Problem med leverans från Elgiganten med Bring

Permalänk
Inaktiv

Problem med leverans från Elgiganten med Bring

Beställt en TV från Elgiganten den 6/10 som skulle levereras kvällen den 17/10. Satt hela kvällen och väntade, inte ett ljud. Kontaktade Elgiganten via mejl som sa att leverantören (Bring) inte hade hunnit ta emot leveransen.

Elgiganten gav mig en ny leveranstid ikväll den 23/10. Inte ett ljud ikväll heller...

Är detta verkligen hur det brukar gå till med hemleveranser från Elgiganten? Aldrig varit med om nått liknande tidigare.

Ska kontakta Elgiganten imorgon igen (denna gång via telefon eller kanske butiken), men nu är mitt tålamod nästan förbrukat. Inte bara väntan men jag behöver bärhjälp också och det är inte kul att boka upp en person en hel kväll.

Väldigt besviken på den uteblivna informationen och kommunikationen.

Permalänk
Medlem

Jag har bara beställt med hemleverans från Elgiganten en gång, med Bring, och då fungerade allt som det skulle.
När jag beställde fick jag en länk där jag kunde spåra leveransen, och när den överlämnades till Bring, som meddelade via SMS ungefär när de skulle komma.
Att det råkade fungera för mig utesluter ju inte att det kan strula för andra, men du borde väl fått något sätt att följa vad som händer med leveransen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erik_T:

Jag har bara beställt med hemleverans från Elgiganten en gång, med Bring, och då fungerade allt som det skulle.
När jag beställde fick jag en länk där jag kunde spåra leveransen, och när den överlämnades till Bring, som meddelade via SMS ungefär när de skulle komma.
Att det råkade fungera för mig utesluter ju inte att det kan strula för andra, men du borde väl fått något sätt att följa vad som händer med leveransen?

Jag har också fått länk men den verkar fungera sådär. Datum har ändrats men tillslut hittade jag Brings egen spårning (framgick inte att det var Bring först utan stod bara Elgiganten) och den har inte uppdaterats sedan den 18/10. Fick inte ens SMS idag om att det skulle levereras ens som det gjorde förra gången.

Så jag kan inte läsa att nått händer och blir inte heller kontaktad. Väldigt besviken. Redan väntat totalt 10 timmar fördelat på två kvällar och jag har då bokat upp två olika personer för att hjälpa mig att bära.

Får väl kontakta de imorgon igen... Suck.

Permalänk
Medlem

Jag betalade 399 Kr extra för att få tidsbestämd leverans av min TV som jag beställde i förra veckan. Min erfarenhet är annars här jag bor att DHL lastbilen som kör BRING Hemleveranser bara besöker området på tisdag förmiddag kring lunchtid. Så om man missar det så blir det inte nått mer leveransförsök förrän en vecka senare. Endast vid tidsbestämd leverans så kör de extra turer hit.

Kanske samma hos dig?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Jag har också fått länk men den verkar fungera sådär. Datum har ändrats men tillslut hittade jag Brings egen spårning (framgick inte att det var Bring först utan stod bara Elgiganten) och den har inte uppdaterats sedan den 18/10. Fick inte ens SMS idag om att det skulle levereras ens som det gjorde förra gången.

Så jag kan inte läsa att nått händer och blir inte heller kontaktad. Väldigt besviken. Redan väntat totalt 10 timmar fördelat på två kvällar och jag har då bokat upp två olika personer för att hjälpa mig att bära.

Får väl kontakta de imorgon igen... Suck.

Jag skulle kontakta fraktföretaget direkt och inte gå via Elgiganten. Någon anledning till varför du inte kontaktar fraktföretaget direkt?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hej @anon315148, skicka mig ett PM med ditt ordernummer så kanske jag kan hjälpa till att ta fram mer info.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB