded to only work against Link/AirLink. So in today's update, we have a workaround to make them work again either through SteamVR's OpenXR runtime or through a new VirtualDesktopXR runtime

Citat:

Matthieu Bucchia, known for his work on OpenXR Toolkit, developed an open-source runtime called VirtualDesktopXR (VDXR) which allows you to play OpenXR games without SteamVR. In this update, we've bundled the runtime into Virtual Desktop and made it super easy to use. In a nutshell, it is a highly optimized runtime which bypasses SteamVR and can improve the performance of OpenXR games

Citat:

We also have a bunch of Quest 3 specific improvements in this update: the maximum desktop streaming resolution was increased from 2560x1440 to 3840x2160 and the optimal resolution was bumped from 1920x1080 to 2560x1440. We've also improved clarity at the edges of the FOV when streaming VR games and increased the H.264+ maximum bitrate to 500 Mbps

Release notes:

Citat:

Improved AV1 performance and stability with AMD

• Improved Synchronous Spacewarp (SSW) quality on Quest 2, Pro and 3

• Increased H.264+ max bitrate to 500 Mbps on Quest 3

• Increased max desktop resolution to 3840x2160 and optimal resolution to 2560x1440 on Quest 3

• Added custom OpenXR runtime called VDXR on the PC side providing up to 10% improved performance

• Added OpenXR runtime selection box in the Streamer window (Automatic, SteamVR or VDXR)

• Added Exit Game button in the Virtual Desktop menu for non-SteamVR games

• Added Brazilian Portuguese keyboard layout

• Removed regular AV1 codec option (only AV1 10-bit now available)

• Fixed game compatibility with many OpenXR titles on the Rift store: Pistol Whip, Onward, Population One, Zenith, etc.

• Fixed issues with audio device restoration and monitor resolution change when shutting down/restarting computer in VR

• Fixed incorrect 5 GHz / 7 GHz appearing in computers tab / performance overlay when using 6 GHz band

• Fixed Head Lock feature to work when moving around your play space

• Fixed field of view edges on Quest 3

• Fixed thumbs up state not being recognized in some games

• Fixed Vietnamese characters in subtitles

• Fixed subtitles not appearing with some videos

• Fixed performance overlay visibility after hiding with thumbsticks

• Fixed game compatibility with: Automobilista 2 (Steam), 7th Guest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Större uppdatering för Virtual Desktop igen:

Release notes:

Jag märkte stor skillnad på upplösning i VD när jag spelade nyss, detta var anledningen alltså! Nice

Permalänk
Medlem

Stog inte ut med huvudremen till Quest 3 och inga nyheter när Kiwi Design släpper sin "elite strap" till Quest 3 som jag hade till Quest 2.
Så då chansade jag och beställde en "kopia" på Amazon.
Måste säga att jag är nöjd, känns precis som Kiwi Design med samma fördelar jämte mot Metas original Elite strap.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CKVRVNVS?psc=1&ref=ppx_yo2ov_...

Om det är nått negativt så är det själva hjulet som man spänner remmen med. Den är jämt med plasten och är svår att greppa tag i när man har den på skallen om man som jag även har en powerbank ovanpå (powerbank rem som jag tog från mitt Kiwi Design elite strap till Quest 2).
Men tack vare att den inte är stelopererad som Metas elite strap och kuddarna som stödjer mot bakhuvudet är mjuka så är det lätt att ställa in rätt spänning och sen bara dra på headsetet över skallen.

Mycket nöjd med köpet med tanke på vad man fick betala

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Stog inte ut med huvudremen till Quest 3 och inga nyheter när Kiwi Design släpper sin "elite strap" till Quest 3 som jag hade till Quest 2.
Så då chansade jag och beställde en "kopia" på Amazon.
Måste säga att jag är nöjd, känns precis som Kiwi Design med samma fördelar jämte mot Metas original Elite strap.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CKVRVNVS?psc=1&ref=ppx_yo2ov_...

Om det är nått negativt så är det själva hjulet som man spänner remmen med. Den är jämt med plasten och är svår att greppa tag i när man har den på skallen om man som jag även har en powerbank ovanpå (powerbank rem som jag tog från mitt Kiwi Design elite strap till Quest 2).
Men tack vare att den inte är stelopererad som Metas elite strap och kuddarna som stödjer mot bakhuvudet är mjuka så är det lätt att ställa in rätt spänning och sen bara dra på headsetet över skallen.

Mycket nöjd med köpet med tanke på vad man fick betala

Mitten av november, slutet för den med batteri: https://twitter.com/KIWIdesign_shop/status/172242627877348970...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Japp men den här har jag beställt för ett tag sen, leveransen tog en stund.
Nu behöver jag inte vänta iaf, denna är till 99% samma kvalitet som Kiwi Design om jag jämför med den jag hade till Quest 2.
Men vem vet, den kanske går sönder efter en stund 😅

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Stog inte ut med huvudremen till Quest 3 och inga nyheter när Kiwi Design släpper sin "elite strap" till Quest 3 som jag hade till Quest 2.

