Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Du får tycka att jag trollar hur mycket du vill, eller inse att vad som passar dig i spelväg, passar inte mig. Jag gav förslag på de spel jag tyckt var okey.. kvalitet över kvantitet

Det handlade inte om dig eller mig, det handlade om spel som passar barn.
Rekommenderar man då Beat Saber och No mans sky men inte bland annat Cosmonious high, Moss book 1 och 2, Tentacular samt What the bat så är man förmodligen helt fel ute.

I övrigt så finns det hur mycket kvalité som helst hos PSVR2, du kanske har orimliga förväntningar helt enkelt?
Är inte rimligt att begära 40 timmars AAA spel med en budget på över $100M?
Finns över 15 titlar som annars är helt fantastiska till formatet och går att köpa till ett bra pris. Många titlar går också spendera väldigt mycket speltid i om man är ute efter det.

Så ja, jag upplever att man trollar och hakar på en trend när man gnäller på utbudet. Det är helt orimligt vad som begärs av VR i dagsläget. Att skylla på att spelen inte passar en kan man göra på alla plattformar, men man är knappast objektiv om man påstår att det knappt finns några bra spel.

Permalänk
Medlem

Klarade Horizon Forbidden West nyligen.

Alltså jag gillade verkligen första spelet och dess expnsion där jag tycker story och gameplay fungerade bra som helhet.

Nu i andra delen tycker jag det blev väldigt mycket mer av allting, mest tyvärr åt det negativa hållet och jag fick stundtals kämpa mig igenom allt. Tryckte bort många mellansekvenser då storyn måste varit något av det grötigaste som gjorts. Ang gameplayet tycker jag det blev alldeles för invecklat och avancerat med femtioelva olika system/vapen osv.

Vidare tycker jag att åka runt på kartan och jaga någon liten kanin eller räv som är omöjlig att hitta bara för att uppgradera ett vapen till nivå 2 finner jag som ett extremt BRA exempel på DÅLIG och rent ut av sagt USEL speldesign!

Visuellt är spelet väldigt imponerade på PS5 men jag finner liksom den stora världen och alla miljontals av NPC:s rätt ointressanta och mycket mer åt kvantitet hållet kontra kvalitet.

Känner någonstans ändå att Horizon har stor potential om de kan trimma konceptet och göra det hela mer simpelt och delvist likt första spelet.
Personligen skulle jag helst vilja se Elden Ring koncept/speldesign i Horizon universumet. Det lär dock aldrig hända med tanke på de trender som råder i industrin där varje stort spel behöver ha miljontals ointressanta npc:s, sidouppdrag som inte ger spelaren någonting riktigt utan istället slösar spelares tid, och annat för att anses vara bra och samtidigt försöka få upp det sk "player engagemanget" och samtidigt kunna skylta med att spelet har över 100 timmars "content" !.

Betyg 6,5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Klarade Horizon Forbidden West nyligen.

Alltså jag gillade verkligen första spelet och dess expnsion där jag tycker story och gameplay fungerade bra som helhet.

Nu i andra delen tycker jag det blev väldigt mycket mer av allting, mest tyvärr åt det negativa hållet och jag fick stundtals kämpa mig igenom allt. Tryckte bort många mellansekvenser då storyn måste varit något av det grötigaste som gjorts. Ang gameplayet tycker jag det blev alldeles för invecklat och avancerat med femtioelva olika system/vapen osv.

Vidare tycker jag att åka runt på kartan och jaga någon liten kanin eller räv som är omöjlig att hitta bara för att uppgradera ett vapen till nivå 2 finner jag som ett extremt BRA exempel på DÅLIG och rent ut av sagt USEL speldesign!

Visuellt är spelet väldigt imponerade på PS5 men jag finner liksom den stora världen och alla miljontals av NPC:s rätt ointressanta och mycket mer åt kvantitet hållet kontra kvalitet.

Känner någonstans ändå att Horizon har stor potential om de kan trimma konceptet och göra det hela mer simpelt och delvist likt första spelet.
Personligen skulle jag helst vilja se Elden Ring koncept/speldesign i Horizon universumet. Det lär dock aldrig hända med tanke på de trender som råder i industrin där varje stort spel behöver ha miljontals ointressanta npc:s, sidouppdrag som inte ger spelaren någonting riktigt utan istället slösar spelares tid, och annat för att anses vara bra och samtidigt försöka få upp det sk "player engagemanget" och samtidigt kunna skylta med att spelet har över 100 timmars "content" !.

Betyg 6,5/10

Håller nog i det stora med. Aloys attityd var lite väl dryg för min smak, spelet slutade när det började bli intressant. Inget dåligt spel på något vis men inte iklass med Zero Dawn som på typ alla punkter var ett mästerverk.

Zero Dawn hade fungerat bra som ett enda spel. Men ändå tacksam att vi fick en uppföljare. Skulle vilja skriva mer om de båda men hinner inte riktigt just nu.

Days Gone är ett spel jag gärna ser mer ifrån också men har, efter Forbidden West, funderat på om det är något jag verkligen vill ha. Mer är tacksamt men hur är också viktigt. Ett extremt underskattat spel, rekommenderas varmt från mig om konceptet lockar. Dock är Seek extremt sur, nästan så att Allt framstår som en solstråle (ibland).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Klarade Horizon Forbidden West nyligen.

Alltså jag gillade verkligen första spelet och dess expnsion där jag tycker story och gameplay fungerade bra som helhet.

Nu i andra delen tycker jag det blev väldigt mycket mer av allting, mest tyvärr åt det negativa hållet och jag fick stundtals kämpa mig igenom allt. Tryckte bort många mellansekvenser då storyn måste varit något av det grötigaste som gjorts. Ang gameplayet tycker jag det blev alldeles för invecklat och avancerat med femtioelva olika system/vapen osv.

Vidare tycker jag att åka runt på kartan och jaga någon liten kanin eller räv som är omöjlig att hitta bara för att uppgradera ett vapen till nivå 2 finner jag som ett extremt BRA exempel på DÅLIG och rent ut av sagt USEL speldesign!

Visuellt är spelet väldigt imponerade på PS5 men jag finner liksom den stora världen och alla miljontals av NPC:s rätt ointressanta och mycket mer åt kvantitet hållet kontra kvalitet.

Känner någonstans ändå att Horizon har stor potential om de kan trimma konceptet och göra det hela mer simpelt och delvist likt första spelet.
Personligen skulle jag helst vilja se Elden Ring koncept/speldesign i Horizon universumet. Det lär dock aldrig hända med tanke på de trender som råder i industrin där varje stort spel behöver ha miljontals ointressanta npc:s, sidouppdrag som inte ger spelaren någonting riktigt utan istället slösar spelares tid, och annat för att anses vara bra och samtidigt försöka få upp det sk "player engagemanget" och samtidigt kunna skylta med att spelet har över 100 timmars "content" !.

Betyg 6,5/10

Jag upplever dock att spelen har olika problem.
Ettan saknade variation och 2:ans värld kändes betydligt mer levande.
Jag tror även att storyn i 2:an var lite sådär om man inte körde sidouppdragen. Kollade i efterhand på Kind of Funnys recension och dem hade missat hur mycket som helst när de nästan bara plöjt igenom main storyn.

Jag skulle nog gett spelet en 8:a, det hade styrkor som ibland tog det till 9, men också svagheter som fick det att gå ner till 7.
Som sagt så upplevde jag världen, variationen och sidouppdragen betydligt bättre än första spelet.
Starten var också rätt seg i 2:an dock, tog fram till huvudskurkarna dök upp innan jag fastna för spelet, kanske 10 timmar in typ?

Hur mycket spelade du, tog du platinum?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad tror ni om framtiden och digitala spel, skulle ni vara villiga att lägga 900kr vid nysläpp per spel i framtiden om det bara gå köpa digitalt i nästan generation från sony och Xbox?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om framtiden och digitala spel, skulle ni vara villiga att lägga 900kr vid nysläpp per spel i framtiden om det bara gå köpa digitalt i nästan generation från sony och Xbox?

Jag resonerar nog för många konstigt i dessa frågor. Nu köper jag inte konsolspel för sådanna priser då jag föredrar spelköp på en plattform som av allt att bedömma inte kräver eviga omköp. Lade runt 1000-lappen för både Forza Horizon 5 och Starfield. FH5 och Starfield på Steam vilket inte ger en ren Xbox-version bör väl tilläggas. Nu kör jag också Game Pass så mycket av min spelkonsumtion har minskat rejält vilket gör att jag lättare kan motivera dyrare spelköp.

