Flyttrensning "de luxe" (v3) - Dan C4 SFX v1, ASUS PG259QNR, gamingprylar etc...

Permalänk
Medlem

Flyttrensning "de luxe" (v3) - Dan C4 SFX v1, ASUS PG259QNR, gamingprylar etc...

Hej!

Rensar ut en del som blivit över från hobby-mani, i samband med flytt vid årsskiftet

Allting finns i Umeå - kan skicka en del av sakerna som jag har kartong till, men vissa saker är nog alldeles för besvärliga/riskabla att skicka. Föredrar upphämtning så klart!

Fler bilder finns vid förfrågan, är ju bara max 5 på SweC marknad.

-----

Först ut är ett Dan C4-SFX v1, ett ITX-chassi som sålde slut ganska snabbt och blev bara en produktion av detta innan V2 gjordes. Dom flesta verkar tycka V1 är snyggare - och jag håller med. Inga "förbättringar" i V2 som jag förstått det.

Chassit är i princip oanvänt... jag gav upp på ITX ganska snabbt, det var inte min grej helt enkelt. Bara monterat, testkört 1 dag, sedan plockat ur delarna.

Priset nytt var ca. 2500kr för det - men... jag önskar helst sälja det med nätaggregatet Corsair SF750 och kylaren Noctua NH-D12L i paket.
Paketet idag skulle kosta strax under 6000kr nytt om jag räknat rätt.
Skickar även med en Noctua A12x25 samt en A9x14 vid paketköp.
A12x25 har dock en runddragen "gänga" (det är plast) men den sitter ändå bra.

Önskar 4000kr för hela paketet. Helst upphämtning... men går att skicka i 2 lådor mot fraktkostnad - har kartong till nätagg, kylare och chassit.

EDIT: Detta sålde snabbt!

-----

Har även ett NR200P som har trasiga såna "mounts" för ena chassi-sidan, så den sitter inte lika hårt som på den andra sidan - men sitter fortfarande bra, och lär inte vara något problem egentligen. Det går säkert att hitta nya på något vänster, har bara inte orkat. Dom sprack när jag satte dit chassi-sidan en gång.

Detta tänkte jag bara 100kr för... tror jag köpte för 400kr nytt. Fläktar och tempered glass-sida medföljer också, samt någon PCI-E riser sak som jag inte använt. Har låda så går att skicka mot fraktkostnad också.

-----

Sedan kommer ASUS PG259QNR, 360Hz 1080p IPS-skärm med G-sync modul och Nvidia Reflex analyzer. Nypris då jag köpte var 5000kr.
Inga döda pixlar, inga fel alls på den, allting följer med inkl. desk mount armen.

Önskar 3500kr. Kan skickas mot fraktkostnad då jag har lådan kvar.

-----

Sedan lite diverse gamingprylar:

Vaxee NP01-s - köpte i tanke om att ge bort den men blev aldrig av, inte ens öppnat kartongen. Inte trådlös version.
Nypris ca 750kr? Önskar 350kr.

Musmattor - alla i gott skick, inte nednötta:

Pulsar ES2 Bruce Lee limited edition - sjukt smooth musmatta med PU (poron-liknande) bas som sitter som sten på mitt skrivbord iaf. En av mina favoriter men jag har för många musmattor och denna är inte min main så att säga...
Tror inte den går att få tag på alls längre, nypris var 500kr.
Önskar 300kr.
Lite awkward form på kartongen så vet inte om jag törs skicka den... på egen risk i så fall, förutsatt att jag hittar någonting att skicka den i.

Lethal Gaming Gear Saturn Pro Xsoft SQ 500x500mm - modern klassiker, liknande Artisan Zero men lite mindre grov vävnad. Gamla utgåvan med gamla logon, annars ingen skillnad mot den nya. Använd ca 6mån men känns som ny fortfarande, rengjord månadsvis.
Behöver kanske inte så mycket presentation... vet man, så vet man
Nypris 700kr. Önskar 350kr.
Går nog att skicka då den kommer i dubbel kartong, men på egen risk i så fall.

Fnatic Focus 3 Desk-size - 950x450mm.
Väldigt trevlig, mycket balanserat glid. En av mina favoriter... men har en till i storlek L då jag inte använder deskpad längre.
Nypris 300kr. Önskar 100kr.

Lethal Gaming Gear Venus deskpad (icke Pro) - typ en Hayate Otsu-clone med lite långsammare glid, men fortfarande snabbt. 1000x500mm storlek.
Nypris 649kr. Önskar 300kr.

-----

Diverse:

Tangentbord - Leopold FC980M med Silent Red switches.
Keycapsen som sitter på är helt oanvända. Köpte nytt för typ 1400kr... vet inte om det går att få tag på längre. Är svart med vita legends på keycapsen.
Önskar 500kr.