Jag tyckte den satt mycket bekvämare på huvudet än min Quest 2 och den är väl hyfsat bekväm i 20 minuter. Vet inte riktigt vad som händer men den blir ganska snabbt grymt obekväm. På mig känns det som trycket mot ansiktet är för högt, trots att jag har den ganska löst.

Beställde en Bobo VR variant och hoppas på att det blir bättre för den ska ju ha halo-design så trycket flyttas ju istället mot pannan. Den kostade ungefär 700 spänn med ett batteri från deras hemsida. Får återkomma med recension.

För övrigt så finns fortfarande inget ännu som jag testat som slår min index i comfort både när det gäller HDM och kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag tyckte den satt mycket bekvämare på huvudet än min Quest 2 och den är väl hyfsat bekväm i 20 minuter. Vet inte riktigt vad som händer men den blir ganska snabbt grymt obekväm. På mig känns det som trycket mot ansiktet är för högt, trots att jag har den ganska löst.

Beställde en Bobo VR variant och hoppas på att det blir bättre för den ska ju ha halo-design så trycket flyttas ju istället mot pannan. Den kostade ungefär 700 spänn med ett batteri från deras hemsida. Får återkomma med recension.

För övrigt så finns fortfarande inget ännu som jag testat som slår min index i comfort både när det gäller HDM och kontroller.

Ja precis känner jag samma.
Från start känns det helt ok med original men efter ett tag blir man öm i ansiktet.
Det är ju samma med elite strap varianten att headsetet sitter som ett par skidglasögon men det blir mycket bekvämare och man kan ha den på länge utan att bli öm.
Ja BoboVR är populärt, själv är jag inget stort fan av Halo strap designen (har psvr2 också) så därför har jag inte köpt den.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Känns lite osäkert att köpa varianter med batteri innan allt är utrett med laddningsproblemen.
Utgår från att det kommer att komma uppdateringar i mjukvaran som påverkar i vilken takt det går att ladda batteriet i headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Känns lite osäkert att köpa varianter med batteri innan allt är utrett med laddningsproblemen.
Utgår från att det kommer att komma uppdateringar i mjukvaran som påverkar i vilken takt det går att ladda batteriet i headsetet.

Kan batteriet leverera nog med kräm är det inga problem, säkert därför kiwi avvaktar.
Problemen med bobo är ju för att folk använder samma batteri som till Quest 2 och det kanske är under spec 🤷‍♂️

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Försöker aktivera developer mode på mitt Quest 3 men fastnar på oculus developer sidan som säger att man antingen måste aktivera 2FA eller lägga till ett kreditkort.
När man lägger till 2FA så kommer man till meta.accounts och har aktiverat 2FA där. Men det verkar inte synka över till oculus developer sidan. Någon annan som fastnat här och kommit vidare?

Visa signatur

Ryzen 5 7600X | RAM 2x16GB DDR5 | MSI Suprim RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

har någon lyckats registrera för quest+ ännu?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

har någon lyckats registrera för quest+ ännu?

Jag kunde registrera mig för quest+ utan problem. Det var bara att aktivera och sen genomföra en betalning på 0kr då dem första sex månaderna är gratis när man köpte en Quest 3.
Jag gjorde köpet innifrån headsetet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X | RAM 2x16GB DDR5 | MSI Suprim RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk2831:

Jag kunde registrera mig för quest+ utan problem. Det var bara att aktivera och sen genomföra en betalning på 0kr då dem första sex månaderna är gratis när man köpte en Quest 3.
Jag gjorde köpet innifrån headsetet.

Konstigt. Jag får fortfarande inte registrera mig spelar absolut ingen roll från headset eller mobil eller dator. Jag har så att headsetet ska hitta alla uppdateringar automatiskt. Det finns inga att hämta. Men metas egen browser säger de är för gammal och jag ska få ett mail som jag aldrig får. Jag har också problem med primevideo appen där de vill man ska installera något tillägg från chrome? finns chrome till quest ens?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Konstigt. Jag får fortfarande inte registrera mig spelar absolut ingen roll från headset eller mobil eller dator. Jag har så att headsetet ska hitta alla uppdateringar automatiskt. Det finns inga att hämta. Men metas egen browser säger de är för gammal och jag ska få ett mail som jag aldrig får. Jag har också problem med primevideo appen där de vill man ska installera något tillägg från chrome? finns chrome till quest ens?

Skumt. Jag lyckas ju inte aktivera developer mode för att kunna köra mods till beatsaber så dom verkar ha lite strul med sina tjänster. Förhoppningsvis är det något som bara löser sig magiskt dom närmaste dagarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X | RAM 2x16GB DDR5 | MSI Suprim RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk2831:

Skumt. Jag lyckas ju inte aktivera developer mode för att kunna köra mods till beatsaber så dom verkar ha lite strul med sina tjänster. Förhoppningsvis är det något som bara löser sig magiskt dom närmaste dagarna.

Jag gav upp med det magiska så nu snackas det med supporten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x