Kan kanske sjukt nog tycka spel är billigt om man jämför med att gå på bio exempelvis. 293 timmar FH5 och 115 timmar Starfield fram tills idag. 453 timmar Stardew Valley, som var ett betydligt billigare spel men som jag ändå brukar hoppa in i lite i tid och otid. Har dessutom flera hundra timmar på Switch men även förmodligen runt 100 timmar på PS4. Quad-köpt spelet, digitalt på GOG, Steam och Switch samt fysisk utgåva till PS4. Oftast med en ny farm för utmaningen/nostalgi/extra mysfaktor och då jag gillar att planera långsiktigt. Vart jag nu ville komma är att kostnaden för mig i valuta att köpa ett spel jag med stor sannolikhet kommer lägga ner mycket tid på kommer aldrig upp i nivån av den tid jag lägger ner på att spela. För mig är spel lyxkonsumtion sett till tid. Ett köp av ett spel för 900 kronor, digitalt eller fysiskt påverkar inte min ekonomi, speciellt då jag mer sällan köper nya spel idag. Mycket av det som redan släppts är sånt jag vill spela om eller som väntar på mer tid och tillfälle. Har efter 30 år som gamer hittat massor av spel jag tokälskar och återvänder till. Min personliga ekonomi är bra. Inte för att skryta på något vis bör väl tilläggas.

Konstigt resonerande åsido, säkert en del punkter och tankar som föll bort på vägen men lite åt det hållet jag resonerar. Ser gärna att spel blir så tillgängligt som möjligt, och alla kan spela. Det är ett helt fantastiskt underhållningsmedium som jag hoppas jag lyckas hålla mig i livet för att få fortsätta uppleva. Jag kanske kan låta kräsen ibland men jag resonerar förmodligen lite konstigt kanske. Har inte provat Sonys mer motsvarande tjänster som Games Pass i högre Tiers men är dessa bra nog och levererar bra spel för ett rimligt månadspris är jag lätt för det. Game Pass har varit fantastiskt för mig som primär PC-spelare utan en modern Xbox, hoppas även vi kan få se Sonys tjänst hitta till andra plattformar på andra sätt än bara ren streaming.

TL,DR: Bryr mig mer om faktiskt speltid än vad spel kostar. Det är kvalitetstid och en form av vardagslyx just att kunna mysa ner mig i datorstolen, soffan, fotöljen eller sängen och spendera tid med att spela.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag upplever dock att spelen har olika problem.
Ettan saknade variation och 2:ans värld kändes betydligt mer levande.
Jag tror även att storyn i 2:an var lite sådär om man inte körde sidouppdragen. Kollade i efterhand på Kind of Funnys recension och dem hade missat hur mycket som helst när de nästan bara plöjt igenom main storyn.

Jag skulle nog gett spelet en 8:a, det hade styrkor som ibland tog det till 9, men också svagheter som fick det att gå ner till 7.
Som sagt så upplevde jag världen, variationen och sidouppdragen betydligt bättre än första spelet.
Starten var också rätt seg i 2:an dock, tog fram till huvudskurkarna dök upp innan jag fastna för spelet, kanske 10 timmar in typ?

Hur mycket spelade du, tog du platinum?

Jag spelade +40 timmar totalt men tog inte platinum då jag aldrig kände motivation till det. Gjorde några sidouppdrag men inte särskilt många så där kanske det fanns mer att hämta för att höja spelets helhetsbetyg för mig. Ang att just ta platinum och dylikt är det något jag väldigt sällan pallar då det krävs ett enormt bra spel samt en intressant och givande gameplay loop för att jag ska orka det.

Sen fattar jag fortfarande inte varför utvecklare envisas med timmar långa prologer och tutorials innan spelet väl börjar och man får börja spela. Jag var väldigt nära att ge upp på första Horizon spelet just pga av detta, men lyckades traggla mig igenom all den där sega inledningen och fick sen en riktigt bra spelupplevelse rakt igenom.

Kanske börjar man bli gammal och grinig nu när man passerat 40 i ålder men jag saknar all den enkelhet och spelglädje i speldesign som fanns när man växte upp. Man satte i en kassett/cd-skiva och sen pang så fick man börja spela själva spelet rätt omgående.

Jag köpte The Witcher 3 next gen edition för ett tag sen billigt, men har knappt vågat börja spela det då jag är rädd att det trots allt inte är för mig, och kanske lite för likt Horizon FB i speldesign etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Håller nog i det stora med. Aloys attityd var lite väl dryg för min smak, spelet slutade när det började bli intressant. Inget dåligt spel på något vis men inte iklass med Zero Dawn som på typ alla punkter var ett mästerverk.

