Luftkyld stol lovar svettfri upplevelse

Permalänk
Melding Plague

Luftkyld stol lovar svettfri upplevelse

För den som tröttnat på att tröjan klibbar fast i ryggen vid långa spelsessioner lanserar tyska Cougar en datorstol försedd med RGB-fläkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför ingen fläkt i dynan?! sopor...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900x @ 4.3 GHz 1.28125 V | G.Skill trident Z 3200 MHz cl 16 | ASUS DUAL RTX 2600 | Noctua NH U12A | Fractal design R6

Permalänk
Medlem

Får ont i nacken om jag har en fläkt direkt på mig så tror denna går bort.
Och sen är det inte ryggen som är det största problemet utan rumpan... Blir svårt med fläkt där så tror mer på någon form av vattenkylning i dynan.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Fläkt täckt med mesh-tyg i ryggen.
Tur att jag inte har något hår på huvudet redan nu
(förstår såklart att dom löst det, men första bilden är ju likt en tecknad serie där någon fastnar med håret i en takfläkt som snurrar på tok för fort)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Kommer nog vara risk för nackspärr på folk som använder den.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Gelantious:

Får ont i nacken om jag har en fläkt direkt på mig så tror denna går bort.
Och sen är det inte ryggen som är det största problemet utan rumpan... Blir svårt med fläkt där så tror mer på någon form av vattenkylning i dynan.

Pitch: Istället för en vanlig dyna är den vattenfylld, som en gammal vattensäng. Oklart om det skulle ha några fördelar, men det var dit tanken drogs.

Permalänk
Medlem

Lite av en frisk fläkt när det gäller stolar ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Får ont i nacken om jag har en fläkt direkt på mig så tror denna går bort.
Och sen är det inte ryggen som är det största problemet utan rumpan... Blir svårt med fläkt där så tror mer på någon form av vattenkylning i dynan.

Rumpan är inga problem med fläkt. Funnits inom bilindustrin och entreprenad industrin länge, så det ska nog inte vara några konstigheter att få in i denna om de vill 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Äh återkom när det finns inbyggd toalett och självrengöring.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Mesh räcker väl?
Har en stol med mesh både rygg och sits och den blir inte speciellt varm även under längre (8h+) spelpass.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Har fläkt i stolarna på Saaben min. Det är riktigt trevligt på sommaren när bilen stått i solen och blivit skitvarm. Men jag har aldrig känt behovet att ha det i en datorstol om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Pitch: Istället för en vanlig dyna är den vattenfylld, som en gammal vattensäng. Oklart om det skulle ha några fördelar, men det var dit tanken drogs.

Vattenkyld rumpa låter verkligen som nästa steg

Men angående produkten, jag tror inte jag någonsin svettats på den punkten, det är rumpa/ländrygg som kylning möjligen skulle behövas

Borde gå att göra med luftkanaler under tyget

Permalänk
Medlem

Låter som ett recept på förkylning och nackspärr om jag ska vara helt ärlig.

Känns även som att en fläkt på sittdynan hade gjort mer nytta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag min Taurus Gamingstol Blackout Tyg den är luftig och skön

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Bland det dummaste jag någonsin har sett (men skulle inte ha något emot att bli motbevisad)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Bland det dummaste jag någonsin har sett (men skulle inte ha något emot att bli motbevisad)!

Eller vad? 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att ryggbesvär pga kyleffekt kommer att ingå i priset...

Permalänk
Musikälskare

Svettigt pris men en cool idé

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har svårt att se behovet. Kanske om man har ett väldigt varmt rum?

Permalänk
Medlem

Jag har haft 29c + en varm dator sista 2 åren nu i min lägenhet under sommarmånaderna och jag har hittils aldrig svettats på det sättet om min rygg.
Däremot om jag skulle göra det så skulle jag lägga pengarna på en bra stol i meshtyg och inte en gamingstol med fläkt

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk

Hade förvisso en merca med air-condition i sätet (och massage), funkade ganska bra. Men var huvudsakligen ländryggen om jag inte minns fel , hade inga nack-problem i den.
*host* förkylning är oftast virus *host*

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Finns liknande för simracing... https://sim.o-rouge.com/
Har vart sugen på få tag från bil till min simrigg men de verkar va snordyra... (den länken är det med )

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Asnajs att man snart kan flyga omkring i sin propellerdrivna lekstol! Framtiden!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Pitch: Istället för en vanlig dyna är den vattenfylld, som en gammal vattensäng. Oklart om det skulle ha några fördelar, men det var dit tanken drogs.

Eller nu i dagens återvinningssamhälle, kanske rumpuppvärmt vatten! Varför slösa fisarna rakt ned i dynan när man kan ha slangar som fångar upp rumpans värme och återanvänder det för uppvärmning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanlillja:

Varför ingen fläkt i dynan?! sopor...

Sittdynan? Sugande fläkt så fall.. vill ju inte drafta fisen mot nyllet.. haha

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Rövfläkt eller gtfo

Permalänk
Medlem

Inte riktigt samma sak kanske, men har detta i bilen och där är det riktigt högt komfortvärde även med bra ac i bilen.

Så jag tror iden är god, frågan är väl om de lyckats med genomförandet.

Samtidigt är detta en sån där sak man klarar sig utan om man inte haft den. Men har man haft den så blir den plötsligt värt en del.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Njae, personligen skulle jag frysa ihjäl. Är ju stjärten som behöver nedkylning som folk redan påpekat! Men bor man i ett varmt land och kanske inte har en AC så kanske detta kan vara något.

Men med tanke på priset kanske man ska investera i en AC istället. Om man inte bor lite oturligt till och elpriserna är katastrof

Visa signatur

Take it easy and smell the roses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Sittdynan? Sugande fläkt så fall.. vill ju inte drafta fisen mot nyllet.. haha

Hehe det och suget igenom ett utbyttbart kolfilter kanske vorre något efter man har ätit kalkonfaijitas.

Permalänk
Medlem

Köpte en mesh stol på Ikea "styrspel" otroligt mycket inställning möjligheter och alltid väldigt luftig. Skulle tippa på att mesh fungerar bättre än vad en fläkt skulle göra.