Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

För att jag inte lyssnar på musik från de senaste två århundradena och adblock är gratis för firefox användare. Så jag har inga annonser ändå.
Rekomenderar starkt att köpa digitala downloads DRM fritt i flac format på de låtar du gillar. Själv lyssnar jag ofta på Vivaldi's verk, bethoven är även nice. Modern musik är allt för monotont och enformigt i mitt tycke.

Jag köper också ofta digital musik för att stödja bra kompositörer/musiker så jag håller med om din rekommendation om det. Jag håller dock inte med om din övergripande kommentar om modern musik då det finns allt från extremt simpel musik till nästan löjeväckande komplex sådan. Dock utan kommentar om vad som är bra, då det är såklart högst subjektivt.

Permalänk
Medlem

Adblock + Revanced gör att jag slipper reklam på både dator och surfplatta. Får väl se hur det kommer bli framöver, om Google kommer börja jaga eget dessa lösningar mer aggressivt.

Permalänk
Medlem

Betala för Youtube?

Det är en gratis tjänst där privatpersoner och företag frivilligt delar sina klipp och fyller youtube med content.

Sen finansierar Youtube det hela med annonser. Och man betalar för att slippa annonserna? Eller vad betalar man för?

Idag finns det så många sätt att dela videoklipp, facebook, tiktok osv..

Ska man ha reklam så vore det bra om de kunde ha den runt om på sidorna som här på sweclockers, då syns den men stör inte själva innehållet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Betala för Youtube?

Det är en gratis tjänst där privatpersoner och företag frivilligt delar sina klipp och fyller youtube med content.

Sen finansierar Youtube det hela med annonser. Och man betalar för att slippa annonserna? Eller vad betalar man för?

Stämmer bra att man betalar för att slippa reklamen även om det inte är allt. Man får också tillgång till YouTube Music, kan ha skärmen släckt och ändå lyssna på klipp (ex podcasts där bara ljudet spelar roll tex) eller i bakgrunden när du skiftar app samt ladda ner videor om man vill se dem vid ngt annat tillfälle där internet kanske inte finns i bra hastighet eller öht.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det smutsiga är ju att jag helst inte vill vara inloggad på google/youtube alls. Hatar deras spårning, så att köpa och köra inloggad känns dåligt i magen

Kan sympatisera, men är jag inte inloggad med mina preferenser så kommer det upp skräp direkt. Svenska influencers som sitter i köket och "Testar olika päron fniss tihi" eller nåt annat helt gränslöst ointressant.

Tacka vet jag kvalitetsunderhållning som Technology Connections och 50 min genomgång av det elektriska kopplingsschemat i ett flipperspel från 70-talet. Del 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Själv lyssnar jag ofta på Vivaldi's verk, bethoven är även nice.

En offtopic fråga, har du funderat på att testa Apple Music Classical 🎼? Nu vet jag iofs inte ens om du kör iOS eller Android.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja, och det är väl värt pengarna med tanke på hur mycket jag konsumerar från YouTube.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Kan sympatisera, men är jag inte inloggad med mina preferenser så kommer det upp skräp direkt. Svenska influencers som sitter i köket och "Testar olika päron fniss tihi" eller nåt annat helt gränslöst ointressant.

Haha, verkligen mitt i prick!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag tittar utan att vara inloggad, därför kan jag inte betala för mig oavsett vad jag eller YouTube vill.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag hade hellre dött än att prenumererat på den skiten.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag dessutom lyssnar på all musik via Youtube så är det riktigt värt. Youtube Premium kostar lika mycket som Spotify Premium.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Nej, inte i dagsläget och är inte speciellt sugen på att göra det heller (just nu iallafall). Som nån annan påpekade i tråden om annonsblockering på youtube så tycker jag att det är för mycket pengar för att slippa se reklam, vilket är huvudanledningen till om jag skulle betala för premium i dagsläget. Hade jag haft användning för music och brytt mig om lite högre kvalité så kanske jag hade varit mer sugen på att betala för premium.

Permalänk
Inaktiv

Aldrig prenumererat. NewPipe på telefonen, SmartTube på TV. Reklamblockerare på datorn men kollar sällan på datorn numera. Använder även Invidious och liknande på datorn när jag kommer ihåg det.

Permalänk
Medlem

Har Premium Lite i dagsläget och lär nog gå över till Premium family när Lite lägger ner nu.. Family så jag slipper barnens junk som totalt tar över rekommendationerna.. Tanken är att säga upp Spotify och köra YT premium med Music istället. Blir billigare än att köra Spotify duo el family och YT Lite..

Får se hur ser går, får hoppas YT music har ungefär samma utbud med musik som Spotify.