Zero Dawn hade fungerat bra som ett enda spel. Men ändå tacksam att vi fick en uppföljare. Skulle vilja skriva mer om de båda men hinner inte riktigt just nu.

Days Gone är ett spel jag gärna ser mer ifrån också men har, efter Forbidden West, funderat på om det är något jag verkligen vill ha. Mer är tacksamt men hur är också viktigt. Ett extremt underskattat spel, rekommenderas varmt från mig om konceptet lockar. Dock är Seek extremt sur, nästan så att Allt framstår som en solstråle (ibland).

Jag tycker Aloy som karaktär tyvärr är rätt ointressant och storyn i andra spelet var som sagt enligt mig all over the place.

Sen vet jag inte om ett eventuellt tredje Horizon spel faktiskt skulle tjäna på att ruta in sin öppna värld lite mer och begränsa den lite mer. Jag menar liksom att rida/flyga runt och se de där värsta dinosaurie monstren/maskinerna gå runt men INTE behöva slåss mot dom om man inte vill ja det vet jag inte om det är så bra faktiskt. I första spelet kände jag genuint att jag ville leta upp de farligaste fienderna och försöka ta mig an dem pga av att jag fann gameplayet, storyn och världen mycket bättre och intressantare som helhet kontra Forbidden West.

Min största behållning med Forbidden West var nog Deglarna där allting blir mer linjärt och man har en slutboss som man måste slåss mot. Sen när jag kom ut på världskartan satte jag mig på hästen och red ganska omgående till nästa plats för huvuduppdraget/berättelsen.

Om de kan toppa första spelet iochmed ett eventuellt tredje spel kan det bli riktigt bra, så bara hoppas de lyckas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om framtiden och digitala spel, skulle ni vara villiga att lägga 900kr vid nysläpp per spel i framtiden om det bara gå köpa digitalt i nästan generation från sony och Xbox?

Absolut inte. Om det blir monopol på spel blir det bara PC nästa generation

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om framtiden och digitala spel, skulle ni vara villiga att lägga 900kr vid nysläpp per spel i framtiden om det bara gå köpa digitalt i nästan generation från sony och Xbox?

Man måste inte köpa allting vid release. Jag har köpt ett fåtal spel till fullpris vid släpp om jag verkligen sett fram emot dem och vet vad jag får men annars hamnar de i önskelistan och inhandlas när jag får en notis om att de är prissänkta med x%. 🙂

Folk pratar ofta om att spel har blivit dyrare och det har de så klart i kronor och ören men sett till värde och produktionskostnad är de snarare billigare än någonsin. Ett spel från tidigt 90-tal utvecklat av ett team på en handfull personer och som erbjöd kanske fem timmars speltid kunde kosta 799kr. Idag är produktionskostnaden ibland uppe i miljardbelopp, spel kan ta upp till 8-10 år att utveckla och erbjuder i regel 20-30+ timmars underhållning (main story, oftast betydligt mer om man vill göra allting i spelet) samtidigt som vi haft inflation över tid så har spelen verkligen blivit så dyra som många vill få det till?

Baspriset 599kr har hängt med sedan åtminstone PS2. Jämför gärna prisutvecklingen mot andra vanligt förekommande saker som mat, drivmedel, kläder eller varför inte löneutvecklingen? Dessa saker har ökat långsamt över tid och det är klart att det blir mer märkbart när ökningen skett över en natt men skulle man börja jämföra så vågar jag nog påstå att TV-spel har ökat ganska lite rent procentuellt i förhållande till annat. 🙂

2004
Bensinpris/L ca 10kr
1L mjölk ca 7kr
TV-spel 599kr
VW Passat $23.000 (hittade inget svenskt lanseringspris)
Genomsnittlig månadslön enligt LO 22.200kr

2023
Bensinpris/L ca 20kr (+100%)
1L mjölk ca 11kr (+57%)
TV-spel 849kr (+41%)
VW Passat $50.000 (+117%)
Genomsnittlig månadslön enligt LO 36.400kr (+64%)

Detta var saker som gick att snabbt googla fram för att kunna jämföra men poängen är densamma, prisutvecklingen på TV-spel är faktiskt förhållandevis låg jämfört med hur andra konsumentpriser har utvecklats de senaste 20 åren. 2004 kostade ett spel a 599kr ca 2.7% av den genomsnittliga månadslönen, idag utgör ett spel för 849kr ca 2.3% av den genomsnittliga månadslönen så om man enbart baserar det på ovanstående värden (vilket är lite missvisande då det är få och snabba exempel) så kostar ett spel faktiskt mindre idag än för 20 år sedan trots att priset ökat från 599kr till 849kr.

