Youtubes gilla- och prenumerera-knappar blir svårare att ignorera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Tycker absolut det fungerar för mig. Om en skapare tjatar om att trycka på Gilla-knappen brukar jag trycka på den två gånger.

Så länge du har tryckt så gör du skaparen en tjänst då algoritmen kommer se det som "engagemang" och promota videon mer, oavsett om du gillar för att sedan "avgilla" den.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Om det tjatas i varenda video om subscribes och likes så gör jag tvärtom. Som det beskrevs ovan, alla vet att det finns och vi väljer aktivt att subscriba om vi vill, likaså likea. Jag kommer aldrig någonsin likea eller subscriba på någons uppmaning i en video, däremot tvärtom. Tjatas det får videon absolut ingen like. Så jävla onödigt att tjata om det heeeeela tiden.

Du borde prenumerera på en kanal och gilla en video som förklarar vad straight face sarcasm är.

Du tyckte inte det varslade lite om att något var lurt när jag börjar prata om att folk inte "lyder" mig t. Ex?

Men ok. Bara för lcertydjugheyefs skull då. Det var bara på skoj.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Youtube består av till större delen av rötägg och de utan kunskaper finns en lite skara som kan saker och har erfarenhet lyft fram de istället för några gaphalsar eller koksare.

Linus techtips är väl den som är störst klåpare i detta forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Statistik visar på att om man påminner folk om att trycka på gilla-knappen så får man oftast många fler såna klick än om man inte säger någonting så datan visar på att det fungerar, oavsett vad man tycker om det.

Nä, det brukar ju vara så, man fortsätter med något för att man tror att man själv vinner något på det. I detta fall finns det ju dock inte något sätt att ogilla eller antiprenumerera. Det enda man har att gå på är att man såg en ökning när trenden började, men det är svårt att visa huruvida det fortfarande är aktuellt eller ej.

Det går dock att spekulera fritt. Undersökningsinstituten har klagat högljutt på senare tid att de inte längre kan åstadkomma statistiskt säkert material, då svarsfrekvensen rasat under 50%. Historiskt har det varit oerhört mycket högre, någon exakt siffra minns jag dock inte. Man kan fundera på om det hänger ihop med att man knappt kan klicka hem nåt på nätet utan att få kundundersökningar eller recensionstiggeri nedtryckt i halsen mailledes, eller glo något klipp utan en massa brus om gillaknappar och prenumerationer? Inbillar mig i alla fall att folk kroknat på allt feedbacktiggeri överallt.

Men självklart, innan det finns svart på vitt att man tappar gillaklick och prenumerationer på att tigga om det, kommer tiggeriet fortsätta.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Följer en Amerikansk möbelsnickare som jag tycker fått till en ganska vettig balans till det här med gilla/prenumerera. Han tjatar inte om det i varje video utan när det händer något oväntat så kan han säga att det här var väl värt en like och om han någon gång gör en serie så kan han lite förbigående säga att vill ni se resten av serien så kan ni prenumerera.
Enda gångerna han pratar sponsring är om han ska testa ett verktyg han blivit sponsrad med.
Helt ok metod enligt mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magnus303:

"SmartTube" var ett dj-vla bra tips.
Ska testas på min Chromebook o Androidlur.
Dessutom Ad-free (än så länge).

SmartTube är för Android TV. Kan inget om Chromebook men till Android finns NewPipe, den verkar dock inte ha sponsorblock eller så har jag missat nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du borde prenumerera på en kanal och gilla en video som förklarar vad straight face sarcasm är.

Du tyckte inte det varslade lite om att något var lurt när jag börjar prata om att folk inte "lyder" mig t. Ex?

Men ok. Bara för lcertydjugheyefs skull då. Det var bara på skoj.

Precis lika otrevlig som vanligt märker jag.
Var i mitt inlägg antydde jag att det var just dig jag menade?
Det du beskriver är ju vad alla gör i sina videos, och det kräks man
på.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Precis lika otrevlig som vanligt märker jag.
Var i mitt inlägg antydde jag att det var just dig jag menade?
Det du beskriver är ju vad alla gör i sina videos, och det kräks man
på.

För att jag specifikt skämtar om att tjata och du specifikt nämner tjata för att du inte fattade skämtet? Och om det nu är så att alla gör det, varför svarade du just på mitt inlägg istället för någon annans, eller ett helt fristående inlägg?

Det är helt OK att skämt flyger över huvudet på en, det händer alla ibland. Jag har inte slängt glåpord efter dig, men du kallar mig lika "otrevlig" och lägger dessutom till "som vanligt", så vem det är som är otrevlig egentligen blir för mig ganska tydligt. Om du dessutom menar allvar med "som vanligt" så.... Varför svarar du på mitt inlägg. Gillar du att få "otrevliga" svar tillbaka?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag använder tillägget TamperMonkey och dessa script, som jag vill rekommendera:

Remove YouTube Shorts — tar bort Shorts-rutan från mina Subscriptions.
YouTube Search Results Cleaner — gömmer allt jag inte sökt efter från sökresultat, inklusive Shorts.
YouTube Shorts Redirect - Spelar Shorts i den vanliga spelaren istället för Shorts-spelaren, de få gånger jag klickat på en länk eller trots allt valt att kolla på en Shorts.