Sedan har jag också några EnjoyPBT Red on White/Beige keycaps från ett tangentbord jag byggde för några år sedan, men när jag sålde det ville inte nya ägaren ha kvar keycapsen. Är inte till ett full-size, utan var ett compact 1800 tangentbord med 1.25x bottom row.
Detta tänkte jag typ 100kr för? Nypris var runt 1000kr men det är inte komplett set. Borde vara nog för 75% eller Compact 1800 - då det var kort höger-shift osv...
https://i.ytimg.com/vi/7gs6CS88NtQ/maxresdefault.jpg
Bild på dom här^ från en video med det. Så ni ser layouten och hur keycapsen ser ut... det är 1.25x bottom row på vänster sida, och 1.5x på höger sida om spacebar

Och så har jag ett Wooting silikon wrist rest - till TKL storlek. Passade bra till compact 1800 också. Inte använt så mycket, lätt att rengöra med vatten och diskmedel. Mjukt och bekvämt, sitter stabilt på skrivbordet. Mitt favorit wrist-rest överlägset, men har ett till i mindre storlek då jag har mer kompakt tangentbord nu.
Nypris 360kr... önskar 150kr för det.

Har också två st Micbooster Clippy lavalier mikrofon med Primo EM272 capsule - en *riktigt* bra lavalier mikrofon, som jag använt för gaming - fäst på min hörlurssladd.
Har bytt till headset med integrerad mikrofon för att slippa sladdar då jag kör med högtalare nu till det mesta...
Nypris är ca 600kr. Har en med 3-pol som jag använt en sån Apple USB-C adapter till, låter otroligt cleant.
Har också en till i 4-poligt utförande... råkade köpa fel först då den inte fungerade på min laptop.

Vill man ha en mikrofon som inte är ivägen men låter bra så tycker jag denna är klockren.

Önskar 250kr per mikrofon.
Kan slänga med USB-C adaptern för 50kr extra, men har bara en adapter den fungerar dock med båda mikrofonerna!

-----

Och sist... *endast för upphämtning* har jag 2st skärmstativ till Dell/Alienware-skärmar - ena från en 24" som jag använde till min Alienware 240Hz 24.5" skärm från en P2414H. Hatar dom dära spretiga stativen som är standard.
Köpte senare en 27" Alienware 280Hz skärm och då använde jag ett stativ från en Dell S3220DGF.

Vill bara bli av med dom då jag inte har kvar någon av de två skärmarna längre men kan inte skicka. Om ingen vill ha dom så åker dom på återvinningen.

-----

Var inte rädda att ställa frågor om ni har några!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar med 1000 + frakt för SF750

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna chassipaketet, du har pm :)!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tjena!
Tar gärna:
Lethal Gaming Gear Saturn Pro Xsoft SQ 500x500mm
Vaxee NP01-s

700 + Frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foofyo:

Börjar med 1000 + frakt för SF750

Chassipaketet sålde nästan direkt... tack för erbjudandet! Det var stort intresse.

Skrivet av patr0n:

Jag köper gärna chassipaketet, du har pm :)!

Svarat - och... troligen sålt, då

Skrivet av huttala:

Tjena!
Tar gärna:
Lethal Gaming Gear Saturn Pro Xsoft SQ 500x500mm
Vaxee NP01-s

700 + Frakt!

Absolut - ska kika vad frakten går på ikväll då jag kommer hem, skickar PM sen.

Tackar!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag skulle kunna köpa NR200P chassit, vore perfekt för datorn jag skall bygga till min brorson.
Såg inte vart du bodde någonstans ifall jag skulle kunna hämta upp det.. Stod att benen för skärmarna var för upphämtning men såg aldrig någon ort

Permalänk
Medlem

Budar 200+frakt för NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hej.
Jag skulle kunna köpa NR200P chassit, vore perfekt för datorn jag skall bygga till min brorson.
Såg inte vart du bodde någonstans ifall jag skulle kunna hämta upp det.. Stod att benen för skärmarna var för upphämtning men såg aldrig någon ort

Hej - längst upp i annonsen står det. Umeå är orten

Fick precis ett bud nedan på 200kr för chassit så måste nog tyvärr vara lite girig, sorry för det.

Skrivet av jacobdg:

Budar 200+frakt för NR200P

Det är ditt, då! Hoppas du såg att det lossnat någon plastbit dära bara så det inte missades.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Leopold FC980M - är det ansi eller iso på detta?

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Leopold FC980M - är det ansi eller iso på detta?

Bra poäng - det är ANSI! Jag glömde att jag inte la upp bilden jag tog på det.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sålt följande efter senaste redigeringen:

ASUS PG259QNR
Pulsar ES2
NP01-S
Saturn Pro

Gick inte att uppdatera igen i annonsen tydligen.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu är wooting wrist rest, Fnatic deskmat och en 4-pol Primo EM272 mikrofon med USB-C adapter sålda.

NR200P är fortfarande kvar

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeefus:

Nu är wooting wrist rest, Fnatic deskmat och en 4-pol Primo EM272 mikrofon med USB-C adapter sålda.

NR200P är fortfarande kvar

Jag kan fortfarande ta NR200P om det är kvar fast om du skickar då.. Umeå är för långt för att hämta 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag kan fortfarande ta NR200P om det är kvar fast om du skickar då.. Umeå är för långt för att hämta 😁

Då var NR200P sålt också

Kvar är... en mikrofon, LGG Venus XXL och Leopold FC980M Silent Red ANSI.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 2800 inkl. Frakt på asus skärm

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz87:

Bjuder 2800 inkl. Frakt på asus skärm

Mvh

Den är såld tyvärr!

Visa signatur

#sweclockers.com