Jag tror dessutom att vi kommer att vi se en utveckling som riktar sig mer mot prenumerationsmodeller snarare än ren försäljning. Vi har redan idag många människor som inte köper spel över huvud taget utan betalar en mindre månadsavgift för att få tillgång till hundratals spel och efterfrågan på denna typ av tjänster ökar ständigt. Jag tror att det handlar om max en generation till innan strömmade spel/abonnemang är normen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Horizon 2 var väldigt mellanmjölk. Hade ut väl så mycket av att lira om zero dawn på pc precis innan.

Storyn var mycket bättre i ettan och spelvärlden ny. Tvåan gav egentligen ingenting utöver ettan vad jag kan minnas bara mer och urvattnat. Nästan så man skulle rekommendera folk att bara köra zero dawn om de bara har tid med ett.

Sen så går det nog inte vidareutveckla ettan på något vettigt sätt så ganska väntat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det som funkade så otroligt bra med Horizon Zero Dawns story var ju att det var två parallella trådar, en med mysteriet kring katastrofen i det förflutna och ett kring Aloys nutid och de vävdes ihop väldigt bra. Mycket av min speltid drevs av att jag verkligen ville veta vad som hänt, och att Ted Faro visade sig vara en större skurk än vad man någonsin kunnat tro.

Problemet för Forbidden West var att mysteriet i det förflutna var avslöjat, vi hade fått alla svaren och vi visste vad som hänt med Elizabeth, och det fanns inte så mycket mer spännande att hämta där. Det gick såklart att fylla på med mer detaljer men spänningen fanns inte kvar där. Det gick inte att få tillbaka den där magin.

Och sen när magin hade lagt sig så märkte jag att Aloys nutid var rätt så tråkig och intetsägande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har Sverige fått en sämre version av PS Plus filmer?
Ser tillexempel inte FF15 filmen i utbudet och det skulle väl ingå?

Såg fram emot den när detta utannonserades.
Tycker att filmer som bygger på spel skulle ingå, men de 100 filmer man får nu är inte direkt moderna. 90% typ 20 år eller mer, känns det i alla fall som.

Eller att man fick bättre pris på filmer med PS Plus i alla fall.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Spider-Man 2 nu då?

Hade gärna tyckt till men Komplett tyckte inte att jag förtjänade ett exemplar på release-dagen så får se på måndag istället

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vad tycker ni om Spider-Man 2 nu då?

Hade gärna tyckt till men Komplett tyckte inte att jag förtjänade ett exemplar på release-dagen så får se på måndag istället

Jag tycker det håller måttet än så länge. Jag har inte kommit så långt än, men det jag spelat hittills är jag nöjd med. Gillade man första spelet och Miles Morales så borde man inte bli besviken på detta. Kör i performance mode (60fps) och det känns som att det flyter riktigt bra.

Va värdelöst, jag hade varit riktigt sur om det hände mig. En av nackdelarna med att dom envisas med att släppa många stortitlar på fredagar är att man riskerar att inte hinna få det om man beställer på skiva. Själv köpte jag det från Inet och fick det igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jag tycker det håller måttet än så länge. Jag har inte kommit så långt än, men det jag spelat hittills är jag nöjd med. Gillade man första spelet och Miles Morales så borde man inte bli besviken på detta. Kör i performance mode (60fps) och det känns som att det flyter riktigt bra.

Va värdelöst, jag hade varit riktigt sur om det hände mig. En av nackdelarna med att dom envisas med att släppa många stortitlar på fredagar är att man riskerar att inte hinna få det om man beställer på skiva. Själv köpte jag det från Inet och fick det igår.

Låter lovande

Ja det är störande för man har väl ungefär sedan urminnes tider fått sina förbokningar på releasedagen men Komplett jobbar visst annorlunda. Grattis till gratis reklam för dem (eller? 🥳)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Some players in Europe are claiming that they are unable to install their physical copy of Spider-Man 2.
https://www.videogameschronicle.com/news/some-spider-man-2-ph...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vad tycker ni om Spider-Man 2 nu då?