Jag skulle nog kunna skriva om dessa till ett super-script som drar mindre resurser och ser snyggare ut, men man kanske ändå måste uppgradera något separat nästa gång som Google gör dumma ändringar.

Bra skit! Önskar bara att de tog steget längre och inte ens hade hover over för att rensa sökningen, samt att jag inte behöver knappen för att aktivera rensning av shorts då jag har 0 intresse av det. Borde nog kunna fixa det själv i skripten dock. Skönt att bli av med dessa buggar features från youtube.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Youtube har känns ganska jobbigt ibland, då vissa videos kör reklam om man spolar framåt eller bakåt i videon...
+ aldeles för ofta med reklam, har faktiskt laddat ner vissa dokumentärer så man kan titta på skiten utan avbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För att jag specifikt skämtar om att tjata och du specifikt nämner tjata för att du inte fattade skämtet? Och om det nu är så att alla gör det, varför svarade du just på mitt inlägg istället för någon annans, eller ett helt fristående inlägg?

Det är helt OK att skämt flyger över huvudet på en, det händer alla ibland. Jag har inte slängt glåpord efter dig, men du kallar mig lika "otrevlig" och lägger dessutom till "som vanligt", så vem det är som är otrevlig egentligen blir för mig ganska tydligt. Om du dessutom menar allvar med "som vanligt" så.... Varför svarar du på mitt inlägg. Gillar du att få "otrevliga" svar tillbaka?

Man får själv välja hur man tolkar saker. Men jag är inte den enda på detta forum som påtalar din rätt otrevliga attityd i var och varannan tråd, men det verkar ju flyga över huvudet på dig. Har svårt att tro att du har en yotubekanal för övrigt, så därav såg jag inte ditt inlägg som seriöst, men visst det glömde jag nämna.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Har svårt att tro att du har en yotubekanal för övrigt, så därav såg jag inte ditt inlägg som seriöst, men visst det glömde jag nämna.

Hen har till och med en länk till sin kanal i signaturen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Man får själv välja hur man tolkar saker. Men jag är inte den enda på detta forum som påtalar din rätt otrevliga attityd i var och varannan tråd, men det verkar ju flyga över huvudet på dig. Har svårt att tro att du har en yotubekanal för övrigt, så därav såg jag inte ditt inlägg som seriöst, men visst det glömde jag nämna.

Om du har "svårt att tro" så kan du ju alltid prova att klicka på länken till min Youtube-kanal som finns i min signatur. inte konstigt att man uppfattas som otrevlig när saker som borde vara självklarheter får förklaras gång på gång.

Rätt otrevligt av dig att bara anta att en känd artist inte har en Youtube-kanal, kan jag tycka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Man får själv välja hur man tolkar saker. Men jag är inte den enda på detta forum som påtalar din rätt otrevliga attityd i var och varannan tråd, men det verkar ju flyga över huvudet på dig. Har svårt att tro att du har en yotubekanal för övrigt, så därav såg jag inte ditt inlägg som seriöst, men visst det glömde jag nämna.

Inte så aktiv där, men det finns videos som är kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte så aktiv där, men det finns videos som är kul
https://www.youtube.com/watch?v=D_AOVWv1-T4

Tack som fan hade glömt hur jävligt jag mådde av Covid. Får feber och hosta bara av thumbnail.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om du har "svårt att tro" så kan du ju alltid prova att klicka på länken till min Youtube-kanal som finns i min signatur. inte konstigt att man uppfattas som otrevlig när saker som borde vara självklarheter får förklaras gång på gång.

Rätt otrevligt av dig att bara anta att en känd artist inte har en Youtube-kanal, kan jag tycka.

Kollar varken din signatur eller vet vem du är, är inte så intresserad av det heller för den delen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Kollar varken din signatur eller vet vem du är, är inte så intresserad av det heller för den delen.

Det är lugnt. Det förväntar jag mig inte heller utan anledning. Men man får faktiskt skylla sig själv om man felaktigt antar saker som sedan visar sig inte stämma. Hade du bara kollat om jag faktiskt har en youtube-kanal istället för att killgissa att jag inte har det så hade ju diskussionen kunnat bli bra mycket trevligare. Jag skriver ju mitt första inlägg med utgångspunkt i att jag har en youtube-kanal (vilket jag alltså har, på riktigt. Länk i min signatur om du nu fortfarande inte tror mig). Annars hade jag väl skrivit något i stil med "Om jag hade haft en Youtube-kanal så..."

Förresten fattar jag inte alls varför det är "svårt att tro". Även helt okända personer kan ju skapa ett konto och några klick senare har de en kanal. Det är ingen hög tröskel direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ingen hög tröskel direkt.

Verkligen inte, till och med JAG har en youtube-kanal haha.

Permalänk
Medlem

Prenumererar bara på Linux Katt kanal, det räcker för mig. Alltså inte Linus utan Torwalls kanal.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]