För övrigt så är Youtube den streamingtjänst jag nyttjar allra mest. Skulle nog kunna säga upp minst hälften av tjänsterna jag har, men övriga familjen kollar en del på dom så det lär nog bli svårt ändå.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Testar just nu Youtube premium som ett alternativ till Spotify eftersom att YouTube Music även ingår i paketet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
Corsair Vengeance RBG DDR5 32gb (2x16gb) 6000Mhz
Gigabyte X670 GAMIMG X AX
Sapphire RX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Använt Premium i lite mer än ett år nu. Ser ingen anledning till att gå tillbaka till att ha flera blandade streaming, musik och VOD tjänster.

Visa signatur
Permalänk

Jag bojkottar numera Youtube, kommer aldrig mer kolla på ett enda klipp.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag sa upp premium sen jag kom på hur man kan undvika ads samt kunna låsa telefonen med youtube på. Räcker med webbläsaren brave och köra youtube med datoranpassad sida. Man måste även ställa in så brave kan köras med stängd skärm.

Tacka mig senare. (Bryter jag mot någonting då kan admin radera)

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Var det inte någon artikel här om dagen med lättkränkta pojkar? Stämmer väl in på denna tråden

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag saknar valet för `Youtube Premium Lite` vilket jag har men kommer inte gå över till den dyrare varianten efter, då kommer ad-blockers att köras igen och fighten mellan dessa och youtube kommer vara delvis underhållande att följa.

Permalänk
Medlem

Ja, kör ett familjeabonnemang via Moldavien. 45 kr/mån. Extremt värt pengarna. Överlägset bästa streamingtjänsten.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tveksam till att återgå till Premium, YTs godtyckliga demonitization och nedsläckningar av fullt legala bidrag och kanaler är inget jag vill vara med att stödja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Ja, kör ett familjeabonnemang via Moldavien. 45 kr/mån. Extremt värt pengarna. Överlägset bästa streamingtjänsten.

Hur gör man?

Permalänk
Medlem

Hade Premium kostat 19:- i månaden så hade jag hoppat på. Nu har jag istället tagit bort alla youtube bokmärken och orkar inte ens titta på youtube längre pga popups.

Kör gamla hederliga lägga in musik på mobilen att lyssna på istället.

Permalänk
Medlem

Testar att köra Brave ett tag nu.
So far, so good. Ingen Youtubereklam.
Och Browsern i sig känns f-n i mig bättre än Chrome än så länge.
Väldigt lik men mycket är förbättrat.
Får se om ja kommer sakna någon integrering av Googletjänster från Chrome i det långa loppet.

Permalänk
Medlem

Ja. Bytte ut Spotify mot Youtube Premium.

Permalänk
Medlem

Familjeabonnemang sedan 4 år tillbaka.

Sa upp Spotify och "nöjde oss" med YT Music istället.
Med tanke på hur mycket barnen (och frugan) använder YT så är det värt varenda krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Testar att köra Brave ett tag nu.
So far, so good. Ingen Youtubereklam.
Och Browsern i sig känns f-n i mig bättre än Chrome än så länge.
Väldigt lik men mycket är förbättrat.
Får se om ja kommer sakna någon integrering av Googletjänster från Chrome i det långa loppet.

Det finns många anledningar att inte köra Brave browser, bl.a. dessa: https://www.youtube.com/watch?v=uB845Elrds0

On topic: Jag har Premium för jag kollar några tim varje kväll och då på iPad, så det är enklare. Jag hade dock hellre betalat 19 kr för denna mediokra tjänst...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Hur gör man?

Jag googlade fram en VPN som var gratis att testa. Minns tyvärr inte vilken. Ställde in den på rätt land och gick in på youtube. Sedan var det bara att köpa premium som vanligt, men till det landets pris.

Sedan dess har jag loggat in som vanligt (utan vpn). Fungerar prima.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Svarade Nej på frågan... frågade sambon om hon betalade för sitt fortfarande... hon kör Apple/iOS... så nu har jag sagt upp Netflix som vi inte använder och startat ett YT Premium Familj istället och sparar därmed 99kr totalt då Apple fortfarande tar en summa mellan... 179kr/mån via hennes iPhone bara för henne vs. 179kr/mån för oss totalt som familj (4 barn att bjuda in i framtiden ) via YT direkt.

(99kr/mån för billigaste Netflix som vi inte rört på en månad plus, varit betalande medlem sedan 2012-10-15, så nästan exakt 11 år och nästan bara barnen som rört det senaste året nästan, deras förfall började när de avbröt att producera mer Daredevil för länge sedan, inte för att den var superduper men den var som jag upplevde det omtyckt och bra enligt tillräckligt många för att inte avbryta pga. lite licenspengar, över 10k har jag knappast fått ut i värde därifrån om man inte räknar kronor för varje dag barnen använt det)

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4