Hade gärna tyckt till men Komplett tyckte inte att jag förtjänade ett exemplar på release-dagen så får se på måndag istället

Tycker det är Nice! Köpte på Inet och fick igår så hade tur. Grafiken är bra, tycker dock jag märker på min 1440p skärm att upplösningen känns låg ibland, vet inte varför. Kör 60 fps läget. Annars är alla swinging mechanics osv grymma och storyn är bra. Lite rädd att det tar slut snabbt dock, så kör lite side grejer för att dra ut på det.

Skrivet av Bozzeta:

Some players in Europe are claiming that they are unable to install their physical copy of Spider-Man 2.
https://www.videogameschronicle.com/news/some-spider-man-2-ph...

Var inga problem för mig. Står att det främst gäller "Mainland Europe" så kanske inte påverkar Norden. Kan ha blivit fel på något "tryckeri".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var inga problem för mig. Står att det främst gäller "Mainland Europe" så kanske inte påverkar Norden. Kan ha blivit fel på något "tryckeri".

Kanske, står inget särskilt här heller

Version 1.001.002 Release Notes

New Features:
Vibration Setting: Switch between Experiential, Functional, or None
Auto Heal: When enabled, if a full Focus Bar is available, use it to automatically heal when under the specified amount of health
Controller Speaker Mode: Switch between Experiential, Functional, or Off
High Contrast Perfect Dodge: Apply a high contrast color to the Perfect Dodge effect to improve visual clarity

General Fixes & Polish:
Improved the visual fidelity of the opening gameplay sequence
Addressed an issue where the player's progression could become blocked during the Suit Tutorial
General polish updates
Improved performance and stability
Various additional fixes and improvements

https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/20514986592...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tycker det är Nice! Köpte på Inet och fick igår så hade tur. Grafiken är bra, tycker dock jag märker på min 1440p skärm att upplösningen känns låg ibland, vet inte varför. Kör 60 fps läget. Annars är alla swinging mechanics osv grymma och storyn är bra. Lite rädd att det tar slut snabbt dock, så kör lite side grejer för att dra ut på det.

Var inga problem för mig. Står att det främst gäller "Mainland Europe" så kanske inte påverkar Norden. Kan ha blivit fel på något "tryckeri".

Enligt Digital Foundry så doppar upplösningen ända ner till 1008p (inte 1080p) så det kanske är därför du märker av det. Själv kör jag på en gammal 4K (LCD) TV och har inte märkt av nåt än.
Skippar man alla sidogrejer och bara kör main storyn i ett open world spel så har man bara sig själv att skylla om man tycker det blir för kort, tycker jag iallafall. Man hoppar ju över en väldigt stor del av spelet om man gör så.

Inga problem för mig heller, det installerade utan problem.

Permalänk
Medlem

Vilken SSD har ni köpt till PS5?
Funderar på om 2TB Kingston Fury Renegade vore något. Egentligen önskar man sig lite större storlek. Men kan inte resonera mig fram till varför det vore värt priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Samuel_:

Vilken SSD har ni köpt till PS5?
Funderar på om 2TB Kingston Fury Renegade vore något. Egentligen önskar man sig lite större storlek. Men kan inte resonera mig fram till varför det vore värt priset.

Många Gen 4 i princip duger ju gott.
Fury, KC3000, 980 Pro, SN850 m.fl.

Kör själv en KC3000 med en kylare.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Många Gen 4 i princip duger ju gott.
Fury, KC3000, 980 Pro, SN850 m.fl.

Kör själv en KC3000 med en kylare.

Be quiet! MC1
Är det detta du menar med "kylare"?
Är värmespridare samma sak som den också?

Många ord att hålla koll på. Kylfläns, heatsink, kylare, värmespridare.

Permalänk
Medlem

Spiderman 2 är ett givet köp men inte dag ett. Kan vänta tills november då det lär sänkas i pris med någon hundring eller två.

Angående forbidden west så håller jag med om att man inte alls var lika engagerad i detta som i första. Sen kan jag tycka striderna i första kändes bättre då det i tvåan kändes som att varje strid tog betydligt längre tid trots att man sköt bort allt väsentliga delar av dem. Borde varit mer att man kunde som i dead space skjuta bort lemmar på dem eller om man skjuter bort servon till höger ben borde det benet sluta fungera, skjuta bort stjärten på en fågel så den störtar och inte kan lyfta igen etc. Men satan i gatan vad fint det är att se på.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Samuel_:

Be quiet! MC1
Är det detta du menar med "kylare"?
Är värmespridare samma sak som den också?

Många ord att hålla koll på. Kylfläns, heatsink, kylare, värmespridare.

Precis den, prisvärd och ryms bra i PS5:an.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz